MuscleMeat

Homo sapiens robustus

Sephirothsnake

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
30
Wel eens tof om te lezen

0 5 - 0 3 - 2 0 0 7

Blauwdruk voor Homo sapiens robustus (The Scientist Volume 21 | Issue 3 | Page 28 | March 2007) Stel je eens voor dat we een nieuwe mens konden ontwerpen. Niet een mens die na uiterlijk een eeuw ophoudt met functioneren, maar een mens die langer meegaat. Hoe zou H. sapiens robustus eruit zien? Dat beschrijft dit artikel.
H. sapiens robustus heeft hersenen, die makkelijker neuronen kunnen aanmaken om kapotte neuronen te vervangen. Zijn spieren worden bestuurd door een zichzelf vernieuwend netwerk van zenuwbanen. Dat voorkomt dementie en sarcopenia.
Zijn kaak is groter, omdat die niet twee maar drie generaties tanden herbergt. Ook dat verlengt de levensduur. Hoe gezonder het gebit, des te geringer is de kans op hart- en vaatziekten en dementie.

Een extra ooglid beschermt het oog van H. sapiens robustus tegen agressieve straling, en vermindert de kans op staar en blindheid.
De neus van de duurzame mens is ontkoppeld aan verouderende hormonale netwerken in de hersenen. Sommige geuren die via onze neus onze hersenen bereiken bespoedigen waarschijnlijk het verouderingsproces, blijkt uit fundamenteel onderzoek naar aaltjes. [Science Daily February 20, 2007]
De bloedvaten van de duurzame mens hebben een coating die beschermt tegen cholesterol. Cholesterol is nu eenmaal een killer. Uit studies blijkt dat LDL-cholesterol eigenlijk niet laag genoeg kan zijn.
De botcellen van H. sapiens robustus luisteren niet meer naar hormonen. Ze reageren niet meer op katabole
hormonen als PTH, waardoor botontkalking op hoge leeftijd niet meer automatisch optreedt.
De voeding van H. sapiens robustus is verrijkt met synthetische anti-oxidanten, die vele malen krachtiger werken dan natuurlijke verbindingen als resveratrol en flavanol. Een mogelijkheid is amifostine of WR-2731, dat artsen nu gebruiken om de effecten van medische bestraling te verzachten.
De allerbelangrijkste stap in de creatie van de duurzame mens zou echter een genetische make over zijn. Ingenieurs zouden alle foutjes in het DNA, die resulteren in foute replicaties, moeten rechtzetten. Maar daarvoor zou de H. sapiens robustus een hoge prijs moeten betalen. Hij zou het vermogen verliezen te muteren. Robustus-individuen zouden ongekend oud worden, maar zijn soort zou snel uitsterven.

Extra'tje:

Verouderen gaat anders (The Scientist 5th March 2007) Muizen met mitochondria die genetisch vijfhonderd keer sneller verouderen dan normaal worden net zo oud als muizen met gewone mitochondria. Dat zeggen Amerikaanse onderzoekers in Nature Genetics.
Die ontdekking ondermijnt een populaire theorie over veroudering. Volgens die theorie is veroudering het gevolg van een opstapeling van foutjes in het DNA van mitochondria. Als dat zo zou zijn, zouden anti-oxidanten het tempo van veroudering misschien kunnen vertragen.
De onderzoekers houden de mogelijkheid open dat het ontstaan van grove fouten in het erfelijk materiaal van mitochondria veroudering veroorzaakt.

Leuk artikel. Transhumanisme ftw! :D

leuke evolutie :), al is de naam niet echt welgekozen omdat er toch ook een australopithecus Robustus was?

geef de chinezen maar gelijk 4 oogleden

Er zijn toch al te veel mensen??? waarom nog meer mensen die ook nog eens langer blijven leven.

Waarom proberen ze niet gelijk Goliath tot leven te brengen? :D

Mens die 2,5 meter lang was en erg breed, sterk etc. Leefde in Afrika en is de voorloper van de huidige mens maar is uitgestorven omdat zijn grote lichaam niet genoeg af kon koelen in de grote warme woestijnen van Afrika.

Het ouder worden en de imperfectie van dier en mens is juist een essentieel mechanisme om deze planeet in evenwicht te houden. Het zou tijdelijk leuk zijn om 200 jaar oud te worden, maar de gevolgen op lange termijn zouden juist nefast zijn voor de kwaliteit van dat leven.

Mens die 2,5 meter lang was en erg breed, sterk etc. Leefde in Afrika en is de voorloper van de huidige mens maar is uitgestorven omdat zijn grote lichaam niet genoeg af kon koelen in de grote warme woestijnen van Afrika.

Er leeft nog een adolescente versie van die soort, onder de naam Ronnie Coleman. Hij is nog lang niet uitgegroeit :D

Maar serieus, ik zie het nut ook niet zo in van een mens die nog langer leeft.
Overbevolking is nu al een serieus punt, wat als de mens 2 tot zelfs 4 keer zo oud ofzo kan worden? Hoewel ze waarschijnlijk nog lang niet bij een stadium zijn dat ze die daadwerkelijk kunnen maken. Tegen de tijd dat ze Mars bewoonbaar hebben gemaakt zullen ze zo ver zijn. :) Space colonisation!

Het ouder worden en de imperfectie van dier en mens is juist een essentieel mechanisme om deze planeet in evenwicht te houden. Het zou tijdelijk leuk zijn om 200 jaar oud te worden, maar de gevolgen op lange termijn zouden juist nefast zijn voor de kwaliteit van dat leven.

Denk ik ook, en je krijgt een soort super mensen uiteindelijk wat me ook niet geweldig lijkt.

