AndroidHealthClinic

Grote genetische krachtverschillen > nakomelingen v.d. Neanderthaler?

Geopperd op een ander forum terwijl hier dezelfde argumenten al voorbij kwamen. Dat de linage is uitgestorven was al neergezet, dat er geen coïtus plaatsvond eveneens en onvruchtbaarheid eveneens. Hoe duidelijk moet de discussie gevoerd worden dan?

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb hier nergens gelezen dat er al eens onderzoek is gedaan naar de (resterende) DNA van de Neanderthalers.

Ik heb hier nergens gelezen dat er al eens onderzoek is gedaan naar de (resterende) DNA van de Neanderthalers.

Omdat het onderzoek uitgaat van een waarschijnlijkheid en niet van een zekerheid. De argumenten waarom er geen genetisch materiaal te vinden is bij de huidige mens zijn echter wel ter sprake gekomen.

De desbetreffende onderzoeken :

Rubin and his team did not find any evidence of any significant crossbreeding between the two. Rubin said, "While unable to definitively conclude that interbreeding between the two species of humans did not occur, analysis of the nuclear DNA from the Neanderthal suggests the low likelihood of it having occurred at any appreciable level."

Overigens heb ik zelf dit stuk uit het NU-artikel gequote :

Er bestaat al lange tijd onduidelijkheid over de vraag of Neanderthalers zich hebben vermengd met moderne mensen.
Wetenschappers hebben verschillende fossielen gevonden van mensachtigen die zowel kenmerken vertonen van Neanderthalers als van moderne mensen.
Maar tot nu toe wijst DNA-onderzoek er op dat de oermensen en moderne mensen genetisch gezien zo sterk van elkaar verschilden dat ze samen waarschijnlijk geen vruchtbaar nageslacht konden produceren.

Het nieuwe onderzoek van Svante Paabo zou echter een nieuw licht kunnen werpen op de waarschijnlijkheid van geslachtsgemeenschap tussen Homo Sapiens en de Neanderthalers dat vruchtbaar nageslacht heeft opgelverd.

De huidige mens stamt niet af van de neanderthaler. Hier is onderzoek naar gedaan en is ontdekt dat wij helemaal niet van de neanderthaler kunnen afstammen. Ik kan geen bronnen linken, maar het is wel zo. Zo heb ik het op school alleszins toch geleerd. Dus het kan fout zijn natuurlijk, maar ik betwijfel het. Dus ik vrees dat jouw theorie niet klopt.

Nog even het onjuiste negatieve beeld wegwerken over de intelligentie van deze uitgestorven soort:

Zoals eerder gezegd door iemand anders, dit maakt niets uit, dit heeft niets met de intelligentie te maken. Mannen hebben ook meer herseninhoud als vrouwen en mannen zijn toch ook niet intelligenter.

Mijn post is duidelijk volledig overbodig want alles wat ik gezegd heb is namelijk al vermeld.

Eric R heeft Simon Sulaiman zeker nog nooit ontmoet. I rest my case.

Hmm I guess I'm wrong. Ik heb dit ook geopperd in een ander fora met een iets wat meer wetenschappelijk publiek en daarin had iemand wat gepost wat mijn stelling nog niet volledig ontkracht maar wel minder sterk maakt imo:

Jammer... dus de Chopperbobs en Mikediesels zijn ook maar gewoon mens helaas :( :D

Ehhhhhm, ging dit over mij? :rolleyes:

Haha....nou gelukkig ben ik gewoon mens hoor. :D

Maar het is wel een fascinerend onderwerp waar verschillende wetenschappers nog niet over uit zijn. Zo zouden Neanderthalers veel groter en gespierder zijn dan aanvankelijk werd aangenomen. Tevens zouden er net zo veel blondharige en roodharige Neanderthalers als donkerharigen hebben rondgelopen.
Ze waren knoerdhard (konden hun eigen gebroken vingers en ledematen rechtzetten zonder een kick te geven) en zouden gemiddeld bijna 3x zo sterk zijn als de gemiddelde mens. Het beeld van een halfaap-achtige zou ook niet correct zijn. Sterker nog. In een modern jasje gestoken Neanderthaler zou niet eens zo gek veel opvallen, behalve zijn brede postuur dan. ;)

ik haat mensen die de :rolleyes:-smiley verkeerd gebruiken.

:rolleyes: :lol:

Terug
Naar boven