Fitness Seller

Homemade Equipment / Zelfgemaakt Trainingsmateriaal

Fre91

Cool Novice
Waardering
38
Lengte
1m72
Was al een tijdje op zoek naar opties om te kunnen dippen maar voor een squatrack worden geen dip attachments verkocht/gemaakt (heb geen cage) en een losstaand dipstation vond ik wat te duur om maar één oefening op te kunnen doen.

Dus dan maar besloten om zelf aan het werk te gaan en de allereerste Barbarian Squat Rack Dip Attachment te maken, hij is net af :D Moet wel nog geverfd worden, ga ik één van de dagen eens doen.

in77eo.jpg

edmoy.jpg

35be538.jpg

14w5ekl.jpg

Zijn er nog mensen die zelfgemaakt materiaal hebben? Ik weet dat er in de Powerlift/Strongman sectie een topic is maar dit is toch vooral strongman-gericht.

Erg leuk gedaan :)

De grepen lijken wel wat dun, wat is de diameter?

• Topic Starter Topic Starter
Grepen zijn 33mm diameter, alles is gemaakt uit oud ijzer dat we nog ergens hadden liggen thuis. Deze buis had een redelijk dikke wand, daarom gekozen voor de grepen. In de 2 uiteinden zitten stukjes massieve buis die door een gat in de verbindingsplaat steken om de verbinding wat steviger te maken. De gripbreedte varieert van 35 tot 65 cm.

't Is wel een redelijk groot en zwaar geval geworden :p

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit ook zeker netjes gelast.

Netjes hoor, en hoe traint het ?

Vanavond eens uittesten (borst & triceps dag) en als alles in orde is komt er een zwart laklaagje op! Heb er wel al eens aangehangen en 't boog zo goed als niks door :)

Ziet er goed uit man!

Naast dat het een goed idee is oogt het inderdaad ook nog eens netjes geconstrueerd.

Mooi gemaakt maar ik zou hier zelf niet met vol vertrouwen en 40kg extra op dippen denk ik. Zeker al niet door de constructie op 1 paal van het rek. ik had de belasting toch liever gedeeld over beide palen bv. Maar ik ben benieuwd hoe het ging.

Ook een dipattachment gemaakt voor mijn powerrack.
trouwens ook zat gewone trainingszooi gemaakt hoor bv:

Afb037-1.jpg

bench5.jpg

[afbeelding niet meer beschikbaar]
Afb054.jpg

ziet er goed uit als alternatief

wow die dipsteun ziet er prof uit! maar idd mss had het beter geweest als heel het rack het gewicht droeg, mss ideetjes voor later :) de mogelijkheden zijn eindeloos!

Thx allemaal voor de goeie reacties!

Mooi gemaakt maar ik zou hier zelf niet met vol vertrouwen en 40kg extra op dippen denk ik. Zeker al niet door de constructie op 1 paal van het rek. ik had de belasting toch liever gedeeld over beide palen bv. Maar ik ben benieuwd hoe het ging.

Ook een dipattachment gemaakt voor mijn powerrack.
trouwens ook zat gewone trainingszooi gemaakt hoor bv:

Ik zou het inderdaad zeker niet voor >100kg gaan belasten, hier geef ik je 100% gelijk in, maar voor mijn doeleinden voldoet het zeker ;) Ik ga er nog 1 verstevigingsbar aan de zijkant bijlassen omdat het een klein beetje naar links kon bewegen (paar mm maar), voor de rest was alles superstevig.

Erg knap gemaakt materiaal allemaal trouwens van jou, geeft een hoop inspiratie! Heb wel gemerkt dat het een pak langer duurt eer je daadwerkelijk iets deftig gemaakt heb dan je op voorhand dacht dat het zou duren... Ach ja, oefening baart kunst zeker he :)

Zoek een bedrijf in je buurt die kan stralen en poedercoaten, dan zit er een perfecte bescherming op en ziet het er helemaal profi uit.

holy shit nice!

Mooi topic, erg interesant. Ben zelf op het moment bezig om een lat pully op mijn squatrek te maken.

Terug
Naar boven