Fitness Seller

Hoeveel zit er al in je lichaam.

RichardV

Colossal Veteran
Waardering
155
Hey,

ff een vraag. Je lichaam maakt gemiddeld per dag ongeveer 7 mg test aan. Maar hoeveel zit er nu in je lichaam. Als continue level?
10 mg? 100 mg? 1000 mg?

Iemand die het toevallig weet?

Misschien bedoelt Richard als je in een kuur zit. Of mensen weten hoeveel ze in hun lichaam hebben?

Hoewel... als ik het nog eens lees zal het wel niet. :)

• Topic Starter Topic Starter
Ik bedoelde het naturel, zodat ik het percentage kan zien waarmee je level stijgt middels injectie.

Dus laten we zeggen dat iedere dag netjes 7 mg wordt aangemaakt en dat we standaard al op 50 mg zitten.
Dat betekend dat 7 mg verdwijnt/wordt gebruikt of wat dan ook.
Maar je level blijft op 50 zitten.
Maar laten we zeggen dat je per week 500 mg injecteerd.
Komt je level over 7 dagen dus op een ruime 120 mg. Maar hoeveel verbuik je dan? Nog steeds maar 7 per dag of wordt het dan meer omdat je meer hebt?

that's some deep thinkin dude :bow: :bow:

wat gaat er nog zoal rond in die rare hersenkronkels van je? :D

RichardV zei:
Ik bedoelde het naturel, zodat ik het percentage kan zien waarmee je level stijgt middels injectie.

Dus laten we zeggen dat iedere dag netjes 7 mg wordt aangemaakt en dat we standaard al op 50 mg zitten.
Komt je level over 7 dagen dus op een ruime 120 mg. Maar hoeveel verbuik je dan? Nog steeds maar 7 per dag of wordt het dan meer omdat je meer hebt?

Je kunt de tijd op de deze manier niet relateren aan de concentratie... zal ff wat opzoeken voor je.

Yeps, lijkt er wel op. :)

RichardV zei:

Je zou denken dat je constate level gewoon op 7mg blijft.
En 500mg injecteren, als het dan vrijkomt zal het waarschijnlijk wel (bijna) allemaal worden opgenomen, lijkt me...
Maar dit is slechts een vage theorie :D

RichardV zei:

Christus Richard, jij had filosoof moeten worden of apostel!

Ik kan er geen directe info over vinden, maar wel info waaruit je indirect iets zou kunnen afleiden.
Tot massale ergenis zal ik maar weer eens een studie neerpoten :D :

Testosterone dose-response relationships in healthy young men
Testosterone increases muscle mass and strength and regulates other physiological processes, but we do not know whether testosterone effects are dose dependent and whether dose requirements for maintaining various androgen-dependent processes are similar. To determine the effects of graded doses of testosterone on body composition, muscle size, strength, power, coïtusual and cognitive functions, prostate-specific antigen (PSA), plasma lipids, hemoglobin, and insulin-like growth factor I (IGF-I) levels, 61 eugonadal men, 18-35 yr, were randomized to one of five groups to receive monthly injections of a long-acting gonadotropin-releasing hormone (GnRH) agonist, to suppress endogenous testosterone secretion, and weekly injections of 25, 50, 125, 300, or 600 mg of testosterone enanthate for 20 wk. Energy and protein intakes were standardized. The administration of the GnRH agonist plus graded doses of testosterone resulted in mean nadir testosterone concentrations of 253, 306, 542, 1,345, and 2,370 ng/dl at the 25-, 50-, 125-, 300-, and 600-mg doses, respectively. Fat-free mass increased dose dependently in men receiving 125, 300, or 600 mg of testosterone weekly (change +3.4, 5.2, and 7.9 kg, respectively). The changes in fat-free mass were highly dependent on testosterone dose (P = 0.0001) and correlated with log testosterone concentrations (r = 0.73, P = 0.0001). Changes in leg press strength, leg power, thigh and quadriceps muscle volumes, hemoglobin, and IGF-I were positively correlated with testosterone concentrations, whereas changes in fat mass and plasma high-density lipoprotein (HDL) cholesterol were negatively correlated. Sexual function, visual-spatial cognition and mood, and PSA levels did not change significantly at any dose. We conclude that changes in circulating testosterone concentrations, induced by GnRH agonist and testosterone administration, are associated with testosterone dose- and concentration-dependent changes in fat-free mass, muscle size, strength and power, fat mass, hemoglobin, HDL cholesterol, and IGF-I levels, in conformity with a single linear dose-response relationship. However, different androgen-dependent processes have different testosterone dose-response relationships.

In deze studie wordt het lichaamseigen testosteron onderdrukt. Tegelijkertijd worden injecties van 25, 50, 125, 300 of 600 mg test/week gegeven.

Serum total and free testosterone concentrations decreased from baseline in men receiving the 25- and 50-mg doses and increased at 300- and 600-mg doses.

Opvallend is dat in de 25 en 50 mg/week groepen geen significant verlies van VVM optreedt ondanks een verlaging van testosteron levels vergeleken met basaal.
In de 25 mg/week groep trad afhankelijk van de meetwijze -1,0 kg tot +0,4 kg verandering in VVM op.
In de 50 mg/week groep afhankelijk van de meetwijze +0,6 kg tot +1,1 kg VVM:

http://ajpendo.physiology.org/cgi/content-nw/full/281/6/E1172/T3

Zoals je ziet betekent meer testosteron enanthaat ook meer VVM winst en minder vetmassa. In ieder geval lineair tot zo'n 600 mg/week.

Wanneer je kijkt naar de winst in VVM per dosering, en de conclusie van de scientists dat 50 mg/week een daling in test levels geeft, zou je kunnen afleiden dat een wekelijkse dosering van 100 mg (of zelfs minder) ongeveer overeen zou moeten komen met de lichaamseigen aanmaak/gebruik over dezelfde periode.

Kudows van je Nijmeegse homie.

Allemaal heel boeiend, maar het enige dat van belang is, is je verbruik. Ongeacht of je lichaam een voorraad aanlegt, het lijkt mij niet, waarom zou die zn mooie hormoontje veresteren als de productie toch min of meer continu is, wordt er dagelijks precies evenveel "gebruikt"/afgebroken als er wordt aangemaakt. Bijvoorbeeld 7 mg per dag dus. Stel dat je als kuur ongeveer 150 mg Test prop EOD toedient, leidt dat (vanaf dag 3 ofzo) dus tot een overtreffing van je natuurlijke hormoonwaarden met ongeveer een factor tien.

I've had some deeper thoughts if you don't mind. ;)

Dr. Worf zei:
Dus de hoeveelheid receptoren die iemand bezit bepaald zijn gevoeligheid voor AAS?
Mja dat was al een poosje duidelijk. Vandaar dat je vitamine E suppletie moet vermijden tijdens je kuur omdat dat het aantal androgene recenptoren vermindert.

Terug
Naar boven