AndroidHealthClinic

Hoeveel cardio max na KT?

VulcanRaven

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
78kg
Vetpercentage
14%
Ik ga weer beginnen met Fitness met het oog op een stuk meer spiermassa aan te komen.
Hiernaast wil ik ook graag een goede conditie opbouwen.
Nu heb ik hier gelezen dat het verstandiger is om dit na de KT te doen.
Nu is mijn vraag, hoelang zou ik maximaal cardio kunnen doen na de KT zonder het risico te lopen dat ik spieren ga verbranden ipv vet?
Ik ben 1.80 en weeg 70 KG momenteel.

Ik ga weer beginnen met Fitness met het oog op een stuk meer spiermassa aan te komen.
Nu is mijn vraag, hoelang zou ik maximaal cardio kunnen doen na de KT zonder het risico te lopen dat ik spieren ga verbranden ipv vet?

Maximaal 15 minuten :D

niet te veel in ieder geval..een twintig tal minuten op 65% zullen genoeg zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties :) Dus 15/20 minuutjes maximaal.
Nu heb ik nog een vraag hierover. Ik fiets 3 dagen in de week naar mijn stage.
Is 20 minuutjes heen (bergaf) en 30 minuutjes terug (bergop). Heeft dit nadelige effecten voor mijn groei?

Bedankt voor de reacties :) Dus 15/20 minuutjes maximaal.
Nu heb ik nog een vraag hierover. Ik fiets 3 dagen in de week naar mijn stage.
Is 20 minuutjes heen (bergaf) en 30 minuutjes terug (bergop). Heeft dit nadelige effecten voor mijn groei?

Bergaf niet zozeer. Bergop zou ik van je fiets stappen.

Ik ben met hetzelfde bezig als jou maar ik pak na 1.5 uur KT een half uur cardio en verbrand dan ongeveer 400 calorieen is dit goed, of niet?

400 lijkt me zonder verdere informatie prima. Zorg dat je ongeveer 500 kcal onder onderhoud zit. Zelf doe ik ook na krachttraining cardio. Doe dit tot aan 300-350 kcal. Dit omdat ik minder eet dan normaal en de spieren wil behouden. Hoe meer je eet hoe meer cardio uiteraard.

Het is trouwens niet zo dat als je stuk minder eet je geen cardio hoeft te doen. Het is beter om hetzelfde te eten en cardio op te voeren dan minder eten en geen cardio. Doe het zelf met een hartslag rond de 128

gewoon geen cardio doen anders schiet t niet echt op met de obouw van spiermassa

Ligt eraan hoeveel je vreet. Ik denk dat je onderhoud + 750-1000 geen slecht idee is als je spiermassa wil opbouwen én wat aan je conditie wil doen.

Terug
Naar boven