Opzich wel vet dat ze steeds verder ermee komen,maar zorg eerst maar eens dat alles goed is zoals het nu is

tja blindeloze evolutie neemt plaats voor een evolutie waar de mens zijn eigen toekomst in handen neemt, ipv medogenloze selectie krijg je voor het eerst een ontwikkeling van de menselijke soort volgens strict humane regels als altruisme en andere typische menselijke eigenschappen, iets wat de natuur vreemd is.
Zo'n evolutie kan ik echter toejuichen.

leuke evolutie :), al is de naam niet echt welgekozen omdat er toch ook een australopithecus Robustus was?

dat dacht ik ook.

geef de chinezen maar gelijk 4 oogleden

maak ze maar erg smal en vierkant als een potlood, dan kan je er een heleboel meer op elkaar pakken :D

de waarheid heeft een minder hoog godzilla gehalte:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

meet your ubergreatgreatgreatgreatgreatgreatverygrandfather

Denk ik ook, en je krijgt een soort super mensen uiteindelijk wat me ook niet geweldig lijkt.

Opzich wel vet dat ze steeds verder ermee komen,maar zorg eerst maar eens dat alles goed is zoals het nu is

hmz, het idee dat met het voortschrijden van intelligentie bepaalde geweldadige patronen groter worden/lijken te ontstaan geeft mij weinig hoop..

tja blindeloze evolutie neemt plaats voor een evolutie waar de mens zijn eigen toekomst in handen neemt, ipv medogenloze selectie krijg je voor het eerst een ontwikkeling van de menselijke soort volgens strict humane regels als altruisme en andere typische menselijke eigenschappen, iets wat de natuur vreemd is.
Zo'n evolutie kan ik echter toejuichen.

Dan moeten we heel wat factoren in acht gaan nemen :D
wordt tegen die tijd wel tot ethisch dilemma van het millenium gekozen, middels SMS berichten of zo...

dat dacht ik ook.

maak ze maar erg smal en vierkant als een potlood, dan kan je er een heleboel meer op elkaar pakken :D

de waarheid heeft een minder hoog godzilla gehalte:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

meet your ubergreatgreatgreatgreatgreatgreatverygrandfather

hmz, het idee dat met het voortschrijden van intelligentie bepaalde geweldadige patronen groter worden/lijken te ontstaan geeft mij weinig hoop..

Dan moeten we heel wat factoren in acht gaan nemen :D
wordt tegen die tijd wel tot ethisch dilemma van het millenium gekozen, middels SMS berichten of zo...

haha ik was idd wat te voorbarig, het overgrote deel van de mensheid heft nog altijd de inhoud van een stinkend kankergezwel op de reet van een karkas. De enige reden dat ik het kan toejuichen is het gedacht dat ik ooit digitaal mijn intrede kan doen en een miljoen jaar verder leven zonder al te veel stress dat ik bepaalde zaken op tijd moet afkrijgen :D

haha ik was idd wat te voorbarig, het overgrote deel van de mensheid heft nog altijd de inhoud van een stinkend kankergezwel op de reet van een karkas. De enige reden dat ik het kan toejuichen is het gedacht dat ik ooit digitaal mijn intrede kan doen en een miljoen jaar verder leven zonder al te veel stress dat ik bepaalde zaken op tijd moet afkrijgen :D

mja, dan moeten ze denk ik nog wel even aan de slag, willen ze de kopieerprecisie van pc's en de hele rambam een beetje up to par krijgen met die van ons fraaie DNA.

Qua reproductie, geologische verspreiding, en inhoudelijke mutatie is het binaire monster denk ik wel redelijk ongeevenaard. :D

BTW

Ik heb EINDELIJK 'The Blind Watchmaker' uit. Godsgruwelijk lang over gedaan, maar je leest niet iedere dag een boek dat bepaalde, van kinds af aangeleerd overtuigingen pagina voor pagina behoorlijk met de grond gelijk maakt. :D (heb het soms weken in de hoek laten liggen :D)
nog bedankt he, Blackadder! Maar the selfish gene en the extended phenotype staan ook zeker op mn verlanglijstje

Ik ben nu bezig met 'Agressieve mannetjes. Over mensapen en de oorsprong van geweld bij de mens' door Richard Wrangham en Dale Peterson en dat haakt er perfect op in.

Anyway een aantal aanraders voor wie ze nog niet kent.

BTW

Ik heb EINDELIJK 'The Blind Watchmaker' uit. Godsgruwelijk lang over gedaan, maar je leest niet iedere dag een boek dat bepaalde, van kinds af aangeleerd overtuigingen pagina voor pagina behoorlijk met de grond gelijk maakt. :D (heb het soms weken in de hoek laten liggen :D)
nog bedankt he, Blackadder! Maar the selfish gene en the extended phenotype staan ook zeker op mn verlanglijstje

Ik ben nu bezig met 'Agressieve mannetjes. Over mensapen en de oorsprong van geweld bij de mens' door Richard Wrangham en Dale Peterson en dat haakt er perfect op in.

geen dank kerel ;), voor mij was het ook een grote ommekeer, aangezien veel mensen nog altijd het principe van darwinistische selectie volledig fout opvatten. :) Als je hem uit hebt, besef je uiteindelijk hoe bepaalde "simpele" universele wetten dit hele spel op gang hebben kunnen zetten :)
waarom afkomen met een nodeloos ingewikkelde hemelhaaktheorie die het enkel moeilijker maakt als je met een bottom up theorie alles veel makkelijker en aannemelijker verklaart.

mutate & select

brilliant :D

BTW

klinkt goed :D

Het geeft kippenvel als je daar aandenkt wanneer je door een drukke winkelstraat loopt met de ipod in de oren, op de een of andere manier die verbondenheid met alles voelen.

De pantheistische God waar einstein het ook al over had, de blinde wel te verstaan ;)

Terug
Naar boven