AndroidHealthClinic

Shakes nemen of niet?

Bezoekers in dit topic

Ik woog 110kg en wilde ook zsm vet verliezen, ik weet hoe je je voelt. Maar geloof me, als je echt extreem weinig gaat eten en ook nog sport, dan ga je ook veel spiermassa inleveren. Ik ging zelf ook weinig eten (1500-1700 cal en dat echt maandenlang) maar bleef er best “dik” uitzien omdat ik naast vet ook spiermassa verloor. Geloof mij, dat wil je absoluut niet. Je kunt niet 30kg vet verliezen in een paar maandjes.

Probeer gewoon voldoende te eten, en kijk of je per week ongeveer 0.7kg afvalt. Dan val je op een goede manier af en honger je jezelf niet uit.
 
Oké ik ga er aan denken. Bedankt voor jullie tips allemaal!!
 
Best inderdaad dat je er een lange termijn project van maakt. Kun je beter eten en trainen en vooral langer volhouden. Mik op zo'n 0,5 - 1 kg per week en blijf consistent.
 
Bedankt voor je reactie, ik weet dat ik weinig eet maar er moet 30 kilo puur vet af..
Je begint al warm te worden! Je bent bijna bij de realisatie dat je nu bezig bent met "setting yourself up for failure".

Als je te weinig eet is het niet (alleen) vet dat je verliest.

Lees de sticky van marina1975 , mik in het begin boven de 0,5 kg per week, maar minder dan 1 kg, houdt dat daarna rond de 0,5 kg per week. Dan kan je zelfs in een jaar die 30 halen.

Eet gezond, voldoende eiwitten, vetten, groenten en vitamines.

Lees de sticky over de beginnersschema's, begin met Stronglifts en wandelen, na 3 maanden overstappen op GreySkull, zie de link naar de write up, kies daar de juiste plug ins en opties voor een fatboy programma.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Ja hier kan ik ook onderschrijven dat het een vergulde middenweg is in plaats van gewoon extreem weinig eten. Het belangrijkste imo is het ontwikkelen van een eetgewoonte die je de komende 10 jaar vol kunt houden, een soort automatische voedsel tracker die weet dat wanneer je dat lekker stukje taart vanmiddag pakt en je ook al varkensvlees + sate pakt je sowieso een uurtje erbij moet cardioen. Hier heb je 100x meer aan dan gewoon weinig eten met kip/rijs/broccoli..... fuckin' boring als je het mij vraagt.

Met 120kg mag je best veel eten om gestaag 0,5 kilo af te vallen. Heb je toch honger, ga op zoek naar iets wat je lekker vind en goed vult. Voor de een is dat een blik bonen met sweet chili saus, voor de ander 200g kipfilet...

Het is goed om te realiseren dat je gewoon zaterdag frietdag of vrijdag avond chips avond kunt hebben en nog steeds kunt afvallen. Spaar/straf cardio is dan ideaal voor de mens die van eten houdt ;)

Wat je nu doet is eigenlijk je verbranding laag houden, want van meer spier ga je meer verbranden, maar als je die er direct weer af eet door extreem weinig te eten bouw je dus ook geen extra verbranding op.

Gewicht
Ik heb de stickies allemaal zitten lezen vooral die van Metabolisme: aankomen en afvallen vond ik interessant en vooral logisch.

In het kort: je lichaam past zich aan naar het eten wat je naar binnen gooit.
Gooi je consistent 4000kcal dagelijks naar binnen weeg je 80 kilo en is je verbranding 2000 dan kom je binnen korte tijd erg veel kilo's aan tot het punt dat je zo zwaar bent dat je verbranding 4000kcal per dag is. Daarna kom je niet meer aan tenzij je nog minder gaat bewegen.
Gooi je consistent 1700kcal dagelijks naar binnen en weeg je 120 kilo en is je verbranding 3000kcal dan val je in korte tijde erg veel kilo's af tot het punt dat je zo zwaar bent dat je verbranding 1700kcal per dag is. Daarna val je niet meer af tenzij....

Jammer genoeg kan het lichaam maar tussen de 0,5 - 0,8 (ligt aan het gewicht volgens mij) kg aan vet verbranden en zal de rest dus spieren zijn (doodzonde als je 6x per week gaat fitnessen)

Zo interpreteer ik het, dus lees vooral zelf en ik word graag verbeterd mocht ik iets zeggen wat niet helemaal klopt of duidelijker kan.

Conclusie
Dus wees realistisch op 1800ish kcal kun je niet maanden doorgaan en 6x in de week naar de fitness is ook niet onderhoudbaar. Gedoemd te falen en je ongelukkig te voelen.
 
Dus voor mijn doel om af te vallen is het ook slim om een eiwit shake aan te schaffen?
Nee. Geen vloeibare calorieën. Eet maar een stuk kipfilet. Met salade. Dan zit je even vol.

Advies van mij zou zijn; geen vloeibare kcal, maar wel voldoende eiwitten eten, in vaste vorm dus. En heel veel dingen eten met veel volume per kcal. Groente, fruit, kipfilet, rosbief, biefstuk, witvis.

Maar dus wel voldoende kcal in totaal. Zou mikken op een kilo afvallen tot 105 en daarna 0,5 tot je op streef gewicht bent.plus alle andere adviezen al
Gegeven.
 
Als je doel alleen afvallen is hoef je niet op je eiwitten te letten. Richt je op een energie tekort.

Wil je zvm spiermassa vasthouden dan zul je voldoende eiwitten binnen moeten krijgen. Daar heb je geen shakes voor nodig maar het kan wel makkelijk zijn.
 
Dit had je toch zelf ook kunnen uitzoeken met wat google zoekwerk enz...

Maargoed antwoord op je vragen:

- Is het slim voor mij om iets van shakes te nemen?

Het is niet "slim" of "dom", ik vind het zelf persoonlijk handig en vooral als beginner, als ik het goed begrepen heb het je last van overgewicht, in dit geval ja neem maar wat shakes als je wilt.

- Een whey shake of recovery shake of iets anders?

Het type shake die je moet nemen is heus niet iets om je zorgen over te maken, neem gewoon een whey shake pot.

- Of Is dit totaal niet nodig voor mij?

Het is niet per sé nodig, ik zou zeggen, neem het maar maar let vooral op je voeding en je training.
 
to shake or not to shake thats is the question

p.s T.S is allang dood hoor
 
Zeg nee tegen shakes.
Voor je het weet zit je aan de creatine.

Maar het belangrijkste werd gezegd al door iedereen voor me dus iets nuttig toevoegen lukt niet meer.
 
Back
Naar boven