AndroidHealthClinic

Hoe zit dat nou met die buiktraining

Jordyvl

Competitive Bodybuilder
Waardering
181
Lengte
1m80
Massa
92kg
Vetpercentage
13%
Ik zie vaak schema's die er ongeveer als volgt uitzien.

Elke spiergroep op buik na 8-10 herhalingen.
Buik 20+ herhalingen.

Elke spiergroep 1 á 2 x per week trainen.
Buik 5-7 x per week trainen.

Hoe komt het dat veel sporters de buikzone zo "apart" trainen.?

Heb ik niet goed genoeg gezocht op google etc naar een zinnige reden om je buik op z'n manier te trainen, of is z'n buiktraining gewoon onzin en is er geen zinnige reden voor een training op die manier?

Laatst bewerkt:
Wat is precies je vraag?

• Topic Starter Topic Starter
optie 1: ze moeten van de fysio stabilisatie trainen dus elke dag
optie 2: het zijn ezels die niet weten wat ze aan het doen zijn en trainen meer dan 2x pw buik
optie 3: ze denken na en trainen maximaal 2x pw buik

jammer genoeg komt 2 nog te vaak voor.
buikspieren blijven spieren, het zijn geen magische spieren die geen rust nodig hebben. dus als je massa wilt dan geldt maximaal 2x pw trainen die buik.

optie 1: ze moeten van de fysio stabilisatie trainen dus elke dag
optie 2: het zijn ezels die niet weten wat ze aan het doen zijn en trainen meer dan 2x pw buik
optie 3: ze denken na en trainen maximaal 2x pw buik

jammer genoeg komt 2 nog te vaak voor.
buikspieren blijven spieren, het zijn geen magische spieren die geen rust nodig hebben. dus als je massa wilt dan geldt maximaal 2x pw trainen die buik.

Top, dankje :thumbs:

Ik zie vaak schema's die er ongeveer als volgt uitzien.

Elke spiergroep op buik na 8-10 herhalingen.
Buik 20+ herhalingen.

Elke spiergroep 1 á 2 x per week trainen.
Buik 5-7 x per week trainen.

Hoe komt het dat veel sporters de buikzone zo "apart" trainen.?

Heb ik niet goed genoeg gezocht op google etc naar een zinnige reden om je buik op z'n manier te trainen, of is z'n buiktraining gewoon onzin en is er geen zinnige reden voor een training op die manier?

Wat bedoel je met "sporters" ? de meeste sporters trainen buikspieren omdat ze een groot uithoudingsvermogen van hun rompspieren nodig hebben voor hun sport, of zich gedurende 30 minuten lang in hun buik laten slaan (voor vechtsporters).

Bodybuilders echter.. tja, buikspieren hebben vrij weinig potentieel om te groeien, en zijn moeilijk denkt men zwaar te belasten en dus doet men maar langdurige setjes. En wat je ook doet, omdat het toch vrij weinig effect heeft maakt het ook niet zoveel uit wat je doet.

Abs are made in the kitchen! :meal:

Wat bedoel je met "sporters" ? de meeste sporters trainen buikspieren omdat ze een groot uithoudingsvermogen van hun rompspieren nodig hebben voor hun sport, of zich gedurende 30 minuten lang in hun buik laten slaan (voor vechtsporters).

Bodybuilders echter.. tja, buikspieren hebben vrij weinig potentieel om te groeien, en zijn moeilijk denkt men zwaar te belasten en dus doet men maar langdurige setjes. En wat je ook doet, omdat het toch vrij weinig effect heeft maakt het ook niet zoveel uit wat je doet.

Sporters in de zin van bb'ers, het doel om massa aan te komen.

Ik zou ze dan gewoon 2x pw pakken. Goed voor een sterke core wat je helpt bij andere lifts. 2-3 oefeningen variërend van zwaar tot licht en meer reps. Ab roll-outs, leg raises, plank variaties en woodchoppers zijn voorbeelden van goede oefeningen.

Terug
Naar boven