XXL Nutrition

Hoeveel geef jij om de hoeveelheid van je salarisstrook?

Coexistence

Competitive Bodybuilder
Waardering
387
Lengte
1m84
Massa
95kg
Vetpercentage
12%
Tot mijn onderstelling is de hoeveelheid geld die men kan verdienen in Nederland behoorlijk beperkt. Niemand praat over de hoeveelheid geld die een persoon heeft maar vooral over zijn/haar opleidingsniveau. Door het progressieve stelsel is er weinig kans om heel veel meer te verdienen dan je buurman.

Ik moet nu (weer) een studiekeus gaan maken wat betreft HBO niveau en wil mij goed oriënteren in een opleiding, alleen wordt er nooit over geld gepraat! Dit is waarschijnlijk omdat het door veel mensen als onbeschoft wordt beschouwd om over de salarisstrook te praten.

Zelf heb ik het gevoel dat geld in Nederland veel minder belangrijk is dan in een land als de VS, waar iedereen minimaal 100k/jaar wilt verdienen op 22 jarige leeftijd. Dus hoe belangerijk is de hoeveelheid geld die je verdient voor jou? En zijn er in Nederland wel elite-verdieners, behalve topmannen van bedrijven/banken?

Maat, het belangrijkste is dat je plezier in je werk hebt. Ik zou liever de helft minder verdienen dan dat ik elke dag met tegenzin zou gaan werken. Een studie kies je omdat je hem leuk vindt en niet voor het salaris. Dat is een fout die veel studenten maken en die zullen dan vaak ook in het 1e jaar afvallen omdat ze de motivatie niet hebben om met de stof aan de gang te gaan.

Alles draait om geld. Zal je nog wel achter komen

vraag me dit dus ook af..

ben blij dat ik werk heb, en vind het ook nog leuk.
dat anderen meer verdienen intrseert me niet,al heb ik het niet heel selcht met mn 3 ploegendienst

Ik snap heel goed dat ze in de VS meteen zo veel willen verdienen. Ze kunnen eerst een paar jaar werken om de lening af te betalen die ze moesten aangaan om universiteit te kunnen betalen...

Je moet een gulden middenweg vinden. Filosofie vond ik zo interessant, alsook sociologie, maar vind er maar eens een job mee. Studiekeuze is echter nooit evident. Wat je kan doen is niet denken aan een studie, maar aan een job die je graag zou uitoefenen, en kijk dan welke studies daar naar leiden. Vaak heb je dan meerdere keuzes.

Als ik leuk rond kan komen en leuke dingen kan doen vind ik t best. Hoef echt geen dikke bak en gigantisch huis. Maar beetje meer zou leuk zijn

wat is trouwens beetje normaal inkomen? bruto dan

Maat, het belangrijkste is dat je plezier in je werk hebt. Ik zou liever de helft minder verdienen dan dat ik elke dag met tegenzin zou gaan werken. Een studie kies je omdat je hem leuk vindt en niet voor het salaris. Dat is een fout die veel studenten maken en die zullen dan vaak ook in het 1e jaar afvallen omdat ze de motivatie niet hebben om met de stof aan de gang te gaan.

;)

Hoeveel geef ik om m'n salarisstrook tja...

Zolang ik niet hoef te bezuinigen op dingen ben ik tevreden met mijn salarisstrook, extra is altijd mooi meegenomen. Zolang ik me geen zorgen hoef te maken over geen geld hebben voor leuke dingen dan is het allemaal prima.
totale Inkomsten- totale uitgaven = + 500 per maand vind ik toch wel een minimum.

Hoeveel geef ik om m'n salarisstrook tja...

Zolang ik niet hoef te bezuinigen op dingen ben ik tevreden met mijn salarisstrook, extra is altijd mooi meegenomen. Zolang ik me geen zorgen hoef te maken over geen geld hebben voor leuke dingen dan is het allemaal prima.
totale Inkomsten- totale uitgaven = + 500 per maand vind ik toch wel een minimum.

Whahahaha, veel Nederlanders kunnen de laatste week van de maand al niet meer pinnen.

Als je alleen woont en een appartementje moet huren dan gaat er al een flink stuk af van je loon, doe daar nog voedsel, benzine, verzekeringen bij en je bent al over de 1000 euro ???

Ik zou daar dus niet tegen kunnen > Meer werken

Dat is complete onzin natuurlijk, je kunt niet mensen zo beoordelen. In Nederland zijn de laatste jaren de huizenprijzen enorm gestegen tot voor 2-3 jaar terug.

Je zult in die periode maar zo'n fake hypotheek hebben afgesloten. nog erger, je zult die woning nu maar moeten verkopen.

Ik ben blij dat ik in 1991 al een huis kocht, die hele prijsstijging boeit me niks, ik betaal geen drol nu.

Sorry Kixat, Ik heb je waarschijnlijk verkeerd begrepen.

Whahahaha, veel Nederlanders kunnen de laatste week van de maand al niet meer pinnen.

Dat ligt toch echt aan jezelf. Althans voor de mensen die een baan hebben. Leuk dat je 3 kinderen wil, maar het kost geld. Als je daardoor iedere maand geen geld overhoudt, eigen schuld.

Terug
Naar boven