AndroidHealthClinic

hoeveel is veel

Tibo123

Cool Novice
Waardering
0
ik krijg vaker te horen, en lees het overal, dat ik veel water moet drinken omdat ik creatine gebruik. HOEVEEL IS VEEL? ik kan zoveel liter water drinken zoals ik wil. Ben nu wel beetje bang om teveel te drinken omdat mn zus eens iets verteld heeft over vriendin van haar die ziek werd van teveel water te drinken (??)

Ik drink paar glazen melk, 1 liter water tijdens fitness, 400 ml water met opgeloste creatine, 0,5 liter water tijdens eten en nog zoon halve liter verspreid over de rest van de dag.

is dit genoeg? mss domme vraag, maar zit al te lang met de twijfel

edit: is dat gelijk op welk tijdstip ik drink of is het belangerijker dat ik veel drink op bepaalde momenten?

Laatst bewerkt:
Drink gewoon zoveel als je zelf wel, zonder echt te overdrijven natuurlijk...

Voor BB'ers lijkt me een 2-2.5 liter toch wel een minimum, je eet ook meer dus moeten er ook meer afvalstoffen worden afgevoerd.

Om ziek te worden zul je toch wel enorm veel moeten drinken, tenzij je alles in 1 keer opdrinkt.

Zelf drink ik zo'n 5-6 liter...

''Volgens wetenschappers van de Universiteit van Pennsylvania is het drinken van water helemaal niet nodig.

Het enige waar het drinken van veel water goed voor is, is tegen een kater. Verder heeft het geen enkele zin, aldus de wetenschappers.

Veel mensen denken dat het goed is voor een gezondere huid of dat het kan helpen bij een dieet. Niet waar, zeggen de onderzoekers. Volgens hen is er geen enkel bewijs dat veel water drinken goed is voor een mens.

De mythe dat het drinken van acht glazen water nodig is, lijkt ontstaan te zijn door een studie in 1945. De conclusie was destijds dat een mens twee liter vocht nodig heeft op een dag. Alleen tellen andere dranken ook mee én ook het vocht dat je lichaam haalt uit andere voedingsmiddelen.''

Bron: Trouw - 03-04-2008

Drink gewoon zoveel als je zelf wel, zonder echt te overdrijven natuurlijk...

Voor BB'ers lijkt me een 2-2.5 liter toch wel een minimum, je eet ook meer dus moeten er ook meer afvalstoffen worden afgevoerd.

Om ziek te worden zul je toch wel enorm veel moeten drinken, tenzij je alles in 1 keer opdrinkt.

Zelf drink ik zo'n 5-6 liter...

Die 5-6 liter is wel erg veel. Hoe kun je dat per dag drinken zonder af en toe een grote hoeveelheid in één keer in te nemen?

Stukje uit Spits:

''Water drinken wordt altijd beschouwd als iets wat goed voor je is. Toxicoloog Majorie van Duursen van de Universiteit Utrecht beaamt dit: "Over het algemeen moet een mens twee liter water per dag drinken. Dit heb je nodig om alle afvalstoffen die in je lichaam zitten, kwijt te raken en is dus gezond." Een veel grotere hoeveelheid kan echter fataal worden. "Als je te veel water drinkt wordt je bloed verdund. De balans van de elektrocyten, de zouten, wordt verstoord en het water kan de cellen instromen.", vertelt Van Duursen. "Als de cellen teveel water opnemen, zwellen ze op en kunnen ze niet meer goed werken of kapot gaan. Dit kan leiden tot het uitvallen van orgaanfuncties met in het ergste geval de dood als gevolg."

De gezonde hoeveelheid van twee liter water per dag moet wel verspreid worden. "Er zijn gevallen bekend van mensen die in één keer 1,8 liter water dronken en daar aan zijn overleden", zegt Van Duursen, "spreiden is belangrijk. De nieren kunnen zo´n grote hoeveelheid in één keer niet aan. Ze kunnen het niet uitfilteren. Het water komt in het bloed terecht, waardoor de cellen ook het water opnemen en opzwellen." Echter, het feit dat de Amerikaanse vrouw tijdens het drinken van al dat water niet naar de wc is geweest, maakt volgens de toxicoloog niet uit. "Ook al ga je tussendoor naar de wc, de hoeveelheid water is toch nog te groot voor de nieren."

