AndroidHealthClinic

Hoeveel geef jij om de hoeveelheid van je salarisstrook?

Boodschappen 150? Jij bespreekt de uitgaven van een anorexia patient ofzo?

voor 30 of 40 euro per week kun je wel boodschappen doen, als je bij de lidl of aldi gaat.En je alleenstaande bent.

kan ook meer zijn, maar heb het wat laag aangehouden want wat moet je anders met die 1200 :o

---------- Post toegevoegd Sun 3 Feb 2013 om 13:17 ----------

Was een reactie op dat achterlijk lage bedrag dat Corleone uit zijn mouw toverde.

Kan me best voorstellen als je van een uitkering leeft, dat 1000 al een vooruitgang is en 1200 een droomsalaris.

veel liever wat minder luxe, dicht bij werk wonen, meer vakantie en 4-dagen week.

1200 lijkt me nog steeds te weinig. Ik denk dat je minimaal rond de 2000 moet zitten wil je redelijk en zonder stress leven.

:roflol:

1200 is geen geld, ik denk dat je beter iets meer stres kunt hebben op je werk en er mee leren omgaan,en ook een hoger salaris hebt, want als jij een woning en auto hebt en je moet van 1200 euro alles betalen levert dat minstens net zoveel stress op.

ik zou even een korte berekening maken (de belangrijkste op een rijtje p/m)

huur 450
nuon 120
auto verz/belasting 110
zorgverz 140
kpn televisie/internet 70
brandstof (voor alleen naar het werk) 200
boodschappen 150
-----------------------
1240

ik moet er al iets uitgooien omdat ik niet genoeg salaris heb, daarbij heb ik nog niet alle lasten meegeteld.Wat moet ik hiermee als ik ook nog een vrouw en kinderen heb ? snap niet dat mensen kunnen werken voor zo'n hongersloontje, ik zou de baas keihard uitlachen.

Mja idd. Met 1200 kan je idd wel niet comfortabel alleen wonen zonder partner als je zoveel huur en zo moet betalen. Zal wel nog enkele jaartjes thuis blijven wonen.

Idd Corleone, je uitkering hield op zei je laatst toch? En de oplossing was thuis gaan wonen ipv werk zoeken?
Wat zeggen je ouders hiervan?

Als ik zijn pa was had ik m een schop onder zn reet gegeven.
Als ik 26 ben wil ik om zn minst mn hbo diploma + vaste baan

Zou me schamen bij mn ouders met een uitkering zou leven

Belangrijkst voor mij is dat ik het naar m'n zin heb op m'n werk, ik hoef echt geen goudmijn te verdienen.

Het is tegenwoordig meer een kwestie van noodzaak dan gemakzucht. Corleone is volgens mij het type groene thee drinker die yogalessen volgt met bicoïtusuele mannen, maar dat doet niet af aan mijn punt.

veel liever wat minder luxe, dicht bij werk wonen, meer vakantie en 4-dagen week.

Ik werk 2 min op me snorscooter van me huis :) Ik werk 9 dagen in de 2 weken en hou als ik niks geks doe 1/3 van me salaris over. En dat is niet omdat ik veel verdien maar omdat ik goedkoop leef.

Wil ook wel een dikke salarisstrook maar het moet ook zeker goed werk zijn met een toffe omgeving.

Niks.
srs....

Er zijn maar weinig banen die 40 uur per week altijd leuk zijn én ook nog goed betalen. Het moet een beetje een middenweg zijn. Met tegenzin naar je werk gaan is niet leuk maar het hoeft ook je hobby niet te zijn.

Uiteindelijk is werken de hedendaagse vervanger voor met een speer rondlopen en besjes plukken, alsof dat zo leuk was. Mensen hebben veel te veel het idee dat iets leuk moet zijn tegenwoordig en daarom gaan ze van die domme dingen studeren waar je geen baan mee krijgt. Terwijl we wel in een crisis zitten en onze concurrentiepositie ten opzichte van lagelonenlanden steeds slechter wordt.

Er zijn maar weinig banen die 40 uur per week altijd leuk zijn én ook nog goed betalen. Het moet een beetje een middenweg zijn. Met tegenzin naar je werk gaan is niet leuk maar het hoeft ook je hobby niet te zijn.

Uiteindelijk is werken de hedendaagse vervanger voor met een speer rondlopen en besjes plukken, alsof dat zo leuk was. Mensen hebben veel te veel het idee dat iets leuk moet zijn tegenwoordig en daarom gaan ze van die domme dingen studeren waar je geen baan mee krijgt. Terwijl we wel in een crisis zitten en onze concurrentiepositie ten opzichte van lagelonenlanden steeds slechter wordt.

Dit, kijk mensen aan de einde van de dag moet er brood op de plank komen. Tuurlijk geloof ik dat mensen een droombaan hebben. Maar vaak komt dat niet voor. Kijk ik hoef niet 's ochtends wakker te worden en te voelen van " yea!! Ik ga weer werken", het liefst wel. Als je je maar goed voelt bij je baan en je niet met totale tegenzin gaan werken.

Het is de reden dat ik werk, dus hell yeah ik vind het belangrijk hoeveel ik verdien.
Werk = om prive leven te financieren.
En dan krijg ik natuurlijk het liefst zoveel mogelijk voor de tijd die ik erin steek.

Het is de reden dat ik werk, dus hell yeah ik vind het belangrijk hoeveel ik verdien.
Werk = om prive leven te financieren.
En dan krijg ik natuurlijk het liefst zoveel mogelijk voor de tijd die ik erin steek.

Uit onderzoek blijkt ook dat mensen het belang van loon onderwaarderen als het ze gevraagd wordt. Ik ga ook niet vijf jaar studeren na mijn vwo voor een modaal salaris. Dan had ik beter meteen kunnen beginnen met werken en al een huis kunnen kopen.

Uit onderzoek blijkt ook dat mensen het belang van loon onderwaarderen als het ze gevraagd wordt. Ik ga ook niet vijf jaar studeren na mijn vwo voor een modaal salaris. Dan had ik beter meteen kunnen beginnen met werken en al een huis kunnen kopen.

Laten we eerlijk wezen, iedereen wenst zichzelf toch het beste toe en dat is ook gezond.
Het is goed om hongerig te blijven en te willen groeien.

Maar groei hoeft toch niet op het vlak van loon te zijn?

Maar groei hoeft toch niet op het vlak van loon te zijn?

In welke zin bedoel jij dan groeien in je werk?

Hogere functie, meer verantwoordelijk+meer zeik aan je hoofd?

Uiteindelijk werken de meeste mensen om te leven en dan is aan het einde van de maand je loonstrookje wat telt.

Inderdaad leukere werkzaamheden, interessantere projecten, meer verantwoordelijkheid, je eigen ontwikkeling/expertise. Beetje sneu als je enige ambitie in het leven meer verdienen is.

Vind t mooi dat je dan meer leuke dingen kunt doen, vakanties enzo, maar verder doet geld me echt niets. Zolang je maar rond kunt komen toch!

Terug
Naar boven