XXL Nutrition

hoeveel kcal verbrand je tijdens hiit?

hardcorebuilder

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
359
ik zit me al een tijdje af te vragen hoeveel kcal je verbrand tijdens een hiit sessie van bijv 20 min. (10 sec sprint, 1 minuut lopen)

Om zoiets uit te rekenen moet je met een paar details rekening houden.
- snelheid
- totaal lichaamsgewicht
- aantal minuten
- afstand

Is hier misschien een calculator voor?
of hoe maak je een makkelijke schatting?

Bijna niet te doen. Je kan natuurlijk gewoon de sprintjes bij elkaar optellen qua tijd en dit uitrekenen met een calculator en de snelheid maar je hebt een naverbranding tijdens hiit. Dus erg moeilijk te schatten.

Ik schat rond de 250kcal

Maar je naverbranding zal effectiever zijn uiteraard :)

Het beste is een goede hartslag meter kopen waar je je leeftijd en gewicht moet intikken.

Ik schat rond de 250kcal

Maar je naverbranding zal effectiever zijn uiteraard :)

Het beste is een goede hartslag meter kopen waar je je leeftijd en gewicht moet intikken.
Die hartslagmeter heeft geen zin. Hartslagmeters kunnen niet uitrekenen hoeveel je verbrand in rust.

ik ook. Tijdens hiit heb je ook nog rust ingelast. Desondanks hi je hartslag tijdens deze actieve rust nog steeds erg hoog. Je hartslag meter zal hierdoor denken dat te tijdens de rust nog steeds erg actief bent.... Met alle gevolgen van die. Zodoende denk ik niet dat een hartslagmeter voor hiit geschikt is.

ik ook. Tijdens hiit heb je ook nog rust ingelast. Desondanks hi je hartslag tijdens deze actieve rust nog steeds erg hoog. Je hartslag meter zal hierdoor denken dat te tijdens de rust nog steeds erg actief bent.... Met alle gevolgen van die. Zodoende denk ik niet dat een hartslagmeter voor hiit geschikt is.

Goed punt!

als je op een fiets/crosstrainer dit doet kun je het wel zien geloof ik.

Terug
Naar boven