MuscleMeat

hoe trainen 35 plussers?

grosje

Huge Freak
Waardering
1.315
Lengte
1m72
Massa
75kg
ben nu zelf bijna 50 en ik merk toch duidelijk dat het herstel veeeel langer duurt dan toen ik nog jong was.
Logisch natuurlijk maar hierdoor is de kans op overbelasting ook veel groter.
Merk dat mijn schouders en armen de laatste tijd veel problemen hebben met het herstel
Ik denk dat ik 5 jaar terug echt toch nog veel minder last had van mijn spieren

Ik train momenteel 3 dagen met veel rust er tussen
Dag 1 - Borst en triceps (en buik)
Dag 2 - rust
Dag 3 - Cardio (5km hardlopen (voor het vetverbranden)
Dag 4 - Rug en biceps (en buik)
Dag 5 - rust
Dag 6 - benen en schouders
Dag 7 - rust

Hoe trainen jullie / hoe gaan jullie er mee om (of heb je er totaal geen last van)

ik doe ook meestal 3 dagen, maar heb buiten de trainingen om ook nog een heel onregelmatig leven wat het allemaal nog een beetje lastiger maakt.

Als het lukt doe ik
maandagochtend; krachttraining boksklub(1uur)+half uur pauze+ full body powerliften(1uur)
woensdag ochtend; krachttraining boksklub+half uur pauze+full body powerliften
donderdag avond; spinning
vrijdagochtend; krachttraining boksclub+pauz+ full body powerliften
weekend; mooi weer fietsen

lukt het niet op ma,woe,vrij ochtend dan ga ik in de namiddag of op een andere dag. De boksklub vervalt dan en ik doe na het powerliften iets anders van cardio

alleen als ik behoorlijk restspierpijn heb, leg ik de nadruk tijdens de volgende training op boven of onderlichaam.

ben nu zelf bijna 50 en ik merk toch duidelijk dat het herstel veeeel langer duurt dan toen ik nog jong was.
Logisch natuurlijk maar hierdoor is de kans op overbelasting ook veel groter.
Merk dat mijn schouders en armen de laatste tijd veel problemen hebben met het herstel
Ik denk dat ik 5 jaar terug echt toch nog veel minder last had van mijn spieren

Ik train momenteel 3 dagen met veel rust er tussen
Dag 1 - Borst en triceps (en buik)
Dag 2 - rust
Dag 3 - Cardio (5km hardlopen (voor het vetverbranden)
Dag 4 - Rug en biceps (en buik)
Dag 5 - rust
Dag 6 - benen en schouders
Dag 7 - rust

Hoe trainen jullie / hoe gaan jullie er mee om (of heb je er totaal geen last van)

ik word morgen nog maar 32 dus ik zou het niet weten.
ik heb wel veel last van rug en onstekingen van mijn schouderbladen.
dus ik train zoveel ik kan, alleen als ik echt heel veel pijn heb, train ik is niet en s'weekend train ik ook niet.

Zal ik je over 5 jaar vertellen !

Ben zelf 32 en train al 11 jaar. Er steken steeds meer schouderproblemen op en het herstel duurt idd langer.

Ik zou aanraden om de intensiteit niet uit het maximale gewicht te halen, maar eerder door kortere rustpauzes (bv 45 sec max) of door een trager tempo (4 sec laten zakken en in 2-3 seconden terug omhoog). Door concentrische fase trager uit te voeren, haal je de explosiviteit weg en daalt het risico op blessures.

• Topic Starter Topic Starter
ik word morgen nog maar 32 dus ik zou het niet weten.
ik heb wel veel last van rug en onstekingen van mijn schouderbladen.
dus ik train zoveel ik kan, alleen als ik echt heel veel pijn heb, train ik is niet en s'weekend train ik ook niet.

Oke maar komt dat van de training?
Misschien toch anders ook meer rustdagen plannen tussen de trainingsdagen

---------- Post toegevoegd Thu 5 Jan 2012 om 16:31 ----------

ik doe ook meestal 3 dagen, maar heb buiten de trainingen om ook nog een heel onregelmatig leven wat het allemaal nog een beetje lastiger maakt.

Als het lukt doe ik
maandagochtend; krachttraining boksklub(1uur)+half uur pauze+ full body powerliften(1uur)
woensdag ochtend; krachttraining boksklub+half uur pauze+full body powerliften
donderdag avond; spinning
vrijdagochtend; krachttraining boksclub+pauz+ full body powerliften
weekend; mooi weer fietsen

lukt het niet op ma,woe,vrij ochtend dan ga ik in de namiddag of op een andere dag. De boksklub vervalt dan en ik doe na het powerliften iets anders van cardio

alleen als ik behoorlijk restspierpijn heb, leg ik de nadruk tijdens de volgende training op boven of onderlichaam.

