MuscleMeat

Hooikoorts anno 2005: Wat zijn de middelen?

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
Zet in deze topic wat jij gebruikt tegen die dagelijkse last genaamd hooikoorts.

Ik ben nog zoekende naar iets doeltreffends in pilvorm; heb hier wel

-Flixonase neusspray
-Livocab oogdruppels

pillen die ik van de huisarts erbij kreeg (bij de fixonase spray) waren:

XYZAL 5 mg tabs

Wat mij opviel in tegenstelling tot al die andere middele (tabs te koop bij de kruidvat o.a. reactine enz), dat ik na het gebruik van de spray icm die tabs, er gewoon vanaf was? Geen last meer .... ik weet niet hoe of wat, maar bevalt me wel ;)..

Vraag het aan je huisarts, dan krijg je het waarschijnlijk nog gratis ook.

• Topic Starter Topic Starter
Brutez zei:
Vraag het aan je huisarts, dan krijg je het waarschijnlijk nog gratis ook.

Dat in ieder geval Brutez, alles gaat via m'n huisarts. Ik betaal €65 premie per maand dus ipv een no claim korting van €255 per jaar trek ik de verzekerring leeg voor Pammetjes, hooikoortspillen, bloedonderzoeken enz enz :p

Reactine werkt goed!..ook tegen katten allergie etc

Rico

Ik heb al mn hele leven heel erg last van hooikoorts, heb al vanalles geprobeerd en bij mij werkt semprex het beste, zit in capsules.

Werkt binnen een uur en blijft iets van 8 uur werken. Een bijwerking kan zijn dat je er slaperig van wordt maar daar heb ik nooit iets van gemerkt.

Is alleen op recept te verkrijgen via de huisarts.

Xyzal :thumb:

[Link niet meer beschikbaar]

Mijn vader (Imker) beweerd, dat een potje honing van je plaatselijke imker helpt tegen de hooikoorts. Ik zou zeggen probeer et is.

geen idee ik heb geen last van hooikoorts:D

zyrtec (cetirizine)

Sprays werken bij mij niet tot nauwelijks. Terwijl Cetirizine bij mij super werkt.

Verder raad mijn tante aan (ik geen ervaring mee):
Prevalin oog of neusdruppels.
Op teletekst pagina 709 is een hooikoortskalender, waarop je kan anticiperen door bijv. Zyrtec (cetirizine) een avond van te voren in te nemen.

Verder raad een vriend van me aan (maar daar moet je imo maar net in geloven):
Acupunctuur. Hij heeft zijn hele leven last gehad en na een paar behandeling nu al een paar jaar niets meer.

Van alles geprobeerd, en juist het duurste sloeg goed aan, Allerfree.

n kuurtje met r IL 15 @ 10 mcg 3 x per dag ;)

Sinds gister weer veel last van :mad: heb al veel medicijnen gebruikt maar nog steeds niet iets tegen gekomen wat echt goed werkt..

Multi-vitamine nemen helpt gek genoeg bij mij om het heel flink te verminderen.

• Topic Starter Topic Starter
Azrael zei:
Multi-vitamine nemen helpt gek genoeg bij mij om het heel flink te verminderen.

Dan zit je gewoon láág in je resistentie kerel! :D

Ik heb Xyzal maar weer besteld. Samen met Flixonase en Livocab ga ik de zomer in. :)

DBC01 zei:
Dan zit je gewoon láág in je resistentie kerel! :D

Ik heb Xyzal maar weer besteld. Samen met Flixonase en Livocab ga ik de zomer in. :)

Dat kan heel goed ja vandaar dat ik het ook weer vrolijk gebruik :D

Terug
Naar boven