XXL Nutrition

hoe vaak in de week???

lindaxxx

Novice
Waardering
1
Hi allemaal,
Zal me ff voorstellen, ik ben Linda. Ik sport al zo'n 12 fanatiek bij een sportschool. Maar doe alleen mee aan de groepslessen.
Nu ik dus bijna 32 ben begin ik erg slappe huid te krijgen, zit in de familie helaas.
Dus dacht ik met fitness te beginnen. Ook om spieren te zien. Mijn vraag is nu; Met hoeveel uur in de week zal ik resultaat zien? Wil ook graag 1 uur in de week steppen en 1 uur in de week battle blijven doen. Kan ik t redden met 1 uur alle spiergroepen en 2x een half uur? Wat raden jullie me aan????
Groetjes Linda

Welkom :):):hello:

Raad je sowieso aan te beginnen met krachttraining...krachttraining is een must om je spieren te stimuleren/ontwikkelen en je lijf word ook strakker als je meer spier zult hebben. Je zult heus niet mega big worden, dat hebben wij vrouwen (meeste) niet in ons door te weinig testosteron en daarnaast als je rustig aan doet met je gewichten (maar wel hard werkt) zul je zeker wel strakker worden.

Wil je in 1 uur alle spiergroepen trainen in 1 week? Het zal zeker wel iets van invloed zijn...maar veel??? Beter... 2x per week fullbody bijv. naast je groepslessen.

Natuurlijk icm goede voeding...je zult je lijf (spieren) er geen plezier mee doen als je bijv. niks eet de hele dag (of weinig) en vervolgens aan krachttraining doet en daarna bijv. teert op 2 crackertjes en een appel. Dus zeker belangrijk meer eiwitten te gaan eten in combi met goede complexe koolhydraten en goede vetten (maar met mate)

uurtje per week is niet genoeg. Zou ook sowieso krachttraining gaan doen.

Spiergroepen die je hebt:

Benen
Borst
Rug
Triceps
Biceps
Schouders
Buik

Lijkt me verstandig dat je alles gaat trainen. Laat iemand hier of iemand bij je sportschool een schema voor je opstellen. ben je toch sowieso wel 3 uur per week druk mee

• Topic Starter Topic Starter
Hoi hoi,
Thanx voor je reactie!
En kwa eten heb je zeker gelijk...normaal teer ik ook op crackers en weinig eten...ben je helderziend ofzo,hihi?!?
Ik denk ook maar hulp ga vragen op de sportschool over de voeding en ook ff mijn vetgehalte op laat meten,ahhhhh ben er wel een beetje bang voor! Ik ga maandag en laat t je wel weten!
Thanx!

Welkom en succes lindaxxx! :)

• Topic Starter Topic Starter
Hee Neluss 2000,
Jij ook erg bedankt voor je reactie!
Ik ga voor maandag een afspraak maken bij de gym.
Ga ook gelijk mijn vet laten meten en advies vragen over voeding, wil er echt voor gaan!
Moet er ff doorheen...al die mannen die je aankijken daar, pff!
Maar goed, ik ga echt! Ik hou je op de hoogte wat hun advies is.
Thanx!

---------- Toegevoegd om 22:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:49 ----------

Dank je Jerney,
Je hebt helemaal gelijk!
Thanx

Hoi hoi,
Thanx voor je reactie!
En kwa eten heb je zeker gelijk...normaal teer ik ook op crackers en weinig eten...ben je helderziend ofzo,hihi?!?
Ik denk ook maar hulp ga vragen op de sportschool over de voeding en ook ff mijn vetgehalte op laat meten,ahhhhh ben er wel een beetje bang voor! Ik ga maandag en laat t je wel weten!
Thanx!

Haha wie weet ;). Nee maar veel mensen eten zo slecht omdat ze denken dat als je minder eet en dus minder binnen krijgt...ook meer af valt of meer resultaat zult boeken. Dit is dus juist niet waar, omdat je je lichaam juist meer ondervoed waardoor het in een soort van overlevingsstand gaat en daardoor niks wilt verliezen maar alles wilt opslaan.

Maak je niet zo druk wat andere van je denken, jij komt naar de sportschool net als de andere voor je zelf ;). Ik begrijp wat je bedoeld met "kijkers", misschien dan moven naar een sportschool waar je je meer op je gemak voelt? Of mischien gewoon niet zo op letten :p... ik heb er tegenwoordig echt dikke schijt aan.

Laat maar weten wat je schema word...wij kunnen je daar zeker wel wat bij helpen. Ik ben zelf niet zo van de kennis van sportinstructeurs..althans meeste.. Vaak ben ik gewoon niet eens met wat ze zeggen, het lijkt er op alsof ze iets verkopen waarmee je het beste resultaat haalt om daar maar te blijven denk ik dan. Niet voor iedereen zo, maar wel veel.
Om maar een vb te noemen... hebben ze een "summer challange" waarbij mensen extra gewicht kunnen verliezen voor de zomer. Daarbij krijgen ze shitadvies van een domme dietïste die daar werkt (sonja bakker dieet) en moeten ze wel extra cardio-en maar komt natuurlijk niks naar voren over krachttraining. Of bijv. dat instructeurs naar me toe komen (sommige zijn wel tof) en dat ze opmerkingen maken zoals "niet te veel he word je te breed" of "alweer hier, je bent er elke dag. Wel uitkijken he" (4x per week...). Nou ja als je zulke opmerkingen maakt ...nou... dan vraag ik me af hoe hun sport/voedingsschema als advies eruit mag zien.

Heel verhaal ;), nou goed...laat maar horen..ben wel benieuwd.

Wat eet/doe je nu op een dag eigenlijk?

mmmm... moeilijk te beoordelen voor mijn deskundige mening zonder foto's

Terug
Naar boven