AndroidHealthClinic

Hoe Wiskunde A leren voor eindexamen? (Havo)

Succes TS

En inderdaad veel handigheidjes met je rekenmachine doen zoals al gezegd is, gaat je zoveel tijd schelen

Thuiscursus loi..?

Oude examens maken, werkt voor elk vak heel goed.

Maar als je op een forum gaat vragen hoe je voor een toets moet leren doe je iets niet goed

• Topic Starter Topic Starter
rekenmachines worden geleegd voordat de examens beginnen

jezus daar snap ik dus helemaal geen t*fus van

ga naar mem door op de 2nd toets te drukken en vervolgens op de + toets, dan druk je op 8, en daarna zet je alle shit die in je 'prog' staat in de nieuwe groep die je hebt aangemaakt.

(aangenomen dat je een ti-84 plus hebt)

ga naar mem door op de 2nd toets te drukken en vervolgens op de + toets, dan druk je op 8, en daarna zet je alle shit die in je 'prog' staat in de nieuwe groep die je hebt aangemaakt.

oke wacht, ik ben nu bij hoofdmenu en loop al vast

---------- Toegevoegd om 19:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:56 ----------

heb casio fx-9860G

Wat is de beste manier om Wiskunde A te leren? Ik weet dat veel mensen gaan zeggen ''joa veel oefenen'' maar dit vind ik ook zo breed uitgelegd.
Wat snap je er niet aan? Ik had op m'n centraal examen een 3 voor wiskunde gehaald. Epische (verwachte) faal omdat ik sinds 5vwo geen wiskunde schrift meer had, maar goed. Heb voor m'n her gewoon een week lang geblokt (lees: veel oefenen, al die t**fus sommen gewoon gemaakt) en toen een 6,6 gehaald. Moeilijker dan dat is het niet. Gewoon veel oefenen. En ik had notabene die 'moeilijke' wiskunde, niet dat jip&janneke A gebeuren.

ja maar jij bent getxxl , jouw intelligentie is van ongekende hoogte
maar dit motiveert mij dus ik ga maar leren ipv rondkloten op dbb

ja maar jij bent getxxl , jouw intelligentie is van ongekende hoogte
maar dit motiveert mij dus ik ga maar leren ipv rondkloten op dbb
5 voor biologie, 5 voor scheikunde, 6 voor natuurkunde en door m'n her een 6 voor wiskunde. Middelbare school heb ik geen **** uitgevoerd. Als je je wiskunde wilt halen: sluit jezelf een week op met je wiskunde boek en schrift. Totally worth it, want dan haal je het gewoon. MAAK DIE SOMMEN.

Welk profiel heb je dan?

Had vorig jaar op vwo 1 dag van te voren begonnen aan wiskunde, stond een 5,5 gemiddeld toen en een 7,8 gescoord voor het examen :D,
Weet wel dat ze bij wiskunde A op het vwo al jaren veel vragen over kansberekening, denk dat je dit ook krijgt op de havo? dus als je iets wilt gaan leren zal ik even kijken naar de opbouw van de examens van de afgelopen jaren en dan keuzes maken over waar je je op wilt gaan focussen

Had vorig jaar op vwo 1 dag van te voren begonnen aan wiskunde, stond een 5,5 gemiddeld toen en een 7,8 gescoord voor het examen :D,
Weet wel dat ze bij wiskunde A op het vwo al jaren veel vragen over kansberekening, denk dat je dit ook krijgt op de havo? dus als je iets wilt gaan leren zal ik even kijken naar de opbouw van de examens van de afgelopen jaren en dan keuzes maken over waar je je op wilt gaan focussen
Kansberekening kun je nog geen drie mee halen. Ik had op m'n centraal examen waar ik een drie voor had namelijk alle punten voor kansberekening, en ik had ook nog ergens een afgeleide goed :roflol: Voor de rest bleek ik letterlijk alles fout te hebben.

Kansberekening kun je nog geen drie mee halen. Ik had op m'n centraal examen waar ik een drie voor had namelijk alle punten voor kansberekening, en ik had ook nog ergens een afgeleide goed :roflol: Voor de rest bleek ik letterlijk alles fout te hebben.
kansberekening bij wiskunde b?

srs op nogmaals leer al die shit adhv je grafische rekenmachine. ik allemaal algebra etc. toepassen vorig jaar bij cse kijk ik in die antwoorden "berekening mbv grafische rekenmachine".

Dan had ik geluk denk ik haha.

Oh ja nog een tip, kijk even naar de antwoordmodellen bijvoorbeeld het eindexamen van vorig jaar, zelfs al weet je het antwoord niet kan je namelijk vaak nog een paar punten per vraag scoren door de juiste opbouw naar het antwoord te noteren.

Bijvoorbeeld, de stappen noteren die je maakt in je grafisch rekenmachine etc.

kansberekening bij wiskunde b?

srs op nogmaals leer al die shit adhv je grafische rekenmachine. ik allemaal algebra etc. toepassen vorig jaar bij cse kijk ik in die antwoorden "berekening mbv grafische rekenmachine".
Jep, was toen wiskunde B1 en B2 wat ik had.

Lol precies zelfde hier. Met 4 mn examen in, 1 dag oefentt maken en een 8 halen. Gewoon die kansberekeningen foutloos kunnen en de rest wat punten pakken is genoeg om hem te halen.

Terug
Naar boven