Fitness Seller

hoeveel cal dagelijks?

Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
88kg
Vetpercentage
35%
Hallo allemaal

Ik had een vraag. Ik heb via youtube filmpjes gezien over de afterburn en het krijgen van een sixpack maar ik begrijp daar niet zoveel van.

Ik moet als man dagelijks 2500 cal binnenkrijgen en daar zeggen ze dat je minder moet nemen zodat je meer cal verbrand verbrand dan je inneemt maar zo verbrand je toch spieren? Om spieren te kweken moet je toch juist veel cal innemen?

Ik hoop dat iemand me kan helpen

mvg

Tja spieren kweken is natuurlijk bulken.
Droogtrainen is cutten.
Met andere woorden moet je eerst kiezen voor massa.
Als je denkt nu word ik een ballon dan moet je het scheermesje bovenhalen om de massa naar behoren uit te houwen.

Veel succes met je dilemma.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor uw reactie

Maar wat is bulken? En wat is cutten? En wat is droogtrainen?

Ik heb 4 maanden heel hard getraind maar ik nam dagelijks zo een 1500 cal. en ik heb geen spieren gekweekt. Ik heb nu dus gehoord dat je er ook bij moeten eten, veel eiwitten maar als ik dagelijks bijv. 3000 cal verbruik en 3000 binnenkrijg, hoe kan ik dan afvallen? Hoe raak je dan de vet kwijt? Ik ben niet echt heel dik maar buikvet zit echt in de weg omdat ik ook aan vechtsporten doe

Hallo allemaal

Ik had een vraag. Ik heb via youtube filmpjes gezien over de afterburn en het krijgen van een sixpack maar ik begrijp daar niet zoveel van.

Ik moet als man dagelijks 2500 cal binnenkrijgen en daar zeggen ze dat je minder moet nemen zodat je meer cal verbrand verbrand dan je inneemt maar zo verbrand je toch spieren? Om spieren te kweken moet je toch juist veel cal innemen?

Ik hoop dat iemand me kan helpen

mvg

Voor spiergroei moet je meer innemen dan je verbrand
Voor vetverlies moet je minder innenem dan je verbrand.
Voor het krijgen van een six-pack moet je je vetpercentage verlagen.

Probeer eerst even de stickies te lezen. Ik denk dat je überhaupt wat basisinformatie mist, maar om even op te sommen.

Bulken is kort gezegd meer eten dan 2500 calorieën en je groeit doordat je spieren meer koolhydraten en voedingsstoffen hebben. Je zal inderdaad aankomen, maar let op. Hamburger bij de Mac heeft bv. wel veel Kcal, maar we eten natuurlijk alleen gezonden dingen ;-). Dus laat die andere shit staan. Voor mensen die niet gewend zijn veel te eten zal het wennen zijn, maar rustig opbouwen.

Cutten is rond de 2500 hangen, wellicht iets minder en goed letten wat je eet. Je spieren zullen in principe niet verbrand worden, enkel vet als je het op de goede manier aanpakt en veel cardio doet. Discipline is nodig. Uiteindelijk is dit wel de clue voor een sixpack.

Sixpack ontstaat eerst met spieren opbouwen, want zonder spieren zie je ook niets natuurlijk.

Voeding is absoluut belangrijk, koolhydraten, goede vetten, vitamines en eiwitten moeten gebalanceerd zijn. Maar lees ff de stickies en post daarna wat topics eventueel. We zijn en blijven behulpzame mensen :)

Voor spiergroei moet je meer innemen dan je verbrand
Voor vetverlies moet je minder innenem dan je verbrand.
Voor het krijgen van een six-pack moet je je vetpercentage verlagen.

+ Hier staat alles dat je moet weten . Buiten dat is die 2500 kcal een gemiddelde van alle mannen . Maw voor de gemiddelde man zal 2500 kcal voldoende zijn . Weeg je bvb 100 kg en heb je een heel actief leven of een zwaar beroep dan kan het best zijn dat jouw onderhoud bvb 4000 kcals is .Zoek dus zelf uit hoeveel kcals je nodig hebt .

Terug
Naar boven