AndroidHealthClinic

Hoppa Basisbeurs wordt afgeschaft

of wat dacht je van de pensioenen nog verder korten totdat het feit is dat je minder ervan terug ziet dan wat je erin gestopt hebt of nog duurdere ziekefondsen die nog minder bieden ook voor die geweldige familie contractjes, of wat dacht je van benzine/diesel prijzen nog wat verder omhoog krikken...allemaal maatregelen die niet jou maar de 'volwassenen' in de maatschappij treffen...jullie kinderkes mogen wat ons betreft op rozen blijven zitten hoor geen probleem...

Lul niet zo dom als je geen idee hebt waar je over praat.

---------- Post toegevoegd Sun 22 Jan 2012 om 17:29 ----------

Niet zeiken, wil je studeren moet je BETALEN!

Het is niet gratis ofzo bitches

Geldt voor jou ook.

ik ga het genieten om jullie arrogante klootviooltjes te zien betalen :P

Ik vind de maatregel pijnlijk. Vrienden van mij studeren vooral alfawetenschappen en kunnen doordeweeks makkelijk 20 uur meer werken ten opzichte van de meeste mensen met een beta studie maarja, daar zullen we wel geen onderscheid in mogen maken voor toekenning van studiefinanciering:(

Ik vind de maatregel pijnlijk. Vrienden van mij studeren vooral alfawetenschappen en kunnen doordeweeks makkelijk 20 uur meer werken ten opzichte van de meeste mensen met een beta studie maarja, daar zullen we wel geen onderscheid in mogen maken voor toekenning van studiefinanciering:(

Het verschil in studielast tussen alfa- en beta bestaat al jaren. Kort gezegd: Alfa is makkelijk en beta is moeilijk.

In principe zou een alfa-student minder support van de overheid moeten krijgen.

Edit: post 666!

hmm, gratis geld is leuk, lenen kan ook gwoon, dan zit je alleen wel met de consequentie, stel je maakt een studie niet af, je moet stoppen, vind het niet leuk of wattanook, heb je meteen een gigantische studieschuld (die heb je nu al ivm OV en evt. aanvullende beurs) en zit je hier voor je leven aan vast. Wel de nadelen van gestudeerd hebben en niet de voordelen. tenzij je al 20 jaar hetzelfde werk doet en je in de avonduurtjes laat bijscholen (ervan uitgaande dat je dan wel precies weet wat je wil) lijkt het me dan het voor studenten die van de middelbare school afkomen een veel groter risico om te studeren.

Ik bennu zelf over een paar maandjes klaar op HBO en twijfel om door te gaan om de universiteit (dus zonder studifinanciering). Alle twijfels die ik heb zijn puur financieel, stel ik haal het niveau niet, heb ik in maanden tijd een hele schuld opgebouwd terwijl ik anders zou gaan werken en juist geld verdient zou hebben zonder ook maar een centje schuld te hebben.

En dat verschil, dat jij studeerd, kiest om op school te zitten (in bijv. mijn geval dus ook 5 dagen per week) in plaats van te gaan werken en al jaren eerder geld te gaan verdienen. Daar mag best wat tegenover staan.

Laatst bewerkt:
hmm, gratis geld is leuk, lenen kan ook gwoon, dan zit je alleen wel met de consequentie, stel je maakt een studie niet af, je moet stoppen, vind het niet leuk of wattanook, heb je meteen een gigantische studieschuld (die heb je nu al ivm OV en evt. aanvullende beurs) en zit je hier voor je leven aan vast. Wel de nadelen van gestudeerd hebben en niet de voordelen. tenzij je al 20 jaar hetzelfde werk doet en je in de avonduurtjes laat bijscholen (ervan uitgaande dat je dan wel precies weet wat je wil) lijkt het me dan het voor studenten die van de middelbare school afkomen een veel groter risico om te studeren.

Ik bennu zelf over een paar maandjes klaar op HBO en twijfel om door te gaan om de universiteit (dus zonder studifinanciering). Alle twijfels die ik heb zijn puur financieel, stel ik haal het niveau niet, heb ik in maanden tijd een hele schuld opgebouwd terwijl ik anders zou gaan werken en juist geld verdient zou hebben zonder ook maar een centje schuld te hebben.

En dat verschil, dat jij studeerd, kiest om op school te zitten (in bijv. mijn geval dus ook 5 dagen per week) in plaats van te gaan werken en al jaren eerder geld te gaan verdienen. Daar mag best wat tegenover staan.
Zo rampzalig is die schuld nou ook weer niet, het is €45 per maand, goed te doen al werk je in een fabriek

Ik geloof dat sommige werkgevers ook de universitaire nascholingen betalen. Een maar van mij had ook HBO en heeft WO gedaan op kosten van de baas.

Het verschil in studielast tussen alfa- en beta bestaat al jaren. Kort gezegd: Alfa is makkelijk en beta is moeilijk.

In principe zou een alfa-student minder support van de overheid moeten krijgen.

Edit: post 666!

Dat dus.

Ook gezien een beta-master 2 jaar duurt, waaronder bij mij behalve de vakken ook minstens 3 maanden stage, 2 maanden literatuurstudie en 7 maanden afstuderen. Je hebt dus geheid uitloop als je een vak niet in 1 keer haalt, terwijl die boete gebaseerd is op 1-jarige masters, waar je dus verhoudingsgewijs langer over mag doen. En tijd om te werken om die boete of je levensonderhoud te betalen, is er al helemaal niet.

Daarnaast krijg je op HBO nu dan je gehele opleiding stufi (4 jaar) en op WO maar voor de helft (3 jaar).

Ik zou het wel weten, mocht ik nu nog aan een studie moeten beginnen en niet zeker weten of ik het wel zou halen. Slechte ontwikkeling :mad:

Ik raad iedereen aan om eens uit te zoeken wat een sociaal leenstelsel inhoudt. Als je na een (afgebroken) studie met een relatief schuld zit wordt je niet verplicht om een te zware maandelijkse aflossing te doen. De aflossing wordt bepaald naar draagkracht en wie na zijn studie moeite heeft met het vinden van een goed betaalde baan zal dus minder per maand hoeven af te lossen dan degenen die een startsalaris verdienen behorend bij de afgeronde studie.

En er dus langer aan vast zitten. Want terugbetalen moet je het toch ;)

En er dus langer aan vast zitten. Want terugbetalen moet je het toch ;)

Uh nee hoor, in extreme gevallen kan je het zelfs laten kwijtschelden.

Wat je enkele tientallen euro per maand zou kosten dan, moet je wel een heel vervelend baantje vinden als je dat niet kan dragen.

Indd, als mensen nou bijv. ipv om de 1-2 jaar een nieuwe tel nemen bij verlenging abbo, hun huidigie telefoon houden met sim only, bespaar je die tientallen euro's al.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven