XXL Nutrition

Hoeveel geef jij om de hoeveelheid van je salarisstrook?

Medicijnen etc studeren vind ik zeer leuk om te doen maar wil wel ong 2500-3000 k per maand verdienen eigenlijk

Er is een verschil met hoeveel mensen willen verdienen en wat een reel bedrag is om te verdienen.

Ik wil bijvoorbeeld ook 20k in de maand verdienen, maar daarvan weet ik gewoon zelf dat het een belachelijk hoog salaris is wat niet haalbaar is voor mijn beroep / opleiding dus bekijk wat een haalbaar salaris is, amerikanen leven volgens mij daarvoor nog teveel in hun droom wereldje.

Uiteindelijk vind ik geld wel een belangrijk onderdeel en vind ik het belangrijk dat ik genoeg / veel verdien.

• Topic Starter Topic Starter
Maat, het belangrijkste is dat je plezier in je werk hebt. Ik zou liever de helft minder verdienen dan dat ik elke dag met tegenzin zou gaan werken. Een studie kies je omdat je hem leuk vindt en niet voor het salaris. Dat is een fout die veel studenten maken en die zullen dan vaak ook in het 1e jaar afvallen omdat ze de motivatie niet hebben om met de stof aan de gang te gaan.
Ik kies ook niet alleen voor het salaris maar neem het wel mee in mijn berekening. Ik wil niet dat ik als ik 4 jaar bacheler en een jaar master erop heb zitten bijna niet meer dan een putjeschepper verdien. In Nederland heb ik het gevoel dat het vrij weinig uitmaakt wat je doet, je salaris zal niet veel omhoog gaan.(eigen bedrijf daar gelaten)

Alles draait om geld. Zal je nog wel achter komen
Dit is dus de reden. Alles zal om geld draaien maar ik denk dat 95% een gemiddeld salaris verdient van degene die werken. Je kan nauwelijks meer verdienen dan gemiddeld.(heb ik het gevoel).

Niet, je moet niet omkomen van de honger oid. Maar ik vind de sfeer op het werk 1000x belangrijker en geef niet veel om materialistische zaken.

Met plezier naar je werk gaan is een heel belangrijk item, Ik verdien liever €500,- minder bij een baan waar je je lekker voelt en met plezier te werk gaat als dat je je niet op je gemak voelt en eigenlijk met tegenzin te werk gaat voor € 500,- meer in de maand ?

Niet, je moet niet omkomen van de honger oid. Maar ik vind de sfeer op het werk 1000x belangrijker en geef niet veel om materialistische zaken.

Met plezier naar je werk gaan is een heel belangrijk item, Ik verdien liever €500,- minder bij een baan waar je je lekker voelt en met plezier te werk gaat als dat je je niet op je gemak voelt en eigenlijk met tegenzin te werk gaat voor € 500,- meer in de maand ?

+++

& hoe minder je er om geeft hoe gelukkiger je bent imo. Liever op een ontspannen manier wat kunnen werken en 1000€ netto verdienen dan elke dag onder druk staan en stress hebben en 4000€ ontvangen.

Geef wel om me salarisstrook mag altijd meer zijn.

Merk bij ons in het bedrijf dat de meeste wel vrij gelijk verdienen in de zelfde functie. als je natuurlijk ook kijkt naar het opleidingsniveau. Iemand met en hbo opleiding verdient bij ons wel meer als iemand met een mbo of lbo opleiding ook kan je met hbo verder doorstromen tot op en functie dat je bv een all in salaris heb. Dan kan je bij beter net onder blijven en wat overwerken.

een vriendin van me heeft 2 masters gedaan die ze leuk vind, en doet nu werk wat ze niet leuk vind. omdat er in haar richting totaal geen werk is. en verdient ook nog eens geen snars natuurlijk.

dus ik denk dat het idd een optelsom moet zijn:
vind ik de studie leuk?
is het werk wat er aan verbonden zit leuk?
is er uberhaupt werk? anders heeft het weinig zin heh....
wat schuift het?

enkel kijken naar wat je leuk vind, zoals sommigen zeggen, is imo oliedom.

Laatst bewerkt:
Niet zo belangrijk, als t werk maar interessant is en je er goed van kunt rondkomen.

Nu wel op zoek naar een koophuis, dan is t opeens relevant.

+++

& hoe minder je er om geeft hoe gelukkiger je bent imo. Liever op een ontspannen manier wat kunnen werken en 1000€ netto verdienen dan elke dag onder druk staan en stress hebben en 4000€ ontvangen.

€1000 per maand lijkt me ook erg stressvol.

Veel van alle studenten tegenwoordig kiezen een studie die leuk is. Bepaalde studies worden ook wel pret studies genoemd. Na hun leuke simpele opleiding moeten ze werk gaan zoeken. Vaak weten ze tijdens de studie niet eens wat voor baan mogelijkheden er zijn met hun studie. Maar goed, na hun studie kunnen ze geen werk vinden. Omdat ze een leuke studie hebben gevolgd in plaats van het leren van een vak.
Ik erger mij echt aan zulke studentes.

Salaris. Dit verschilt per branche en dan ook nog eens per baan of bedrijf. Een lange established vakbond gedreven organisatie hebben vaak hele goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden.

:roflol:

1200 is geen geld, ik denk dat je beter iets meer stres kunt hebben op je werk en er mee leren omgaan,en ook een hoger salaris hebt, want als jij een woning en auto hebt en je moet van 1200 euro alles betalen levert dat minstens net zoveel stress op.

ik zou even een korte berekening maken (de belangrijkste op een rijtje p/m)

huur 450
nuon 120
auto verz/belasting 110
zorgverz 140
kpn televisie/internet 70
brandstof (voor alleen naar het werk) 200
boodschappen 150
-----------------------
1240

ik moet er al iets uitgooien omdat ik niet genoeg salaris heb, daarbij heb ik nog niet alle lasten meegeteld.Wat moet ik hiermee als ik ook nog een vrouw en kinderen heb ? snap niet dat mensen kunnen werken voor zo'n hongersloontje, ik zou de baas keihard uitlachen.

:roflol:

1200 is geen geld, ik denk dat je beter iets meer stres kunt hebben op je werk en er mee leren omgaan,en ook een hoger salaris hebt, want als jij een woning en auto hebt en je moet van 1200 euro alles betalen levert dat minstens net zoveel stress op.

ik zou even een korte berekening maken (de belangrijkste op een rijtje p/m)

huur 450
nuon 120
auto verz/belasting 110
zorgverz 140
kpn televisie/internet 70
brandstof (voor alleen naar het werk) 200
boodschappen 150
-----------------------
1240

ik moet er al iets uitgooien omdat ik niet genoeg salaris heb, daarbij heb ik nog niet alle lasten meegeteld.Wat moet ik hiermee als ik ook nog een vrouw en kinderen heb ? snap niet dat mensen kunnen werken voor zo'n hongersloontje, ik zou de baas keihard uitlachen.

Boodschappen 150? Jij bespreekt de uitgaven van een anorexia patient ofzo?

De meeste nietszeggende, stressloze kantoorbanen leveren al snel 2000+ op.

Was een reactie op dat achterlijk lage bedrag dat Corleone uit zijn mouw toverde.

Ik heb een miljoen geerfd van een vriend. :trollface:

Terug
Naar boven