XXL Nutrition

Hoeveel uur per dag kan je trainen?

conflict

Novice
Waardering
0
Hallo, ik heb dus een vraag over mijn training schema.
Aangezien ik nu vakantie heb hele maand december, heb ik dus alle tijd om te sporten.

Ik train nu al zo'n jaartje, ik train maandag t/m vrijdag, elke dag savonds, maandag woensdag vrijdag bodybuilden en dinsdag en donderdag vechtsport.

Nu ik echter vrij heb, wil ik mij volledig storten op trainen en toch mn sixpack proberen naar boven te halen ook :D

Anyway, ik wilde in de maand december dus meerdere uren per dag gaan sporten, en mijn schema ziet er dan zo uit:

Maandag: Sochtends Cardio , smiddags BB, Savonds vechtsport.
Dinsdag: Sochtends Cardio, savonds Vechtsport. en later op de avond Joggen.
Woensdag: Zelfde als Maandag
Donderdag: Zelfde als Dinsdag
Vrijdag: Zelfde als Maandag.

En dan op Zaterdag wilde ik Sochtends cardio doen en smiddags Vechtsport en daarna dag rust.
(ik gebruik een splitschema overigens)

En hoeveel calorieen zou ik dan moeten nemen? (het doel is het vet ook iets te verminderen rond mn buik zodat mn sixpack beter te zien is)

Vraag me af wat jullie ervan vinden en of jullie suggesties hebben over hoe ik dit beter kan doen.

Alvast bedankt !

Klinkt heftig

Rust is een cruciale factor rondom trainen en goed eten. Dit lijkt op overkill.
Je kcal-behoefte kun je uitrekenen. Bijvoorbeeld hier : http://www.caloriecalculator.nl/bmi-caloriebehoefte/ Er zijn er nog wel wat te vinden via Google.

Lees de stickies om meer te leren over eten.

Sticks

Ga je niet lang volhouden zonder enig gebruik van doping/AAS hoor. Je geeft je lichaam niets maar dan ook niets van tijd om te rusten en dat zal zijn tol wel eisen. Blijf gewoon trainen zoals je nu doet en ga bvb zaterdags 's morgens joggen. Als je je sixpack wilt bovenhalen moet je gewoon je voeding aanpassen (aangezien je beweging dik in orde is).

in principe kan je 24u per dag trainen...

zorg voor voldoende rust wel

Zal sterk afhangen van wat je in die trainingen doet he.

Bijvoorbeeld elke dag maxen op sprints bovenop de rest zal niet echt werken...

Vechtsport als in techniek trainen, lessen, en sparren is denk ik zelfs elke dag naast kt en cardio geen probleem, maar ik weet niet wat die trainingen precies inhouden om dat exact te kunnen zeggen.

De kt zal geen probleem zijn als het binnen de gebruikelijke kt splits valt.

Vooral de cardio zou ik in intensiteit afwisselen, dus veel lichte dagen. Ik ben dan wel benieuwd welk onderscheid jij maakt tussen cardio en joggen, als cardio ook gewoon joggen is zal het makkelijker kunnen dan wanneer het intensieve drills ofzo zijn.

Goed eten goed slapen niet stressen en letten op hoe je presteert -dus niks forceren- dan is veel mogelijk.

Laatst bewerkt:
rustig opbouwen, niet gelijk overdrijven :windup:

Je zal jezelf helemaal naar de t*fus laten gaan...heeft geen zin. Houd woensdag en zaterdag rust of iets dergelijks, en ga niet élke dag joggen.

Terug
Naar boven