XXL Nutrition

Hoppa Basisbeurs wordt afgeschaft

en waaruit denk je dat Europa bestaat helder licht? We zullen moeten samenwerken met andere landen als we door een grootmacht bedreigd worden.

Als wij door een grootmacht bedreigt worden gaat alles mis, zie wikipedia -> kernwapens/atoombom/waterstofbom

Dus als het zover komt doet ons kleine legertje er niet toe.

Oh en "helder licht"? Voel je je aangevallen..?

burnside ga is niet offtopic wtf

Als wij door een grootmacht bedreigt worden gaat alles mis, zie wikipedia -> kernwapens/atoombom/waterstofbom

Dus als het zover komt doet ons kleine legertje er niet toe.

Oh en "helder licht"? Voel je je aangevallen..?

Aangezien Nederland en andere Europese landen enkele tientallen amerikaanse kernwapens hebben staan zal een land dat ons wil aanvallen zich wel 10x bedenken voor het kernwapens op ons afvuurt. Dat soort dingen zijn er vooral om mee te dreigen.
Ons klein legertje is een onderdeel van het grotere Europese leger en om binnen Europa een serieuze partner te blijven én omdat er zonder kleinere bijdragen geen groter geheel is, is een bijdrage kunnen leveren aan gezamenlijke operaties nog steeds belangrijk.
http://www.nu.nl/binnenland/2390003/wikileaks-bevestigt-kernwapens-in-nederland.html

---------- Post toegevoegd Thu 29 Dec 2011 om 17:33 ----------

burnside ga is niet offtopic wtf

ja gelijk heb je, dat was de laatste post.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: wwe
Jezus man hoe lang blijven ze door gaan met nieuwe bezuinigingen. We kunnen net zo goed heel nederland op 2 aardappeltjes en zonder stroom of ander luxe laten leven voor 5 jaar dan de aankomende 30 steeds gemarteld te worden met bezuinigingen.

Het werd een kabinet genoemd waarbij (rechts) Nederland zijn vingers kon aflikken, het is een kabinet geworden waarbij je op den duur je vingers moet opeten. Kapot bezuinigen was ook al zo'n succes in de jaren 80, rara welke twee partijen toen de scepter zwaaiden?

Eindelijk, sociaal leenstelsel is niks mis mee.

Let op! Geld lenen kost geld!

Eindelijk? Wat een belachelijke maatregel. Het levert geen reet op, het is symptoombestrijding. HRA moet blijven behouden, maar een lachwekkende bezuiniging op studiefinanciering wordt wel doorgevoerd.
Wanneer gaat dit kabinet echte maatregelen nemen? Ik zie het niet gebeuren. Het is allemaal korte termijn visie. Ziek word je er van.

allemaal bezuinigen maar ondertussen wel bakken met geld naar griekenland sturen... hoe ist...

Ja ik ken het verhaaltje; 15 contacturen, 15 werkuren en 15 zelfstudieuren.
Ik ken geen enkele studie die dat daadwerkelijk haalt (op de tentamen weken na dan) dus ik zie geen enkele rede waarom ze de beurs niet kunnen verlagen danwel schrappen.
Je studiepunten worden wel op basis daarvan gegeven, want elk studiepunt staat gelijk aan een bepaald aantal uur studeren en zelfstudie hoort daar gewoon bij

Het werd een kabinet genoemd waarbij (rechts) Nederland zijn vingers kon aflikken, het is een kabinet geworden waarbij je op den duur je vingers moet opeten. Kapot bezuinigen was ook al zo'n succes in de jaren 80, rara welke twee partijen toen de scepter zwaaiden?

Toch denk ik dat het liberale beleid om meer te bezuinigen wel verstandig is in economisch zware tijden. Vroeger, toen onze economie draaide op binnenlandse handel, was het de taak van de overheid om tijdens een recessie flink te investeren om de koopkracht te vergroten en de economie weer aan te zwengelen, dat rechtvaardigde ook een grotere staatschuld. Maar om nu de staatschuld op te laten lopen terwijl onze economie voor een groot deel afhankelijk is van internationale handel is geld over de balk smijten. Dat is het vooruitschuiven van het probleem en uiteindelijk zal de rekening gepresenteerd worden in de vorm van een nog veel grotere crisis.

De manier waarop wordt bezuinigd en de keuzes om aan bepaalde zaken nog wel geld te besteden dat zou ik ook wel anders willen zien.

Let op! Geld lenen kost geld!

Eindelijk? Wat een belachelijke maatregel. Het levert geen reet op, het is symptoombestrijding. HRA moet blijven behouden, maar een lachwekkende bezuiniging op studiefinanciering wordt wel doorgevoerd.
Wanneer gaat dit kabinet echte maatregelen nemen? Ik zie het niet gebeuren. Het is allemaal korte termijn visie. Ziek word je er van.

Geld weggeven lost ook niks op en die HRA mogen ze van mij ook afschaffen verder.

Iedereen moet inleveren, hier kon je op wachten. Het blijft pappen en nathouden met dit kabinet, zoals voorspeld.

Hoe zit het met de aanvullende beurs kan je die nog wel krijgen?

Geld weggeven lost ook niks op en die HRA mogen ze van mij ook afschaffen verder.

Iedereen moet inleveren, hier kon je op wachten. Het blijft pappen en nathouden met dit kabinet, zoals voorspeld.

