XXL Nutrition

hoeveel dextrose?

Ik neem voor de training 35 gram, tijdens 20 en na 40 gram.

0g, waarom zou je dextrose na de training nemen?

de onderzoeken/meningen verschillen hier nogal over... wel of niet na de training.
ik neem het wel, oa omdat mijn weerstand helemaal na de klote is na de training.
zo'n 0,5 gram per kilo lichaamsgewicht

kilo of 4

uhum, het is toch juist bedoeld tijdens of gelijk na de training. En het ''schijnt'' beter te zijn? Waar heb je dat gelezen?

volgens mij worden de voedingstoffen die je ernaa neemt, whey shake bijvoorbeeld, beter opgenomen door je lichaam als er snelle suikers (dextrose) bij inzit

volgens mij worden de voedingstoffen die je ernaa neemt, whey shake bijvoorbeeld, beter opgenomen door je lichaam als er snelle suikers (dextrose) bij inzit

klopt, daarom wordt geadviseerd creatine ook tezamen met dextrose te nemen

klopt, daarom wordt geadviseerd creatine ook tezamen met dextrose te nemen

ik neem mijn creatine kre-alkalyn capsules als allereerst na de training en zo'n 15 minute dernaa pas me whey met dextrose, of is het dus beter om me caps samen met de whey te nemen?

Dat gaat niet zo snel dat je er druivensuiker voor nodig hebt... Een combinatie van eiwitten + koolhydraten schijnt beter te werken.

Eerst druivensuiker (snelle koolhydraten) dan complexe koolhydraten lijkt me beter. Na het trainen is je lichaam nog steeds aan het verbranden. Je beschermt je spiermassa beter als je na het trainen snelle suikers neemt.

---------- Toegevoegd om 16:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:17 ----------

ik neem mijn creatine kre-alkalyn capsules als allereerst na de training en zo'n 15 minute dernaa pas me whey met dextrose, of is het dus beter om me caps samen met de whey te nemen?

ik zou de creatine met dextrose nemen, dus dat is direct na het trainen.

ik zou de creatine met dextrose nemen, dus dat is direct na het trainen.

ok ok dankjewel, ik neem altijd 50 gram dextrose met me whey, gemixed met water! vanaf vandaag neem ik dan gelijk 2 capsulles kre-alkalyn erbij! :D

uhum, het is toch juist bedoeld tijdens of gelijk na de training. En het ''schijnt'' beter te zijn? Waar heb je dat gelezen?

http://www.cbsnews.com/stories/2006/02/24/health/webmd/main1342839.shtml#

het gaat om de insuline piek.
Die insuline piek krijg je met tragere koolhydraten ook wel, weliswaar niet zo sT als bij gebruik van druivensuiker. Echter, het aanvullen van glycogeen in je spieren is een langdurig proces. Waarom precies wil je dan na de training een enorme piek?

Die insuline piek krijg je met tragere koolhydraten ook wel, weliswaar niet zo sT als bij gebruik van druivensuiker. Echter, het aanvullen van glycogeen in je spieren is een langdurig proces. Waarom precies wil je dan na de training een enorme piek?

Joh, gewoon eerst dextrose en dan 15 minuten later complexe koolhydraten. Heb je die piek en daarna gedurende de dag een goede bloedsuikerspiegel.

Die piek is handig als je crea of andere supps erbij neemt en dus die bescherming van spiermassa.

Dan ga je er dus van uit dat die crea of andere supps net zo snel pieken als je bloedsuiker-/insulinespiegel

Niet waneer de insulinepiek alweer dusdanig gezakt is op het moment dat de genomen supllementen voldoende hoge bloedwaarden hebben om van de hoge insulinespiegel baat te hebben

Aangezien dextrose voor een veel snellere insulinepiek zorgt dan dat de creatine ed hogere bloedwaarden geven heb je dus niets aan een insulinepiek waneer deze niet samen valt met die van de genomen supplementen

Niet waneer de insulinepiek alweer dusdanig gezakt is op het moment dat de genomen supllementen voldoende hoge bloedwaarden hebben om van de hoge insulinespiegel baat te hebben

Aangezien dextrose voor een veel snellere insulinepiek zorgt dan dat de creatine ed hogere bloedwaarden geven heb je dus niets aan een insulinepiek waneer deze niet samen valt met die van de genomen supplementen

Dus wat ze altijd aanraden, crea met snelle suikers innemen, is bullshit? Ik dacht dat uit redelijk betrouwbare experimenten is gebleken dat creatine beter werkt met inname van snelle suikers.

Volgende heb ik van ergogenics: http://www.ergogenics.org/crea.html

16. Hoe neem ik creatine het beste in?
Na of tijdens de training, samen met snelle suikers - zeg maar: glucose of gewone kristalsuiker, in de vorm van frisdrank, vruchtensap, frisdrank of gewoon fruit. Als je kijkt naar de concentratie creatine in de spieren werkt inname met suikers minstens 56 procent beter dan het verspreid over de dag innemen van kleine porties zonder suiker.

Terug
Naar boven