XXL Nutrition

Hoe Wiskunde A leren voor eindexamen? (Havo)

Wat snap je er niet aan? Ik had op m'n centraal examen een 3 voor wiskunde gehaald. Epische (verwachte) faal omdat ik sinds 5vwo geen wiskunde schrift meer had, maar goed. Heb voor m'n her gewoon een week lang geblokt (lees: veel oefenen, al die t**fus sommen gewoon gemaakt) en toen een 6,6 gehaald. Moeilijker dan dat is het niet. Gewoon veel oefenen. En ik had notabene die 'moeilijke' wiskunde, niet dat jip&janneke A gebeuren.

niet geleerd voor wiskunde B VWO examen, toch een 7 gehaald.

:trollface:

stoer hé

Proefsommen in rekenmachine intypen en uitwerkingen erbij. Op tentamen getallen veranderen, done.

Ook al je stappen uitschrijven opt tentamen, krijg je vaak punten voor.

*anderhalve week

---------- Toegevoegd om 18:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:10 ----------

en ik heb al samenvattingen gemaakt van hoofdstuk 6 t/m 10

Meen je dit serieus?
Een samenvatting gemaakt van wiskunde?
handige leerstrategie *kuch*

Oefenen, bedenk zelf oefeningen, verander de cijfers van voorbeeldoefeningen etc.
Bekijk de antwoordmodellen niet te rap na het maken van oefeningen of vastlopen op oefeningen.
Probeer te bekijken als er meerdere vastlopers zijn, of dit op eenzelfde gebied is.

succes in ieder geval.

Samenvatting is dus: oefenen en analyseren!

ik vond die examenbundels wel handig bij het leren, veel oefenvragen met uitleg. En met welk punt ga je het examen in?

• Topic Starter Topic Starter
ik vond die examenbundels wel handig bij het leren, veel oefenvragen met uitleg. En met welk punt ga je het examen in?

5.0

---------- Toegevoegd om 02:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:04 ----------

aka hoogste gemiddelde dat ik ooit gehad heb

Man deze eencellige had zelfs een 7,5 voor wiskunde A op het vwo. Gewoon oefenen bro !

5.0

---------- Toegevoegd om 02:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:04 ----------

aka hoogste gemiddelde dat ik ooit gehad heb

Wat grappig dat opeens iedereen vwo heeft gedaan en vet slim is! Maar je moet dus een 4,5 halen voor je examen. dat is in ieder geval al lager dan je gemiddelde, heb je geen klasgenoot waar je even een dag mee kan gaan zitten en oefenen? en focus je niet alleen op je wiskunde want kun je niet ook punten compenseren?

Begin bij de onderwerpen waar ze het meeste vragen over stellen (check oude examens maar even voor een idee).

Dan een samenvatting maken van de hoofdleer punten. Vervolgens ga je kijken of je de trucjes toe kunt passen, zo niet> meer oefenen.

Bij wisA is de rekenmachine een super handig hulpmiddel.

Tip om het te snappen: Op youtube staan filmpjes over uitwerkingen van vragen, met goede uitleg over de leerstof. Zoek even op 'wiskunde A havo examen' oid. Heeft mij ook geholpen (bij bijna alle vakken trouwens).

Wat grappig dat opeens iedereen vwo heeft gedaan en vet slim is! Maar je moet dus een 4,5 halen voor je examen. dat is in ieder geval al lager dan je gemiddelde, heb je geen klasgenoot waar je even een dag mee kan gaan zitten en oefenen? en focus je niet alleen op je wiskunde want kun je niet ook punten compenseren?

*goed kon leren

Ik had een heleboel idiots bij mij in de klas zitten die op de uni keihard door de mand zijn gevallen.

Wiskunde moet je niet leren, dat moet je snappen. Ik heb het nooit gesnapt en ook niet geleerd. Succes kip!

Geen idee welke boeken je hebt, maar wij hadden van die fancy boeken met in iedere paragraaf korte blokjes theorie en op het einde van het hoofdstuk een korte samenvatting. Die zooi een keer goed doorgelezen en dat was goed genoeg voor een 9 op m'n eindexamen vwo. :o
Als jij ook zoiets in je boeken hebt, gewoon die zooi een aantal keer doorlezen zodat je de theorie echt goed in je hoofd hebt zitten, en dan gewoon oefenen met die theoretische kennis totdat je het goed kan. 1,5 week zou meer dan genoeg tijd moeten zijn.

*goed kon leren

Ik had een heleboel idiots bij mij in de klas zitten die op de uni keihard door de mand zijn gevallen.

idiots halen gemiddeld maar middelmatige/slechte punten in het middelbaar, dan heb je nog de groep slimme maar luie mensen die net de helft halen omdat ze geen zin hebben om te studeren en de slimme/middelmatig intelligente mensen die veel leren en hoge punten halen.

Als ik zo kijk naar de mensen uit mijn middelbare klas hebben van die laatste groep ht meeste mensen de universiteit afgerond zonder jaren te moeten herdoen, terwijl van de groep die stukken slimmer was mensen veel jaren unief hebben moeten overdoen.

idiots halen gemiddeld maar middelmatige/slechte punten in het middelbaar, dan heb je nog de groep slimme maar luie mensen die net de helft halen omdat ze geen zin hebben om te studeren en de slimme/middelmatig intelligente mensen die veel leren en hoge punten halen.

Als ik zo kijk naar de mensen uit mijn middelbare klas hebben van die laatste groep ht meeste mensen de universiteit afgerond zonder jaren te moeten herdoen, terwijl van de groep die stukken slimmer was mensen veel jaren unief hebben moeten overdoen.

en de meest luie studenten worden de meest veeleisende docenten ;)

en de meest luie studenten worden de meest veeleisende docenten ;)

de meest luie slimme studenten zullen nooit docent worden, want een k*tberoep:roflol: enige voordeel is elk jaar een nieuwe lading 18jarige sletjes die op je geilen vanwege je machtspositie als je er een beetje goed uitziet.

niet zo slimme mensen die hard werken -> halen uni, omdat ze gewoon hard werken en dit ook gewent te doen zijn.

slimme mensen die hard werken -> halen uni

slimme mensen, die niet werken -> halen uni niet, gewoon omdat ze niet gewent zijn hard te werken en dan opeen in het diepe worden gegooit. Uni is over het algemeen toch wel iets veel eisender dan middelbare en alleen slim zijn is niet meer genoeg (ik ben een van deze mensen)

Terug
Naar boven