XXL Nutrition

Hoeveel krachtverlies door te weinig vochtopname?

ben 20

Cool Novice
Waardering
0
Als ik buik train, merk ik vaak dat ik nooit echt helemaal tot het punt van falen kan doorgaan als ik (waterr) drink tijdens de training
Bij andere oef zoals squats, deadlifts, oef waar ik een riem voor gebruik, heb ik dat ook (dat opgeblazen gevoel in de buikstreek)

Dus is mijn vraag of ik er beter aan doe om voor of na de training zeer veel te drinken (want dan kan het toch geen kwaad dat ik een vol gevoel heb in m'n buik), of is er dan een te grote afname van kracht tijdens mijn training als ik niet drink, omdat ik een gebrek heb aan vocht?

Je kan beter je vochtinname wat beter timen. Als ik het me goed herinner kan je lichaam ongeveer 0,15-0,3 liter opnemen per kwartier * als je nog niet verzadigd bent* Als jij dus een halve liter in 10 min opzuipt dan heb je daar nie zoveel aan en kom je indd met een volle pens te zitten en sta je een minuut lang te pissen.

Zorg dus dat je voor het trainen al verzadigd bent qua vocht en drink dan tijdens het trainen met mate (niet je hele fles leeg drinken na 1 setje). En na het trainen drink je natuurlijk ook gewoon met mate ;)

Als je dorst hebt moet je wat drinken.. .niet te moeilijk maken.

Daar heb ik ook last van en de tip van Kixat werkt goed.

Terug
Naar boven