AndroidHealthClinic

Stelling Hoe zou jij criminaliteit laten dalen?

Klinkt een beetje als de meest zieke moslimmaatschappij die je maar kan bedenken. Soort van sharia in de overdrive, Cutler je bent toch niet een verholen moslim toevallig? Jouw aanpak verschilt niet veel van de Taliban of andere zieke extremisten.

Complete onzin, het is al zo vaak bewzen dat drugs legalistatie vaak eerder leid tot een daling dan een stijging van gebruik.(Schijnt te komen door dat het minder stiekem en stoer is dan nu + een betere voorlichting over de daadwerkelijke gevolgen) Dit is in bijv. zweden al is geprobeerd onder drugsgebruikers. Ook is het allemaal veel beter te controleren/veiliger.

"Harm reduction" is idd essentieel, de huidige strategie heeft gefaalt.

• Topic Starter Topic Starter
Complete onzin, het is al zo vaak bewzen dat drugs legalistatie vaak eerder leid tot een daling dan een stijging van gebruik.(Schijnt te komen door dat het minder stiekem en stoer is dan nu + een betere voorlichting over de daadwerkelijke gevolgen) Dit is in bijv. zweden al is geprobeerd onder drugsgebruikers. Ook is het allemaal veel beter te controleren/veiliger.

Coke bijvoorbeeld is zeer verslavend, als je daar nog makkelijker toegang toe krijgt dan gaan er complete volkeren aan kapot. Mensen komen in de schulden, worden paranoia etc.

Ik heb het ook niet over drugscriminaliteit, als die elkaar in de onderwerld van kant maken interesseert me dat niet zoveel. Die kunnen gewoon de cel in voor bv 40 jaar.

Ik heb het over moorden etc op onschuldige mensen. Daarvoor zijn die ovens.

En jou idee is ziek, als je alle drugs legaal maakt dan gaat de hele wereld kapot man. 90% v/d jeugd aan de coke en hero. Dan wordt het net zo gebruikt als nu met wiet.

Nee, jouw ideeën zijn goud waard Laat je eens nakijken. Je zou niet misstaan als zoon van Himmler met die ontzettend slechte ideeën van je. :roflol:

Coke bijvoorbeeld is zeer verslavend, als je daar nog makkelijker toegang toe krijgt dan gaan er complete volkeren aan kapot. Mensen komen in de schulden, worden paranoia etc.
Drank en wiet is ook verslavend, hoe kom je erbij dat coke verslavender is dan andere soorten drugs?

+1. In Amerika word bijvoorbeeld veel meer weed gebruikt dan hier.

Geen daling van gebruik en een gevangenis straf voor gebruik van weed, waardoor een onschuldig iemand op een plaats komt waar hij gemakkelijk buiten komt als crimineel. Wat een goeie strategie:thumbup:

Nogmaals, waarom zouden mensen het dan wel gaan gebruiken en nu niet? Met een betere voorlichting + betere controle + als het van de overheid mag is het niet cool zal het gebruik waarschijnlijk net zoals in Zweden dalen. +Net alsof iemand nu een probleem heeft om aan coke te komen.

Mensen zou als Cutler stemmen op Wilders, dat geeft ook meteen het niveau aan van Wilders zijn partij. Ik nomineer Cutler voor de grootste imbeciel van BB.

Als coke legaal is gaat idd ineens coke kopen natuurlijk:rolleyes:

Legalisatie van weed heeft niet gezorgd voor een hoger gebruik, waarom zou dit wel met andere drugs het geval zijn?

bron?

Als coffeeshops geen wiet verkochten dan weet ik zeker dat er een heleboel minder schooljeugd eraan zou zitten, die nu dus ff in de pauze een paar gram wiet halen alsof het een supermarkt is.

en niet iedere drug is hetzelfde.

---------- Toegevoegd om 21:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:45 ----------

Mensen zou als Cutler stemmen op Wilders, dat geeft ook meteen het niveau aan van Wilders zijn partij. Ik nomineer Cutler voor de grootste imbeciel van BB.

ja maar jij komt uit friesland man, is dat niet erger dan imbeciel?

Wat heeft Wilders hier nou weer mee te maken? Ze zeggen allemaal Wilders moet je geen aandacht geven.. Grappig allemaal :rolleyes:

bron?

