XXL Nutrition

Hoe verder progressie te boeken?

Kast2G

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
98kg
Vetpercentage
19%
Hey allemaal,

Ik ben nieuw op het forum dus ik hoop dat ik het hier op de goede plaats post. Ik ben nu ongeveer twee jaar bezig met trainen en al een hoop vooruitgang geboekt. Drie jaar geleden ben ik begonnen met afvallen en ik ben nu meer dan kwijt en mij doel van toen om onder de 100 kilo te komen is bereikt.

Nu ben ik er achter gekomen dat ik het heerlijk vind om te trainen en dat ik qua lichaamsgewicht en bodyfat nog meer wil bereiken. Ik ga vier keer per week trainen en 1 keer per week hardlopen. Ik vind het echter lastig om goed te eten en ik denk dat ik nu op het punt gekomen bent dat dit echt mee gaat tellen. Verder ben ik vegetarisch waardoor ik geen vlees of vis eet wat ook niet altijd in mijn voordeel werkt. Qua eten ga ik vooral de fout in wanneer ik snel wat te eten of snacken wil en dan zo een hele zak chips weg eet.

Ik vroeg mij af of jullie mij op een aantal punten advies kunnen geven over hoe ik het beste verder kan gaan.

• Hoe kan ik het beste trainen om te blijven af te vallen maar om mij spieren te behouden of zelfs te laten groeien?
  • Wat kan ik het best eten als vegetariër om de stoffen uit vlees te vervangen?
  • Hebben jullie bepaalde gezonde snacks die ik zou kunnen gebruiken in plaats van bijv. een zak chips?
  • Wat zouden nog meer punten zijn waarop ik zou kunnen verbeteren denken jullie? Ik stel al het advies op prijs dus als jij denkt nog iets te weten dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

Welkom!
Allereerst stoppen met snacks als je lager in BF wilt komen, zo heeft trainen geen nut.
Gezonde snacks kunnen bijvoorbeeld zijn; kwark, noten, fruit, je kent het allemaal wel. Gewoon een tussendoortje dus.
Afvallen zonder spierverlies is ontzettend ingewikkeld, zorg iig dat ie hoog in eiwitten zit, in jou geval dan vis en eieren en eiwitshake's..

Welkom!
Allereerst stoppen met snacks als je lager in BF wilt komen, zo heeft trainen geen nut.
Gezonde snacks kunnen bijvoorbeeld zijn; kwark, noten, fruit, je kent het allemaal wel. Gewoon een tussendoortje dus.
Afvallen zonder spierverlies is ontzettend ingewikkeld, zorg iig dat ie hoog in eiwitten zit, in jou geval dan vis en eieren en eiwitshake's..

Vis valt natuurlijk weg.
Verder goede tips!

Ik zou proberen wel een voedingsschema te maken en trainen volgens bijv. Starting Strength van Mark Rippetoe.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor het advieszen. Voor het trainen ben ik sinds kort begonnen gebruik ik nu de german body composition trainingsmethode. Ik merk nog niet heel veel effect maar ik geef het de kans. Hebben jullie hier ervaring mee?

Klopt vis eet ik ook niet dus ik moet echt op zoek naar wat ik wel kan eten. Kwark, yoghurt, fruit en dergelijke probeer ik inderdaad regelmatig te eten. Eigenlijk zoek ik een lijst met voedsel dat goed is om te eten, zou ik dat ergens kunnen vinden? En het beste advies om spieren te behouden tijdens het afvallen is dus goed in de eiwitten blijven zitten? Dan kan ik daar ook extra op gaan letten.

Terug
Naar boven