Fitness Seller

Hoofdpijn

Epona

Novice
Waardering
0
Ik ben nieuw hier, ik denk dat dit topic hier het beste thuis hoort.

Als ik sport, maakt niet echt uit wat maar redelijk intensief zoals boksen of lopen, krijg ik heel snel hoofdpijn en moet ik gaan zitten. Ik weet niet goed hoe dit komt. Ik heb wel wat overgewicht en ben het dus niet gewoon om echt veel te sporten. En die hoofdpijn houdt me nog meer tegen ..

Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen ?
xx

Ik ben nieuw hier, ik denk dat dit topic hier het beste thuis hoort.

Als ik sport, maakt niet echt uit wat maar redelijk intensief zoals boksen of lopen, krijg ik heel snel hoofdpijn en moet ik gaan zitten. Ik weet niet goed hoe dit komt. Ik heb wel wat overgewicht en ben het dus niet gewoon om echt veel te sporten. En die hoofdpijn houdt me nog meer tegen ..

Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen ?
xx

heb je dit altijd al gehad of is dit iets nieuws ?
drink je wel genoeg ?

• Topic Starter Topic Starter
Goh, ik heb het toch wel al even maar kvind het steeds meer storen.
En drinken denk ik wel dat ik genoeg doe hoor.

Let je wel op je ademhaling?
Die hoofdpijn kan nl komen door een (tijdelijk) zuurstoftekort als je zo fanatiek bezig bent en niet goed in- + uitademt. Doe dit desnoods eerst even overdreven, kan je 't niet zo gauw vergeten ;)

Goh, ik heb het toch wel al even maar kvind het steeds meer storen.
En drinken denk ik wel dat ik genoeg doe hoor.

naja iig genoeg drinken
kan zijn dat je houding beetje messed up is en door inspanning dat je kramp in nek krijgt en dat je daardoor hoofdpijn krijgt
het kan ook zijn dat je bloeddruk al aan de hoge kant is en door inspanning nog verder omhoog gaat wat ook hoofdpijn kan geven

Let je wel op je ademhaling?
Die hoofdpijn kan nl komen door een (tijdelijk) zuurstoftekort als je zo fanatiek bezig bent en niet goed in- + uitademt. Doe dit desnoods eerst even overdreven, kan je 't niet zo gauw vergeten ;)

Wat mishale zegt is volkomen juist.
Probeer eens een kinderaspirine voor je training en laat dan iets weten hoe het was dit helpt extra bloed en zuurstof naar je brains vloeien

Ik had het vroeger ook, toen ik voor het eerst zeer intensieve steplessen ging volgen.
Toen was mijn conditie niet geweldig, en had dus gewoon af en toe een zuurstoftekort.
Nu mijn conditie sterk verbeterd is, heb ik nergens meer last van.

Als je zwaar en intensief traint waarbij je lichaam veel aanspraak maakt op je voedingsstoffen zou je suikerwater kunnen drinken. En daarbij een klein schepje zout toevoegen. De natrium in het zout zorgt ervoor dat je lichaam sneller de koolhydraden opneemt.

Duizeligheid is vaak oorzaak door een te kort aan suikers (koolhydraden).

Hoe lang en intensief sport je? En wat noem je genoeg drinken? Een 250 ml per kwartier als je een uur tot 1.5 uur intensief (zweten) traint is voldoende.

Terug
Naar boven