XXL Nutrition

hoeveel rust

francisco87

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m68
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
goedenavond

ik had een vraag wat betreft rust en ik vind er veel tegenstrijdige antwoorden over!???

Mijn vraag is ik train nu 1 keer per week de grote spiergroepen, maar nu had ik ergens ooit gelezen dat spiergroepen weinig/niet groeien als je meer dan 96 uur rust?
dus ook al train ik dit intensief, groeit het dan nog of kan ik beter alles 2x per week trainen ( deed ik hiervoor).

Elke spiergroep 1x per week trainen is genoeg.

• Topic Starter Topic Starter
jah 2 x per week deed het wel goed voor mij

maar op een gegeven moment had ik geen progressie meer, dus sprak ik een ex wedstrijd bodybuilder op mijn stage en hij vertelde mij om het eens anders te proberen!

Als het gewoon werkt moet je dat blijven doen. Als het niet (meer) werkt moet je iets anders proberen. Varier je wel in je traingschema's ?

hmm wat dat rust betreft weet ik nog steeds niet wat ik moet geloven maja RussianB thanks dat je er serieus op in gaat!

Ik heb me altijd laen vertellen dat de desbetreffende spiergroep 48uur rust nodig heeft na een training om hersteld te zijn. Correct me if I'm wrong.
Volgens mij moet je een schema zoeken dat best bij je past. Is dat je spiergroepen 2x per week trainen doe dat dan.

veel slapen en je niet laten storen in je slaap!

Rust is gekoppeld aan intensiteit en volume. Hoe hoger 1 van deze twee is, des te langer de rustperiode moet zijn.

betekend dus dat iemand die HIT traint of juist een heel hoog volume draait zelfs aan 96uur wel eens niet genoeg kan hebben. Staat tegenover dat er ook schema's zijn die je bijna iedere dag uit zou kunnen voeren.

hmm oke sorry voor de late reactie

maar ik zal proberen om het 1 en ander misschien aan te passen

ik train wel erg intensief todat ik helemaal kapot ben! maar een week wachten is echt teveel! dus ga weer over op 2 x

maar thanks voor jullie mening

Terug
Naar boven