MuscleMeat

Hoelang blijft vial goed?

Ano_ 280223

Dutch Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
51
Hey iedereen,

Als je een vial test-e hebt waar je half jaar geleden nog enkele ml's hebt uitgehaald, is deze dan nog safe om nog te gebruiken nu?

Of gaat deze niet meer steriel zijn en beter voor de vuilbak? De rubberen bovenkant dient toch om de inhoud steriel te houden en als de naald steriel was en de bovenkant steeds met alcohol gereinigd was zou dit nog clean horen te zijn?!

Maw kan deze vial nog gebruikt worden of gaat de inhoud van de vial test-e niet meer good to go zijn?

Kan gewoon gebruikt worden. Advies luidt wel de vial ten alle tijden recht op te bewaren ivm mogelijk aantasten van het rubber.

De vuilbak haha maar kun je nog gewoon gebruiken

• Topic Starter Topic Starter
Ok thxs! Goed nieuws :).

mits goede bewaring good 2 go.

Uiteraard altijd goed de rubber ontsmetten voor je weer gaat gebruiken, maar dat hoeft niet gezegd hoop ik ;)

In principe eenmaal de rubber doorprikt is blijft dit max 6 weken steriel.

Maar bij een oplossing met hoog gehalte benzyl alcohol en wat benzyl benzoaat kan dit wel wat langer bruikbaar zijn.

Steriel water met NaCl moet je maar eens bekijken na 6 weken. Eenmaal doorprikt ga je zwevende deeltjes zien na die tijd.

In principe eenmaal de rubber doorprikt is blijft dit max 6 weken steriel.

Maar bij een oplossing met hoog gehalte benzyl alcohol en wat benzyl benzoaat kan dit wel wat langer bruikbaar zijn.

Steriel water met NaCl moet je maar eens bekijken na 6 weken. Eenmaal doorprikt ga je zwevende deeltjes zien na die tijd.

Producten op waterbasis zullen ook sneller geneigd zijn bacteriele groei toe te laten, en ik moet de eerste UG AAS nog tegenkomen die niet minstens 1.5% BA bevat :p Op voorwaarde dat de olie steriel was bij aanmaak, kun je ze vaak nog jaren later gebruiken. Op voorwaarde dat je zelf ook goede hygiene toepast natuurlijk.

Producten op waterbasis zullen ook sneller geneigd zijn bacteriele groei toe te laten, en ik moet de eerste UG AAS nog tegenkomen die niet minstens 1.5 BA bevat :p Op voorwaarde dat de olie steriel was bij aanmaak, kun je ze vaak nog jaren later gebruiken. Op voorwaarde dat je zelf ook goede hygiene toepast natuurlijk.

Klopt inderdaad. Bij UG producten wordt meestal druivenpitolie (of andere) gebruikt waar bacterien niet zo snel in zullen groeien.

Dacht dat BA gehalte meestal tussen de 10 a 20% lag en BB rond de 2%. Dus dan zit je wel vrij safe.

Klopt inderdaad. Bij UG producten wordt meestal druivenpitolie (of andere) gebruikt waar bacterien niet zo snel in zullen groeien.

Dacht dat BA gehalte meestal tussen de 10 a 20% lag en BB rond de 2%. Dus dan zit je wel vrij safe.

Zou eerder denken omgekeerd :p 10 a 20% BA en dan een ader raken is een anafylactische hoest die ik niet wil meemaken :p

Zou eerder denken omgekeerd :p 10 a 20 BA en dan een ader raken is een anafylactische hoest die ik niet wil meemaken :p

Benzyl benzoaat wordt alleen gebruikt bij UG gear en dit is vrijwel altijd rond de 2%.

Benzyl alcohol % staat op sommige gear aangegeven. Heb al verschillende merken rond de 18% gezien. Zelfs HG sustanon bevat al 10% Benzyl alcohol (dit zou standaard zijn voor HG).

de vial zelf blijft heel lang goed :D

Terug
Naar boven