Geld weggeven? Sommige mensen studeren dankzij studiefinanciering. Stel je doet 4 jaar over je studie en je ontvangt €260 in de maand. Na 4 jaar heb een schuld opgebouwd van dik 12k. Stel je lost 200 in de maand af, dan ben je 62 maanden, oftewel meer dan 5 jaar bezig met aflossen.

En dan heb je nog maar €260 in de maand, veel studenten die in studentenhuizen(smerig duur, omdat huizen van goud lijken tegenwoordig) wonen lenen bovenop de studiebeurs nog een paar honderd in de maand. Ik hoef geen extra berekening te maken neem ik aan? Het wordt in Nederland in ieder geval niet erg gestimuleerd om door te leren.

Dit alles dankzij een bezuiniging van 800 miljoen. Terwijl 80 jarigen nutteloze operaties krijgen en miljonairs een hypotheek nemen, omdat het voordeliger is, dankzij HRA. :roflol: Zou dit kabinet weleens denken: waar the **** zijn wij mee bezig?

Ontwikkelingshulp en onnodige uitkeringen zouden ze moeten plukken. Ik.studeer microbiologie met 3 uur reistijd per dag, ik ben vaak van 7 uur sochtends tot 6 uur weg. Op zaterdag werk ik 11-12 uur.

Dit in contrast tot rechten en psychologie met 10 uur per week, laat ze maar op andere studenten plukken.die 20 uur per week meer hebben

Toch denk ik dat het liberale beleid om meer te bezuinigen wel verstandig is in economisch zware tijden. Vroeger, toen onze economie draaide op binnenlandse handel, was het de taak van de overheid om tijdens een recessie flink te investeren om de koopkracht te vergroten en de economie weer aan te zwengelen, dat rechtvaardigde ook een grotere staatschuld. Maar om nu de staatschuld op te laten lopen terwijl onze economie voor een groot deel afhankelijk is van internationale handel is geld over de balk smijten. Dat is het vooruitschuiven van het probleem en uiteindelijk zal de rekening gepresenteerd worden in de vorm van een nog veel grotere crisis.

De manier waarop wordt bezuinigd en de keuzes om aan bepaalde zaken nog wel geld te besteden dat zou ik ook wel anders willen zien.

Er is een verschil tussen bezuinigen en kapot bezuinigen. Als je de bevolking zo hard treft dat ze de hard op de knip houden raak je de reële economie net zo goed. Er zijn ook bezuinigingen door te voeren die structureel voor minder uitgaven zorgen bij de overheid maar ze durven gewoon niet. Of de PVV ligt dwars of Rutte's vrindjes van de poloclub.

Overigens draaide vroeger onze economie ook grotendeels om de export, zoveel verschil is er niet met de jaren 80 of daarvoor.

Hoe zit het met de aanvullende beurs kan je die nog wel krijgen?

Geld weggeven? Sommige mensen studeren dankzij studiefinanciering. Stel je doet 4 jaar over je studie en je ontvangt €260 in de maand. Na 4 jaar heb een schuld opgebouwd van dik 12k. Stel je lost 200 in de maand af, dan ben je 62 maanden, oftewel meer dan 5 jaar bezig met aflossen.

En dan heb je nog maar €260 in de maand, veel studenten die in studentenhuizen(smerig duur, omdat huizen van goud lijken tegenwoordig) wonen lenen bovenop de studiebeurs nog een paar honderd in de maand. Ik hoef geen extra berekening te maken neem ik aan? Het wordt in Nederland in ieder geval niet erg gestimuleerd om door te leren.

Dit alles dankzij een bezuiniging van 800 miljoen. Terwijl 80 jarigen nutteloze operaties krijgen en miljonairs een hypotheek nemen, omdat het voordeliger is, dankzij HRA. :roflol: Zou dit kabinet weleens denken: waar the **** zijn wij mee bezig?

Dankzij het leenstelsel (met een lage rente en aflossing naar draagkracht) kunnen net zoveel mensen studeren.

Hoe je het ook noemt, de studiebeurs is een gift. Was een onhoudbaar systeem, net zoals de HRA overigens of de duur van de WW. Maar die laffe honden zullen die laatste 2 niet durven aanpakken.

Aanvullende beurs vind ik al helemaal oneerlijk.

Ik ken genoeg mensen die daar geen recht op hebben en die van hun ouders ook geen cent krijgen.

Aanvullende beurs is juist voor mensen die een alleenstaande moeder/vader heeft en dus geen contact/alumentatie van de andere ouder krijgt.

Vind dit dus wel eerlijk en hoe zou een alleenstaande moeder het allemaal moeten betalen dan?

Aanvullende beurs vind ik al helemaal oneerlijk.

Ik ken genoeg mensen die daar geen recht op hebben en die van hun ouders ook geen cent krijgen.

Idd.

---------- Post toegevoegd Thu 29 Dec 2011 om 18:06 ----------

Aanvullende beurs is juist voor mensen die een alleenstaande moeder/vader heeft en dus geen contact/alumentatie van de andere ouder krijgt.

Vind dit dus wel eerlijk en hoe zou een alleenstaande moeder het allemaal moeten betalen dan?

Ik betaal zelf voor m'n studie. Zonder aanvullende beurs.

Terug
Naar boven