Als coffeeshops geen wiet verkochten dan weet ik zeker dat er een heleboel minder schooljeugd eraan zou zitten, die nu dus ff in de pauze een paar gram wiet halen alsof het een supermarkt is.

en niet iedere drug is hetzelfde.

---------- Toegevoegd om 21:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:45 ----------

ja maar jij komt uit friesland man, is dat niet erger dan imbeciel?

Ja? Waarom ligt het gebruik dan niet lager in Belgie? Waarom zorgde dan het gedoogbeleid voor een daling van het gebruik?
Drugsgebruik bij Nederlandse jongeren daalt bij gedoogbeleid

Van onze redacteur
BRUSSEL -- In het tolerante Nederland kun je ongestraft softdrugs kopen en gebruiken. Bijvoorbeeld in coffeeshops waar geen koffie, maar cannabis wordt geserveerd. Bezorgde ouders en politici bij ons vrezen dat er door het nieuwe drugsbeleid een stijging komt van het drugsgebruik. Maar dat tolerante Nederland bewijst het tegendeel, zo leert een recente studie.

In Nederlands Limburg werden eind 2001 21.000 jongeren tussen 12 en 16 jaar ondervraagd over hun drugsgebruik. Daaruit blijkt dat één op de tien jongeren de vier weken voorafgaand aan het onderzoek cannabis had gebruikt. 1,5 procent van de jongeren beweerde in die vier weken XTC te hebben gebruikt, 1,7 procent heroïne, cocaïne, speed of LSD.

De Gemeentelijke Gezondheids Diensten (GGD's) van Limburg, die het onderzoek uitvoerden, hadden drie jaar eerder dezelfde enquête gedaan. Uit een vergelijking blijkt dat het cannabisgebruik met twee procent was gedaald, het XTC en harddrugsgebruik zelfs gehalveerd.

,,Dat is het beste bewijs dat het gedoogbeleid niet aanzet tot meer drugsgebruik, want Nederland is het enige Europese land waar het gebruik daalt'', zegt Ton Houben, provinciaal projectleider. ,,Dezelfde enquête werd uitgevoerd in het aangrenzende Duitse gebied en daaruit blijkt dat het drugsgebruik in Limburg merkelijk lager ligt. Dat is ook zo in vergelijking met België.''

Diezelfde dalende trend was eerder al voor heel Nederland vastgesteld. Sinds 1984 doet het Trimbos-instituut om de vier jaar bij 10.000 jongeren tussen 10 en 18 jaar onderzoek naar hun drugsgebruik. Telkens stelden ze een stijging vast. Uit de scholierenenquête van 1999 bleek die trend plotseling omgebogen. Het harddrugsgebruik was constant gebleven, maar het cannabisgebruik was met 15 procent gedaald, het XTC-gebruik met 40 procent.

,,Bij volwassenen neemt het drugsgebruik nog toe, maar ik verwacht dat ook dat in de toekomst zal dalen. De jongeren van tien jaar geleden, die veel gebruikten, zijn immers de volwassenen van vandaag'', zegt Harald Wychgel van het Trimbos-instituut.

Volgens Wychgel is het niet het gedoogbeleid, maar wel een degelijke preventie de oorzaak van de daling. Tijdens een internationale conferentie met dertig landen in Hamburg eind vorig jaar bleek dat de meeste drugspreventieprogramma's in Europa en de VS niet effectief zijn. Slechts enkele bleken dat wel te zijn. Het Nederlandse programma De Gezonde School en Genotmiddelen, dat in 70 procent van de Nederlandse middelbare scholen wordt gebruikt, kwam als een van de efficiëntste uit de bus.

,,Het is bewezen dat leerlingen van scholen die in dat project zijn gestapt, minder drugs gebruiken dan leerlingen van andere scholen'', zegt Wychgel. ,,Dat programma geeft vooral objectieve informatie over drugs, zonder met het vingertje klaar te staan. Het leert sociale vaardigheden aan en leert vooral jongeren zichzelf te beschermen tegen de groepsdwang.''

13/02/2003 Inge Ghijs

©Copyright De Standaard

Geloof ik persoonlijk niet. Dat stiekeme gedoe vind ik juist het vervelendste en je stoer vinden omdat je drugs gebruikt vind ik pas echt zielig. De meeste die het gebruiken gaat het hen toch om het effect. Moest Harddrugs gelegaliseerd worden zou je er juist meer mensen door aanlokken volgens mij, juist omdat het legaal is en zouden er hierdoor meer mensen verslaafd worden.

