XXL Nutrition

Hoppa Basisbeurs wordt afgeschaft

Djoggo

Cool Novice
Waardering
11
Lengte
1m78
Massa
86kg
Basisbeurs studenten niet langer een zekerheid'
Laatste update: 29 december 2011 12:12 info
AMSTERDAM - De tijd dat studenten recht hadden op een basisbeurs lijkt voorbij. Het kabinet denkt aan de invoering van een sociaal leenstelsel.

Foto: NU.nl/Jos van Zetten
Dat schrijft het AD donderdag op basis van bronnen in Den Haag.
Een sociaal leenstelsel betekent dat studenten bij de overheid geld moeten lenen om te kunnen studeren in plaats van de maandelijke ontvangst van een thuis- of uitwonende beurs.
De reden voor deze maatregel is de extra miljarden die moeten worden bezuinigd komend voorjaar. Volgens de krant levert het afschaffen van de basisbeurs zo'n 800 miljoen euro op.
Er wordt ook gedacht aan het opheffen van de ov-kaart. Het stoppen van gratis vervoer voor studenten zou zo'n 200 miljoen euro kunnen opleveren.

http://www.nu.nl/binnenland/2703482/basisbeurs-studenten-niet-langer-zekerheid.html

Zijn lekker bezig bij die overheid

altijd maar weer bezuinigen op de verkeerde dingen.

Iedereen aan de thuisstudie als de OV-pas wordt afgeschaft.

Eindelijk, sociaal leenstelsel is niks mis mee.

Begin toch een beetje aanslagneigingen te krijgen op dit kabinet

Echt een lompe debieltjes.

Zelf hebben ze lekker lang kunnen studeren, kunnen genieten. Deze maatregel is echt idioot. Ze gooien nog verder de economie op slot.

Als ze nou eerst eens oostblokkers enzo terug gooien en zo weer werk creëren voor de Nederlandse arbeider. En stoppen met achterlijk veel geld geven aan goede doelen.

Ik ga voorlopig echt niet meer rechts stemmen.

Gewoon sociaal leenstelsel, en anders ga je maar werken stelletje luie k*tstudenten :trollface:
Want tijd/geld om 2 studentenavonden + de zaterdag in de stad door te brengen is er natuurlijk wel.

Gewoon sociaal leenstelsel, en anders ga je maar werken stelletje luie k*tstudenten :trollface:
Want tijd/geld om 2 studentenavonden + de zaterdag in de stad door te brengen is er natuurlijk wel.

Dus volgens jou moet je als je studeert maar een armoedig leven leiden? Daarnaast werken de meeste studenten al.

Dat zijn de balletjes bij de studenten verenigingen met rijke papies en mammies

Zou het geen hele grote ramp vinden, op het moment is het gewoon oneerlijk omdat veel studenten geld krijgen van hun ouders (bovenop de beurs) en anderen niet.

Daarbij denk ik dat het motiverend werkt voor studenten te weten dat ze de opleiding zelf betalen, dus harder gaan studeren.

Ik praat overigens als aankomend student, want in februari begin ik met een studie

Zijn zat andere dingen waar op bezuinigd moet worden, maximum snelheid naar 130 km/u doen kost ook bakken vol geld en is ook onzin als je het mij vraagt.

hoppaaa, mooi toch, stijgen onze diploma's in waarde, als er zodadelijk minder gaan studeren.

en van dat geld kunnen we weer een paar tanks kopen.

Moet nog een jaartje, dus even wachten ermee.

Ben blij dat ik nog een Australisch paspoort hebt, krijg steeds meer zin om terug te gaan naar Australië.

Dus volgens jou moet je als je studeert maar een armoedig leven leiden? Daarnaast werken de meeste studenten al.
Nee zeker niet, maar zolang een gemiddelde Universitaire studie een contactuur of 10 (max) in de week heeft blijft er imho meer dan genoeg over om die paar duizend euro aan collegegeld en boeken zelf op te hoesten. En dan kun je de rest van je geld opzuipen in de stad als je dat wilt.
En ja, ik spreek uit ervaring.
Dat zijn de balletjes bij de studenten verenigingen met rijke papies en mammies

Dat valt erg mee.

Terug
Naar boven