Fitness Seller

hoe trainen 35 plussers?

Ben 42 jaar en probeer de schade van meer dan een decenium jojo dieeten zonder sporten beetje bij beetje in te halen. Moet zeggen dat het groeien (met een flinke laag vet op m'n lijf) me ijgenlijk nu beter afgaat dan toen ik jong was en altijd een strand/zwembad klaar vetpercentage wilde vasthouden. M'n huidige weekschema is:
* Maandag en vrijdag benen.
* Wo/za/zo afwisselend rug/schouders/biceps en borst/triceps/buik
De oefeningen die zwaar kunnen doe ik een standaard of verlengde pyramide training.
Zou eigenlijk eens moeten kijken wat er de laatste decenia aan nieuwe inzichten is ontstaan. Heb zelf nog steeds de oude boeken van Joe Weider in m'n hoofd, maar als ik de jonge gasten zie trainen, dan trainen de meeste heel anders tegenwoordig. Iemand mischien een tip wat boeken betreft waar nieuwe inzichten in staan? Of is het oude Weider spul nog steeds voldoende up-to-date?

Blijft nog steeds n kwestie van hard werken, zware basisoefeningen en geduld....
Natuurlijk zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden en af en toe eens wat anders is leuk. Ik doe zelf momenteel y3t training, en dat bevalt me wel.

ik ben 39 heb vroeger van men 15J tot30J getraind ook wedstrijden gedaan.
Ik probeer terug te trainen en doe dat maar soms heb ik heel veel goesting om te trainen en soms gewoon niks motivatie en begin ik er niet aan.men bench press volledig tot op borst is nu 3x8 105KG.

Ben 35 en heb ook wel wat last van schouders en rug...soms iets minder zwaar trainen of een extra rustdag en af en toe eens op de tanden bijten.
Ik train 1spiergroep per dag,behalve biceps /triceps doe ik samen.

ik ben nu 40 jaar,herstel gaat een heel stuk minder dan toen ik 20 was,
ik probeer om de dag te trainen,
voel ik me dan nog vermoeid dan blijf ik lekker thuis,
dat is dan wel een voordeel van wat ouder zijn,
niet meer zo eigenwijs als toen ik nog een hanige puber was,ha,ha

Ik ben 46 jaar en zit nu in de vijfde week van Stronglifts 5x5. Vooralsnog gaat het goed, maar de gewichten beginnen nu wat zwaarder te worden, dus de komende tijd moet nog blijken hoe snel het herstel gaat. Voel me wel veel beter sinds ik weer train.

Dertien jaar terug heb ik anderhalf jaar getraind volgens Stewart McRoberts Hardgainer methode, op beduidend lager volume dan nu SL 5x5. Centrale oefening was 20-rep squats, maar die doe ik dus echt niet meer, want mentaal te zwaar voor mij.

25 jaar uit de roulatie geweest.. getopt op 114 kg en vp% dik boven de 30.(schatting)
Vorig jaar te hard van stapel met de herstart en gelijk afgestraft. Dikke 6 maanden moeten herstellen van alle soorte blessures die je maar kan verzinnen.

Nu bijna 4 maanden bezig. Allereerst volop in de cut. Gewicht is nu van 98kg naar 88kg. Streven is max. 0,5kg p/week.
3 daags split schema + 30 minuten cardio + 2 dagen cardio 45-50 minuten.
Kracht neemt nu eindelijk weer toe. Merk wel dat als ik me concentreer op goede uitvoering ik sneller progressie maak. Ga dus niet meer te snel omhoog met het gewicht.
Herstel is sowieso een stuk langzamer in vergelijking met vroeger. Wel gewoon een lekkere spierpijn na iedere training maar deze zet meestal pas na een dag door..

Terug
Naar boven