XXL Nutrition

Hoeveel spier verloren?

TallDutchy

Novice
Waardering
0
Lengte
1m91
Massa
78kg
Hallo,

Ik heb anderhalf jaar geleden een inbody meting gehad, bij deze meting kreeg ik de volgende waardes:

Lengte: 1,91m
Gewicht : 77,4 kg
Spiermassa: 37,5 kg
Lichaamsvetmassa: 11,4 kg
Vocht: 48,4 kg
Proteine: 13,1 lg
VVM: 66 kg
Mineralen: 4,61 kg
Vetpercentage: 14,7%

Ik heb hierna wss 1 maandje gesport waarna ik mijn interesse verloor. Ik ben hierna nog verder aangekomen (slechte levensstijl, dus veel snackbar en bier) naar 83 kg.

een jaar geleden ben ik weer begonnen met sporten, ditmaal meer serieus (ook al had ik totaal geen kennis van voeding). Ik ging 2-3x per week naar de sportschool en deed alleen redelijk hoge intensiteit cardio.
Ook at ik heel weinig, maar nog niet echt heel gezond.. geen ontbijt, in de middag 2 tosti ofzo en dan avondeten. 2x in de week bestond mijn avondeten uit friet en toch bleef ik afvallen.

Tot ik op een moment 70 woog, toen ben ik gestopt met het sporten maar nog wel slecht blijven eten.. tot de 67kg. Toen kwam ik erachter dat ik toch wel erg weinig woog. Dit was 3,5 maand geleden.
Ik heb mijn levenstijl veranderd en heb research gedaan naar bodybuilding. Heb een splitschema opgesteld en ging bulken. rond de 3600 kcal neem ik nu elke dag. (50% carbs, 30% proteine, 20% fats)

Ik heb laatst weer een inbody meting gedaan deze waardes heb ik nu:

Lengte: 1,91m
Gewicht : 78,6 kg
Spiermassa: 40,3 kg
Lichaamsvetmassa: 8,1 kg
Vocht: 51,6 kg
Proteine: 14,0 lg
VVM: 70,4 kg
Mineralen: 4,91 kg
Vetpercentage: 10,3%

Ik ga ervan uit dat ik in mijn afval periode (van 83 naar 67) ook veel spier verloren ben.
Zouden jullie kunnen schatten hoeveel spier ik ongeveer gehad zal hebben toen ik 67 woog. (3.5 maand geleden)
Ervaringen met spierverlies?

Spiermassa: 37,5 kg

Spiermassa: 40,3 kg

• Topic Starter Topic Starter
Ja die snap ik ook nog wel :p maar die eerste inbody meting is nog in mijn zwaardere periode. Ik ben toen heel slecht gaan afvallen en wss ook spieren verloren. Enig idee hoeveel spier ik ongeveer verloren kan hebben in mijn slechte afvalperiode naar 67 kg?

Hoezo wil je dat zo graag weten? Heb je time-machine ofzo? Als te veel is ga je dan terug in tijd en pas je dingen aan? :P

Zucht.. nee maar ik zou graag ongeveer willen weten wat ik mijn 3.5 maand bulken heb bereikt als je kijkt naar spiergroei ^^

Zucht.. nee maar ik zou graag ongeveer willen weten wat ik mijn 3.5 maand bulken heb bereikt als je kijkt naar spiergroei ^^

Neem in het vervolg maandelijks foto's en vergelijk.
Op papier mag nog zoveel staan in fancy tabelletjes en lijstjes het is alleen het zichtbaar resultaat wat telt,toch?

Neem in het vervolg maandelijks foto's en vergelijk.
Op papier mag nog zoveel staan in fancy tabelletjes en lijstjes het is alleen het zichtbaar resultaat wat telt,toch?

Dat zeker! naar mijn gevoel heb ik al redelijk wat bereikt (10kg aangekomen, zonder zichtbaar veel vet..), hoor ook steeds vaker om me heen dat ze goed verschil zien :D maar graag wou ik ook een beetje bijhouden hoe mijn progressie verloopt op papier, omdat ik natuurlijk nog veel te leren heb wat nou goed werkt voor mij en wat minder :) Nu heb ik dus deze inbody als meetpunt. Ook sinds vorige maand ga ik elke maand dus een foto maken van progressie... In het begin nam ik geen foto's omdat ik toen echt een skinnyboy was (67kg bij 1,91m) :p

Impedantiemetingen zijn onaccuraat as phuck.
Die bij mijn sportschool gaf aan dat ik op 7% vet zat :')

Niemand hier kan jou vraag beantwoorden.

Denk dat je vanaf het begin al niet veel had wat je überhaupt kon verliezen.

Denk ook dat je nu veel te hard bulkt, wat is je onderhoud ?

Ik denk niet dat ik echt veel te hard bulk, mijn onderhoud is rond de 3000 volgens mij als ik aangeef dat activiteitsfactor 1.55 is (3-5x per week sporten) ik doe namelijk 4x kracht en 1x cardio in de week.. Ook werk ik 20-30 uur per week in een magazijn waar je dus contant aan het lopen bent..

Ook is de 67 kilo droog gemeten (in de ochtend) en de inbody meting iets na 18:00, als ik in de ochtend meet nu weeg ik rond 75..

Ook heb ik zeker wel spier verloren in mijn afval periode die waarschijnlijk 50g eiwit per dag had ofzo..

Dat jullie mijn vraag moeilijk kunnen beantwoorden begrijp ik nu, ik dacht ik vraag het gewoon misschien dat iemand er ervaringen mee had :)

even een vergelijking bij 0% vet weeg ik 83 kilo dus je hebt echt heel weinig spiermassa bro ik ben maar 1.82

Terug
Naar boven