XXL Nutrition

Hoevaak shakes nemen?

simon7

Novice
Waardering
1
Lengte
1m92
Massa
87kg
Hoi allemaal,

ik heb een vraag. Ik ben nu 16 jaar en train gemiddeld zo'n 4 keer per week.
Nu wil ik gaan beginnen met eiwitshakes, het wordt waarschijnlijk Gold Standard 100% Whey, maar nu vraag ik me af hoevaak ik die moet nemen, wat slim is. Sowieso meteen na het trainen, maar is het aan te raden om vaker te doen, zoals bij mij ontbijt? En dan elke dag? Of alleen de dagen dat ik train?

En ik neem het niet om aan te komen maar voor grotere, duidelijkere spieren.

Simon

Hoi allemaal,

ik heb een vraag. Ik ben nu 16 jaar en train gemiddeld zo'n 4 keer per week.
Nu wil ik gaan beginnen met eiwitshakes, het wordt waarschijnlijk Gold Standard 100% Whey, maar nu vraag ik me af hoevaak ik die moet nemen, wat slim is. Sowieso meteen na het trainen, maar is het aan te raden om vaker te doen, zoals bij mij ontbijt? En dan elke dag? Of alleen de dagen dat ik train?

En ik neem het niet om aan te komen maar voor grotere, duidelijkere spieren.

Simon

eiwitshakes zijn bedoeld als aanvulling niet als vervanging. Ik raad je aan om de Stickies te lezen in het voeding en supplementen gedeelte van het forum want volgens mij denk je dat eiwitshakes een of ander magisch middeltje is wat voor meer massa en meer definitie zorgt.

Kort gezegd; Maak een voedingsschemaen kijk dan hoeveel eiwitten je nog extra nodig hebt naast je vaste voeding. Dan weet je hoeveel je extra bij "moet" supplementeren. Meestal wordt aangeraden om whey te nemen vlak na het opstaan en voor(of)/na de training.

• Topic Starter Topic Starter
Okee bedankt voor het antwoord.

En ik denk niet dat het een vervanging is, ik weet ook dat het een aanvulling, een supplement is. Ik heb er genoeg over gelezen ;)

En een voedingsschema heb ik al gemaakt. Ik zit per dag gemiddeld op zo'n 95/100 gram eiwit per dag uit mijn normale voeding. Aangezien ik 87 kilo weeg heb ik 1.5*87=130.5 gram per dag nodig. 130-100=30 gram. Betekend dat dus dat ik die 30 gram die ik nog nodig heb per dag uit eiwitshakes moet halen?

En sorry maar wat zijn sticky's? :p Ik ben namelijk net nieuw bij dit forum...

Okee bedankt voor het antwoord.

En ik denk niet dat het een vervanging is, ik weet ook dat het een aanvulling, een supplement is. Ik heb er genoeg over gelezen ;)

En een voedingsschema heb ik al gemaakt. Ik zit per dag gemiddeld op zo'n 95/100 gram eiwit per dag uit mijn normale voeding. Aangezien ik 87 kilo weeg heb ik 1.5*87=130.5 gram per dag nodig. 130-100=30 gram. Betekend dat dus dat ik die 30 gram die ik nog nodig heb per dag uit eiwitshakes moet halen?

En sorry maar wat zijn sticky's? :p Ik ben namelijk net nieuw bij dit forum...

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/ Als je dan kijkt bij de eerste paar topics dan zie je [Sticky] ervoor staan. Dat zijn de stickies.

100 gram eiwit uit je normale voeding? post je hele schema is want dat vind ik wel erg weinig eigenlijk.

en nee, als je 87kg weegt dan moet je daar je VVM (vetvrije massa) van berekenen en daar ga je mee verder. Als je rond gaat zoeken dan vind je veel discussies over wat nou "de beste" formule is voor de hoeveelheid eiwitten. Als basis neem ik meestal de VVM x 2, maar zoals ik al zei; hier zijn veel verschillende meningen over en dit is nou niet echt iets waar ik me mee bezig houd.

Okee dan zal ik dat berekenen.

Maar moet ik die hoeveelheid ook innemen op dagen dat ik niet train?

1,5 gr eiwitten per kg lichaamsgewicht vind ik te weinig als je wilt groeien.

Ik zou overigens gaan voor whey perfection van body en fitshop. Die zijn een heel stuk goedkoper (scheelt een euro of 20 denk ik)

1,5 gr eiwitten per kg lichaamsgewicht vind ik te weinig als je wilt groeien.

Ik zou overigens gaan voor whey perfection van body en fitshop. Die zijn een heel stuk goedkoper (scheelt een euro of 20 denk ik)

Owja daar heb je gelijk in ja, whey perfection is goedkoper. En hoeveel raad jij dan aan om te nemen?

haal het anders gewoon uit voeding en neem alleen een shake na de training

Dit.

Il neem zelf alleen shake 's ochtends ,et brinta en eentje na de training.

Maar dan kan het dus voor komen dat je er niet elke dag 2 neemt? Want ik train niet elke dag, want ik train 4 keer per week. Dus dan kan het dus zijn dat ik er 4 keer per week 2 op een dag neem, en de rest van de week 1?

Je kan ook gewoon 2x per dag hanteren. Altijd één 's ochtends en één na de training. De dagen dat je dan niet traint kan je de 2de shake na de middag gebruiken of wanneer het wat beter uitkomt.

Tijdens je training groei je niet he.. Het gaat hier om voeding dus dat heb je altijd nodig.. Heb betekend niet dat als je niet traint dat je geen eiwitten nodig heb he.

Terug
Naar boven