Oke dat is ook nog een behoorlijke trainingsarbeid.
Geen last van je armen en schouders van het boksen en powerliften op 1 trainingsdag?

nee ik ben geopereerd aan een hernia met uitstraling tot in mijn voet over 4 jaar en ik heb slijtage van mijn onderste tussenwervelschijf.
die onstekingen komen mss ook voor van mijn hernia. binnenkort nog is onder de scanner en mss is bij de kraker enzo.:)

nee ik ben geopereerd aan een hernia met uitstraling tot in mijn voet over 4 jaar en ik heb slijtage van mijn onderste tussenwervelschijf.
die onstekingen komen mss ook voor van mijn hernia. binnenkort nog is onder de scanner en mss is bij de kraker enzo.:)

Zo dat is niet niks... en dan toch trainen?
respect man... dat zal best af en toe flink pijn geven

Zo dat is niet niks... en dan toch trainen?
respect man... dat zal best af en toe flink pijn geven

nee idd thanks. :) ja het vergt meer tijd en moeite zo omdat ik niet alle oefeningen kan doen en met dumbbells voor mijn biceps dan train ik eerst rechter arm en nadien linker om toch maar de helft van het gewicht op mijn rug te krijgen enzo en als ik triceps train, dan doe ik tricep lying dumbbell extensions om hem minder te belasten. ik train ook met riem van de kinesist en ook met zo een brede lederen bodybuilding ceintuur van better bodies, dus het valt zo op mijn manier van doen wel nog mee.;)

ik mag nu niet klagen, vorig jaar woog ik 56 kg ik heb 71 gewogen maar nu een terug val op 67 maar we werken er terug aan om over de 70kg te gaan wat niet makelijk is voor een super ecto zoals mij. :D

Waar ik door de jaren heen slechter tegen kan zijn hoge reps setjes. Ik voel me dan na een training echt helemaal uit geput. De laatste 2 jaar train ik voornamelijk puur op kracht. Max tot 8 reps en behoorlijk wat pauze tussen de setjes. Dit werkt voor mij perfect. Ik heb trouwens wel gemerkt dat als ik laag in koolhydraten zit mijn spierpijn vele malen erger is.

Ik heb gelukkig weinig last van (ouderdom), we zijn geen 20 meer Grosje maar ik kan nog goed meekomen.
merk wel als ik wat grieperig ben of ben geweest, ik langer met spierpijn loop en dus even rustig aan doe.

---------- Post toegevoegd Thu 5 Jan 2012 om 16:31 ----------

Oke dat is ook nog een behoorlijke trainingsarbeid.
Geen last van je armen en schouders van het boksen en powerliften op 1 trainingsdag?

meestal gaat het goed. Ik sta er zelf iedere keer versteld van hoe snel ik recupereer.
Dat is al tijdens het trainen zelf. Na het boksen ben ik compleet plat, maar een half uur later, ga ik flink met die ijzers gooien.
en dan kom ik thuis... heb het gevoel dat ik de komende 3 dagen geen kopje koffie meer omhoog krijg... maar de volgende dag gaat het meestal (niet altijd) allemaal heel redelijk.
Natuurlijk heb ik ook mijn spierpijn dagen... vorige week bijvoorbeeld, een beetje veel te zwaar gelunged, merkte het al tijdens de oefening, maar wou het voor mijzelf niet toegeven... ik heb het geweten:eek:. Ben toevallig ook nog net vorige week de cut ingegaan. Wat niet echt bevorderlijk werkt voor snel herstel :D:D

Ik train sinds paar maand :

3 x week :

ma : 5 x5 squat - 5 x 5 bench - 5x5 deadliften

woe : bench vervangen door presses en deadliften vervangen door rows

en vrijdag terug bench en deadliften.

nog nooit zo'n goeie vooruitgang gemaakt!!!

Vroeger deed ik alle spiergroepen 2x per week, nu maar 1x. Veel cardio leidt bij mij tot overbelasting van benen/kniegewrichten, dus lange cardio sessies doe ik niet meer.

De trainingen gaan bij mij best wel goed
De gewichten die ik gebruik zijn wel minder zwaar (ik wordt zwakker)
Heb Donderdagavond beentraining gedaan oa squaten nou ik voel het goed hoor :)
Waarschijnlijk loop ik tot dinsdag moeilijk trapjes op en buig ik moeilijk door de knietjes :)
Merk ook dat je met borst en rug de schouders ook mee pakt en blijkbaar zijn die zwak dus de spierpijn die ik krijg als ik echt mijn schouders daarna train is behoorlijk en ben elke keer bang voor een ontsteking. So far so good.
Ik deed vroeger mijn schouders na mijn benen maar ben ze nu op een aparte dag aan het trainen. Doe nu eerst rug/triceps / dag rust / schouders/ dag rust / benen / dag rust / borst biceps. Die borst en schouders die moet ik langer uit elkaar hebben zodat de voorste kop kan herstellen.
Gelukkig zie ik veel leeftijdsgenoten hard trainen en daardoor motiveert het mij ook om nog lekker alles er uit te halen wat er in zit.

Oke dat is ook een mooi schema - 3xl
Je pakt dus je schouders mee na de training van je hoofdgroep (bijvoorbeeld borst en dan voorste schouderspieren)
Dat kan ik eens gaan proberen over een aantal weken als ik mijn huidige schema weer eens om moet gooien
Goede tip

Ben 37 jr. en probeer de boel vooral heel te houden. Gewoon in goede conditie, maar vooral heel houden die handel. Ik let nog beter dan vroeger op goede vorm en raffel de reps niet af, integendeel: op moment van contractie even een moment proberen vast te houden. Imponeren met zo zwaar mogelijke gewichten interesseert me geen reet meer. Ik wil het de jonkies over 20 jaar nog wel eens zien nadoen.

Terug
Naar boven