MuscleMeat

Hoera! Eindelijk kilometerheffing!!

Ik bedoelde niet het hele land ondertunnelen. Alleen de bottle necks.

OV krijgen ze nooit spits.
Is gewoon niet geschikt voor 6 miljoen mensen.
Bussen zijn nu al overvol en dan rijden ze door. Mag je rondje wachten.
Treinstellen zijn er ook niet voldoende want er zijn er al 20% bij besteld door de ns.
Prorail, NS en die andere uit het noorden lopen ook al met elkaar te bakkelijen.

Het verkeer interesseerd ze ook niks. Ze willen gewoon weer melken!

Ah daarom werkt het OV in New York zo goed zeker? Meer dan de helft van de bevolking heeft geen auto en is dus afhankelijk van het OV. OV kan geschikt worden gemaakt voor grote aantallen maar dat vereist wel investeringen en wat minder bureaucratie dan wij nu kennen.

Je kan binnen 15-20 jaar een volwaardig OV-net opzetten maar dan moet je wel landelijk samenwerken. Nederland is qua grootte vergelijkbaar met een enorme metropool, zeker als je kijkt naar de Randstad alleen.

In Duitsland hebben ze ook goede regionale verbindingen tussen een groot aantal steden. Zie niet in waarom dat in Nederland niet kan werken.

Zolang het openbaar vervoer klote is zal een kilometerheffing nooit werken. Zo simpel is het.

Waar maak jij je nou druk om klus, je zit aan de andere kant van de wereld.
Blijf bij je leest. :cool:

Gelukkig word tot dusver alleen de auto beschreven en ben ik fanatiek motorrijder :cool:

Vrachtverkeer uit het normale beeld verdwijnen? Daarna zeker gaan klagen dat de winkels toch wel erg leeg zijn en dat je favoriete bier steeds op is bij de supermarkt?

Er moet gewoon fatsoenlijk OV komen maar helaas wordt hier bijna ieder project verdoet door bureaucratie. Net zo goed als het fossiel NS de reputatie van het OV er niet beter op maakt. Zit zelf ook niet graag in die oude en vervuilde zooi die ze op veel routes aanbieden.

+1

De overheid wil wel dat mensen meer gebruik maken van het OV laat ze er dan eerst voor zorgen dat er een regelmatige dienstregeling is zodat je ook daadwerkelijk overal kunt komen.
En om te compenseren mogen ze het OV flink wat goedkoper maken, immers je kunt wel overal compensatie voor krijgen als je je houdt aan allerlei regeltjes, maar wil je reizen met het OV dan betaal je de jackpot laten ze dat maar deels subsidieëren zodat mensen wel willen reizen met het OV.

Ah daarom werkt het OV in New York zo goed zeker? Meer dan de helft van de bevolking heeft geen auto en is dus afhankelijk van het OV. OV kan geschikt worden gemaakt voor grote aantallen maar dat vereist wel investeringen en wat minder bureaucratie dan wij nu kennen.

Je kan binnen 15-20 jaar een volwaardig OV-net opzetten maar dan moet je wel landelijk samenwerken. Nederland is qua grootte vergelijkbaar met een enorme metropool, zeker als je kijkt naar de Randstad alleen.

In Duitsland hebben ze ook goede regionale verbindingen tussen een groot aantal steden. Zie niet in waarom dat in Nederland niet kan werken.

OV i sniet geschikt voor 6 miljoen. Klopt toch. Misschien over 20 jaar wel maar nu niet. We zouden nu eens 1 dag met zijn allen naar het openbaar vervoer moeten hgaan. Niemand die aankomt.

Plus het ov zoals jij noemt in grote steden (London, Parijs, New York) hebben alle een compleet metro traject. Zie ik hier niet 1-2 gebeuren.

OV i sniet geschikt voor 6 miljoen. Klopt toch. Misschien over 20 jaar wel maar nu niet. We zouden nu eens 1 dag met zijn allen naar het openbaar vervoer moeten hgaan. Niemand die aankomt.

Plus het ov zoals jij noemt in grote steden (London, Parijs, New York) hebben alle een compleet metro traject. Zie ik hier niet 1-2 gebeuren.

Het enige wat 1-2 gebeurd in Nederland is het land naar de klote helpen

Je kan ook een goed lightrailsysteem bouwen, maar ja hier vernken ze Randstadrail al. Vrees inderdaad dat het hopeloos is in Nederland met het OV.

Het moet inderdaad een stuk beter, sneller en comfortabeler kunnen, het is vooral een grote dealbreaker voor mij dat je op de meeste trajecten met de auto gewoon stukken sneller bent. Vooral het wachten en overstappen zijn daar debet aan. Als meer mensen gebruik maken van het OV verandert dat natuurlijk. En nu ik m'n OV jaarkaart heb moeten inleveren is het voor mij zelfs goedkoper om met de auto te gaan. Alleen omdat ik veel in Amsterdam centrum moet zijn neem ik regelmatig de trein/metro/tram. Er moet heel wat veranderen willen mensen als ik hun auto de deur uitdoen.

Gewoon lullig verzinsel om meer geld in het laadje te krijgen..

Ze zouden beter eens echt en menens het probleem aanpakken

Die hele regereing moeten ze eens een keer afzetten hier. Vooral die Wouter Bos; wat een mong**l is dat, zeg. Om nog maar te zwijgen over JPB; dat is helemaal een megakluns!:cool:

Ben normaal gesproken tegen alles wat anti-auto is... Maar een goed OV systeem net als in een grote metropol ben ik echt mee eens... Vooral als ik daarmee paar honderd euro in de maand op vooruit ga! (Dus moet het OV wel echt goedkoop worden).
Whoei, vooral met WiFi verbinding in de trein.

haha, alsof iemand in de huidige regering de ballen heeft om dat in te voeren :roflol: ze stellen het constant uit, ik betwijfel of het er komt en als het er komt zal het wel een gaar aftreksel zijn van wat er oorspronkelijk bedoeld was.

wees reeel, watvoor belangrijke punten gaat het huidige kabinet nou oplossen? niks, ze durven niet en kunnen niet door onderlinge geschillen.

heffing lost niks op. Is puur geldklopperij om de staatskas te spekken.

Lekker is dat!!!ik rij elke weekend wel 270-300km op en neer naar me vriendin en hier eigenlijk weinig en alleen daar voor moet ik flink gaan payen?:shoot:

gelukkig is dat in 2011..en dan wonen we gelukkig samen in Rotterdam:p

Jullie lopen wel te zeiken, maar als dit betekent dat 5-10% van de automobilisten hierdoor niet de snelweg op gaan(want het is alleen voor de snel(auto)weg) scheelt dat gigantisch in de lengte van de files. Vergelijk het met een emmer, hij kan helemaal vol.. maar als er dan 1 druppel teveel in zit loopt ie over. Er hoeft maar een klein aantal mensen niet de snelweg op te gaan om de gigantische fileproblemen op te lossen.

En van wat ik hoor in 't nieuws hoeft de "gewone" mens, dus geen bedrijven, niet meer te betalen dan dat men nu al betaald.

Plus, het is nog maar de vraag of die uberhaupt wel wordt ingevoerd. In 2011 wordt het namelijk voor vrachtverkeer ingevoerd en dan pas in 2012 voor auto's, als nou blijkt dat de files drastisch afnemen wordt ie misschien niet eens voor de gewone automobilist van toepassing en alleen voor vrachtverkeer.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven