XXL Nutrition

hoeveel dextrose?

Dus wat ze altijd aanraden, crea met snelle suikers innemen, is bullshit? Ik dacht dat uit redelijk betrouwbare experimenten is gebleken dat creatine beter werkt met inname van snelle suikers.

Volgende heb ik van ergogenics: http://www.ergogenics.org/crea.html

16. Hoe neem ik creatine het beste in?
Na of tijdens de training, samen met snelle suikers - zeg maar: glucose of gewone kristalsuiker, in de vorm van frisdrank, vruchtensap, frisdrank of gewoon fruit. Als je kijkt naar de concentratie creatine in de spieren werkt inname met suikers minstens 56 procent beter dan het verspreid over de dag innemen van kleine porties zonder suiker.
Oei, pas op met ergogenics als bron ;)

Laatst bewerkt:
Onzin. Ergogenics linkt gewoon naar wetenschappelijke publicaties.

Ik zou die publicaties dan als bron gebruiken. Ergogenics is zeker geen slechte site, heel handig om door te klikken naar artikelen. Echter, de interpretatie die zij er aan geven vind ik niet altijd om over naar huis te schrijven.

Ik zou die publicaties dan als bron gebruiken. Ergogenics is zeker geen slechte site, heel handig om door te klikken naar artikelen. Echter, de interpretatie die zij er aan geven vind ik niet altijd om over naar huis te schrijven.

Ik merk inderdaad dat ze vaak als titel een conclusie gebruiken. Als je het gaat lezen blijkt die conclusie helemaal niet juist te zijn. Werkt wel goed om lezers te trekken.

Als je een beetje gezond verstand hebt vind ik het een goede informatiebron.

En als je twijfelt aan hun interpretatie, lees het volledige onderzoek dan gewoon even na

Onderzoeken lopen uiteen. Er zijn zelfs onderzoeken die geen verschil vonden tussen wel/niet glucose od.

Waar het om draait is dat ze een transporteur aanraden om de creatine de spiercel in te helpen en als de transporteur (insuline) al weer op z'n retour is waneer de te transporteren stof aankomt gaat er iets niet goed.

De creatine+glucose theorie kan je dus wel aanhouden (ben er zelf geen fan van) maar voor optimaal resultaat moet je timen.

Onderzoeken lopen uiteen. Er zijn zelfs onderzoeken die geen verschil vonden tussen wel/niet glucose od.

Waar het om draait is dat ze een transporteur aanraden om de creatine de spiercel in te helpen en als de transporteur (insuline) al weer op z'n retour is waneer de te transporteren stof aankomt gaat er iets niet goed.

De creatine+glucose theorie kan je dus wel aanhouden (ben er zelf geen fan van) maar voor optimaal resultaat moet je timen.

dus iets van dextrose nemen 15 minuten na je creatine

het gaat om de insuline piek.

eiwitten verhogen de insuline piek ook. Dus koolhydraten EN eiwitten .. double-whammy....

---------- Toegevoegd om 09:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:42 ----------

door die suiker stoot geeft je lichaam insuline af wat helpt je whey meer/sneller op te nemen.

De whey die je VOOR je training ingenomen hebt misschien, niet die je NA je workout neemt... dat duurt toch echt nog wel even tot NA de insuline-stoot voordat die überhaupt beschikbaar komen.

Terug
Naar boven