''Volgens wetenschappers van de Universiteit van Pennsylvania is het drinken van water helemaal niet nodig.

Het enige waar het drinken van veel water goed voor is, is tegen een kater. Verder heeft het geen enkele zin, aldus de wetenschappers.

Veel mensen denken dat het goed is voor een gezondere huid of dat het kan helpen bij een dieet. Niet waar, zeggen de onderzoekers. Volgens hen is er geen enkel bewijs dat veel water drinken goed is voor een mens.

De mythe dat het drinken van acht glazen water nodig is, lijkt ontstaan te zijn door een studie in 1945. De conclusie was destijds dat een mens twee liter vocht nodig heeft op een dag. Alleen tellen andere dranken ook mee én ook het vocht dat je lichaam haalt uit andere voedingsmiddelen.''

Bron: Trouw - 03-04-2008

Universiteit --> bier --> ja dan is water alleen goed voor de kater :D

Nee maar serieus, dus als je meer dan 1.8 liter water per dag drinkt kun je doodgaan. Damn DBB dat belooft weinig goeds.

Zelf zit ik ook op 3 liter per dag ofzo. Maarja als je cardio en kt doet zit je al op 2 liter. En dan nog de shakjes erbij enzo.

Ligt gewoon aan van alles. De temperatuur, je activeiten. Je moet gewoon genoeg drinken dat je zelf nooit een droog gevoel hebt.

What een bullshit allemaal van dat doodgaan van teveel water. Volgens mij kan je moeilijk teveel drinken. Als je niet meer dan 5 liter per dag drinkt, is het niet teveel...

Die 5-6 liter is wel erg veel. Hoe kun je dat per dag drinken zonder af en toe een grote hoeveelheid in één keer in te nemen?
Ja ik weet dat het veel is, ws een pak meer dan ik nodig heb...
Maar het is een gewoonte, ik drink altijd zoveel en krijg ook heel snel een dorstgevoel als ik niet drink...

Grote hoeveelheden in een keer drink ik nooit, ik heb altijd een fles bij me en drink daar gewoon regelmatig een beetje van...

ik krijg vaker te horen, en lees het overal, dat ik veel water moet drinken omdat ik creatine gebruik. HOEVEEL IS VEEL? ik kan zoveel liter water drinken zoals ik wil. Ben nu wel beetje bang om teveel te drinken omdat mn zus eens iets verteld heeft over vriendin van haar die ziek werd van teveel water te drinken (??)

Ik drink paar glazen melk, 1 liter water tijdens fitness, 400 ml water met opgeloste creatine, 0,5 liter water tijdens eten en nog zoon halve liter verspreid over de rest van de dag.

is dit genoeg? mss domme vraag, maar zit al te lang met de twijfel

edit: is dat gelijk op welk tijdstip ik drink of is het belangerijker dat ik veel drink op bepaalde momenten?

In een normale situatie kan je uitgaan van je dorstgevoel. Heb je dorst, drink dan.

Na een training kan je bij voorbaat wat extra drinken als je veel koolhydraten eet. Elke gram koolhydraten die opgeslagen wordt, neemt 2,7 gram water mee de spiercel of levercel in.

Wat betreft creatine. De makers van het bekende Creapure adviseren het volgende:

Creatine should always be taken with caffeine-free beverages, such as water, fruit juice or warm tea (which improves solubility). Make sure you take the creatine with enough fluids (rule of thumb: 1 g creatine/100 mL fluids).
Ik neem zelf altijd veel minder dan dat. Het geloof dat die hoeveelheid vocht vooral is tegen eventueel buikkramp. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat die hoeveelheid vocht nodig is om de een juiste vochtbalans te houden.
300 ml extra vocht bij 3 gram creatine per dag is in ieder geval niet schadelijk :)

Kris

Terug
Naar boven