MuscleMeat

Hoe zwaar moet je trainen?

Turboman

Cool Novice
Waardering
0
Hey!

Zoals de titel zegt.Hoe zwaar moet je trainen?
Sommigen zeggen Altijd zwaar en anderen zeggen 1 week zwaar en de andere week kalmer aan met meer herhalingen.
Wat is juist?
Is dit zever en moet je om massa te kweken echt elke keer tot u maximum gaan?

Wie kan mij helpen?:D

Je kunt tot failure gaan, maar het belangrijkste is dat je iedere herhaling correct uit kunt voeren. Voel die spier echt werken! Soms is met minder meer!

hoe zwaar? als je bv. 3x10 traint moet je toch zien dat het niet te maklijk gaat, ongeveer naar je maximum toe...als je 3x10 kan benchen met 70 kg en je gaat 50 kg doen begrijp je denk ik zelf ook dat je niets gaat bereiken...

je moet gewoon zien dat je uitvoering goed is.

Iedereen reageert anders op trainingen.

Sommigen gaan bijv. moeilijk herstellen van hele zware trainingen met tot failure gaan maar andere groeien daar juist lekker op.

Maar er zijn veel verschillende trainingsschema's waar er 3x/week getraint wordt en dan bv. een light day, een medium day en een heavy day.

Je moet maar eens gaan g00gl3n ;)

EDIT: De juiste techniek gaat boven het gewicht!

• Topic Starter Topic Starter
Je kunt tot failure gaan, maar het belangrijkste is dat je iedere herhaling correct uit kunt voeren. Voel die spier echt werken! Soms is met minder meer!

Ja,dat doe ik meestal.Maar is dat goed om zo elke keer te trainen?Week na week?(Ik doe alle spiergroepen in 4 dagen en rust dus 3 dagen per week)

Zo zwaar mogenlijk voor het gekozen aantal reps en trainingswijze.

altijd zo zwaar mogelijk!
Wel alles netjes doen, en niet te snel trainen.

Train beheerst en span de spier aan die je wilt trainen!

2á3 dagen spierpijn is normaal bij mij.

hoe zwaar? als je bv. 3x10 traint moet je toch zien dat het niet te maklijk gaat, ongeveer naar je maximum toe...als je 3x10 kan benchen met 70 kg en je gaat 50 kg doen begrijp je denk ik zelf ook dat je niets gaat bereiken...

je moet gewoon zien dat je uitvoering goed is.

Ik doe 4 oefeningen per spiergroep.De eerste 3 telkens 10-8-6-6 herhalingen.En de 4de oefening 4 herhalingen van 10.Ik train altijd zo dat mijn laatste herhaling per oefening nog net corect uit te voeren is.Mijn max dus.

Idd zo zwaar mogelijk + juiste techniek. Altijd proberen dat klein beetje meer eruit te halen, als je niet over de grens gaat , boek je naar mijn mening niet zo veel vooruitgang. Maar de techniek moet wel zo zuiver mogelijk blijven.

Thanks voor de reacties!Ben dus wel goed bezig denk ik:cool:

Correct .... Weer zo'n term waar je vanalles achter kunt stoppen.

Correct is de vorm waar jij het meest uit haalt en dat hoeft niet persee de manier te zijn die je meestal omschreven ziet.

Simpel vb, als ik lees over "correct" curlen dan staat dat meestal in combinatie met je bovenarmen stil houden, terwijl je bovenarmen (ellebogen) naar voren laten komen juist een beweging is die de biceps nog meer verkort

Dus correct is net zo wazig als juist en strikt.

Ja zo ken ik er ook nog wel een paar. Ik doel op de klassieke voorbeelden. Als een slechte uitvoering (van de standaard afwijkende voorbeelden) word gedaan dan krijgt men gelijk commentaar. Waarom is dat dan?

Ik wil alleen aangeven dat sommige termen te pas en te onpas worden gebruikt en dat wat in jouw ogen correct is voor mij helemaal niet correct hoeft te zijn. Natturlijk vallen daar uitvoeringen die vanalles gebruiken behalven de doelspier buiten.

En waarom mensen direct commentaar geven?? Vaak omdat ze zelf net niet genoeg kennis/ervaring hebben om te weten waarom een anders iets op een andere manier doet dan wat zij (de mensen die commentaar leveren) juist/strikt/correct vinden.

Je krijgt dan de netgeenbeginnermeer die tegen mij gaat staan te vertellen dat ik bij curls m'n bovenarmen stil moet houden, dat ik bij de push press niet zoveel m'n benen moet gebuiken, dat bij OH extensions m'n bovenarmen niet recht genoeg omhoog houd, enz.

Ik train zelf zo zwaar mogelijk gewicht dat ik kan terwijl ik wel de perfecte techniek behoudt, als ik voor 5 KG meer de techniek helemaal moet verpesten hoeft het voor mij niet, liever een goede techniek dan achteraf kreupel zijn :)

Ik wil alleen aangeven dat sommige termen te pas en te onpas worden gebruikt en dat wat in jouw ogen correct is voor mij helemaal niet correct hoeft te zijn. Natturlijk vallen daar uitvoeringen die vanalles gebruiken behalven de doelspier buiten.

En waarom mensen direct commentaar geven?? Vaak omdat ze zelf net niet genoeg kennis/ervaring hebben om te weten waarom een anders iets op een andere manier doet dan wat zij (de mensen die commentaar leveren) juist/strikt/correct vinden.

Je krijgt dan de netgeenbeginnermeer die tegen mij gaat staan te vertellen dat ik bij curls m'n bovenarmen stil moet houden, dat ik bij de push press niet zoveel m'n benen moet gebuiken, dat bij OH extensions m'n bovenarmen niet recht genoeg omhoog houd, enz.

Ja snap wel wat je bedoeld en ben ik ook wel mee eens, iedereen heeft wel zo zijn eigen manier. Echter is het wel zo dat het lichaam gauw neigt naar de makkelijkste manier en zo zijn er dus genoeg mensen die er niet actief bij zitten en hun techniek goed uitvoeren waardoor er meer kans zou zijn op blessures.

Maar er zijn altijd opties bij oefeningen waarbij je tegelijkertijd veilig traint.

Bij het trainen pak ik alles zo zwaar mogelijk. Ik wissel daarbij wel de volgorde in de oefeningen af zodat geen ritmegewenning optreedt.

Die 2 voorbeelden , krijg ik ook zoveel keer te horen. Bij push press doe ik de laatste 2-3 reps altijd met wat benen erbij. En preacher curls gebruik ik mijn volledige arm. Altijd mensen die commentaar hebben. Altijd dezelfde ook , betweters... Soms kan het natuurlijk wel juist zijn. Maar je zal het zelf na een tijdje wel merken als je een oefening niet goed uitvoert...

Het lekkerste is net niet tot failure gaan, vind ik.

Terug
Naar boven