XXL Nutrition

Hoe trainen na vakantie?

Dehaantje

Competitive Bodybuilder
Waardering
153
Lengte
1m88
Massa
101kg
Vetpercentage
12%
Hoe trainen na vakantie?
Ik ben net thuis van een vakantie van 10 dagen. Ik heb er verder redelijk goed op mijn voeding gelet. Ik volg een 4 daagse ub/lb schema. Nu wil ik weer aan de bak, maar ik heb die 10 dagen niks aan krachttraining gedaan. Wel veel gelopen, was namelijk in Parijs. Maar is het nu slim om gelijk weer met mijn oude gewichten voort te gaan, of eerst een aantal kilo'tjes lichter? Hoeveel % van mijn oude gewichten zou ik dan evt moeten nemen? En kan ik dan de week erna gewoon weer het oude gewicht nemen, of moet ik het opbouwen in een aantal weken?

Alvast bedankt!

Je bent 10 dagen weggeweest.. geen 10 jaar. Gewoon met je oude gewichten verder bouwen.

Gewoon proberen??? De ene valt iets meer terug dan de ander...

De vakantie kan je gewoon als 'deload' beschouwen, dus je kan gewoon weer met de oude gewichten starten. Zal waarschijnlijk wel wat spierpijn opleveren nadien.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga morgen weer naar de gym. Ik probeer morgen mijn oude gewichten te gebruiken, dus morgen zie ik of ik evt in kracht achteruit ben gegaan. Meer spierpijn had ik al gedacht haha.

Was jullie vergeten te vertellen hoe mijn eerste training ging.

Mijn training ging vrij lekker, beter dan verwacht. Heb amper kracht verloren na 10 dagen vakantie. Heb een volle 2 weken niet getraind. Maar me training ging heerlijk, niet verwacht. Bijna sommige oefeningen 1 a 2 repjes minder. Bij bankdrukken bijv. van 5,5,5,5,5 naar 5,5,4,5,3, maar de rest van de oefeningen 1 rep of zelfs geen reps minder.

Hoe gaat dat bij jullie na een vakantie?

Gewoon verder gaan waar je gebleven was :P
Als je een week ziek bent geweest dan ga je toch ook gewoon verder waar je bezig was

Gewoon verder gaan waar je gebleven was :P
Als je een week ziek bent geweest dan ga je toch ook gewoon verder waar je bezig was

Ja das waar, maar had dit topic aangemaakt, omdat ik mensen zag die met het oude gewicht beginnen na een vakantie, maar ook mensen die het weer gingen opbouwen, dus wou het ff weten. Zelf heb ik nog geen vakantie tussen door gehad tijdens mijn 8 maand training. Maar het viel me dus erg mee dat ik weinig tot geen kracht ben verloren, zoals ik dat op internet las hadden vele anderen dat wel degelijk.

---------- Toegevoegd om 12:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:05 ----------

@lotfi: zie je stats net, wooow shit man doe je lekker man! 15 jaar en 101kg :eek: :eek: BEEST. Hoelang ben je al bezig? En wat is je vp%? Ik ben zelf btw geen 21, maar 16 ;) heb 11% vp en ben 80kg

Terug
Naar boven