Geloof ik persoonlijk niet. Dat stiekeme gedoe vind ik juist het vervelendste en je stoer vinden omdat je drugs gebruikt vind ik pas echt zielig. De meeste die het gebruiken gaat het hen toch om het effect. Moest Harddrugs gelegaliseerd worden zou je er juist meer mensen door aanlokken volgens mij, juist omdat het legaal is en zouden er hierdoor meer mensen verslaafd worden.

Toch is dit niet zo, kijk naar weed in Nederland.

..

Laatst bewerkt:
Ik snap je punt hoor daar niet van, maar het komt waarschijnlijk doordat als wanneer iets legaal is iedereen het eropeens over heeft, de nadelen opeens kent etc etc. De meeste mensen die nu een keer XTC nemen hebben bijwijze van spreken geen idee dat er MDMA in zit. Terwijl bij legale XTC je kleine neefje van 2 dat weet.

Weed is een drug die niet lichamelijk verslavend is, alleen geestelijk. Aangezien de drempel lager wordt om harddrugs te gaan gebruiken bij legalisatie, ga je dit spul sneller gebruiken. Ik bedoel: als het voor iedereen verkrijgbaar is voor misschien zelfs lagere prijzen, gaan veel meer mensen het gebruiken/proberen, b.v als ze er ff doorheen zitten of om wat voor reden dan ook. Ga jij maar 3 avonden achterelkaar coke roken, dan is er een grote kans dat je de avond daarop weer coke wil roken. Nog een voorbeeld: Heroine, zet maar een x een spuit Heroine, dit noemen sommige verslaafden (dacht in China) chasing The Dragon, dit houdt in dat het zo een lekker gevoel is om de eerste keer Heroine te gebruiken, dat dit soort mensen (heroineverslaafden) altijd bezig zijn om het gevoel te evenaren dat ze kregen van hun eerste shot Heroine. Met weed kan de gemiddelde persoon zonder problemen stoppen en is ook niet echt duur.

p.s. dit is alleen mijn mening, niets meer en niet minder.
Als weed niet meer gebruik word waarom zou dat dan wel gebeuren bij andere harddrugs?
Geloof mij dat iedereen die harddrug wil gebruiken het gwn gebruikt en er niet massaal mensen zijn die er niet aan geraken omdat het illegaal is. Mensen die tegen drugs zijn gaat het niet ineens gebruiken als het legaal beschikbaar is.

Weed is een drug die niet lichamelijk verslavend is, alleen geestelijk. Aangezien de drempel lager wordt om harddrugs te gaan gebruiken bij legalisatie, ga je dit spul sneller gebruiken. Ik bedoel: als het voor iedereen verkrijgbaar is voor misschien zelfs lagere prijzen, gaan veel meer mensen het gebruiken/proberen, b.v als ze er ff doorheen zitten of om wat voor reden dan ook. Ga jij maar 3 avonden achterelkaar coke roken, dan is er een grote kans dat je de avond daarop weer coke wil roken. Nog een voorbeeld: Heroine, zet maar een x een spuit Heroine, dit noemen sommige verslaafden (dacht in China) chasing The Dragon, dit houdt in dat het zo een lekker gevoel is om de eerste keer Heroine te gebruiken, dat dit soort mensen (heroineverslaafden) altijd bezig zijn om het gevoel te evenaren dat ze kregen van hun eerste shot Heroine. Met weed kan de gemiddelde persoon zonder problemen stoppen en is ook niet echt duur.

p.s. dit is alleen mijn mening, niets meer en niet minder.
Coke heeft ook alleen een geestelijke verslaving, En als mensen 3 dagen achterlkaar blowen zullen ze de 4e avond ook wel willen hoor.

Drank en wiet is ook verslavend, hoe kom je erbij dat coke verslavender is dan andere soorten drugs?

Dan ken je niemand die eraan zit.

Alsof je alcohol met coke kan vergelijken :roflol: totaal verschillend. Alcohol is lang niet zo verslavend, logisch ook anders lag het niet zo in de winkels.

Terug
Naar boven