Fitness Seller

Hoppa Basisbeurs wordt afgeschaft

Nee zeker niet, maar zolang een gemiddelde Universitaire studie een contactuur of 10 (max) in de week heeft blijft er imho meer dan genoeg over om die paar duizend euro aan collegegeld en boeken zelf op te hoesten. En dan kun je de rest van je geld opzuipen in de stad als je dat wilt.
En ja, ik spreek uit ervaring.

Dat valt erg mee.
Studies zijn erop gemaakt dat je 40 per week met je studie bezig bent, als je dat echt doet word je er niet bepaald vrolijk van nog een drukke bijbaan erbij te hebben

Er moet overal op bezuinigd worden dus waarom niet op opleidingen?
Sociaal leenstelsel inderdaad niks mis mee, goede investering in jezelf die zich 3 dubbel uitbetaald.

Ook al zie ik als student zijnde liever de gift, snap ik de mogelijke beslissing wel.

Hoe zou dat er volgens jou uit moeten zien dan?

Dat bepaalt de overheid maar het principe is vrij simpel. Je leent voor je studie en na afloop van je studie wordt er afgelost naar draagkracht.

---------- Post toegevoegd Thu 29 Dec 2011 om 16:28 ----------

Makkelijk roepen met jouw leeftijd. Jij hebt altijd lekker kunnen meegenieten en profiteren.

Ik heb nooit ene cent ontvangen, het enige waar ik van 'profiteer' is de HRA maar dat mogen ze van mij per direct afschaffen.

In de meer dan 20 jaar dat ik werk nooit ene rotcent bij de overheid gehaald verder.

Dat zijn de balletjes bij de studenten verenigingen met rijke papies en mammies

die hebben 8/10x geen rijke pappies maar willen doen alsof ze rijk zijn.
Een keer niet naar de kapper scheelt je 20 euro en je hebt gelijk een mat, voor dat geld koop je een fake RL polotje, kost 10/15 euro op marktplaats en je hoort er weer helemaal bij.

Van mij werd ook aangenomen dat ik wel een hele rijke pa moest hebben toen ik daar nog bij zat. Ik kreeg ook negatieve reacties als ik vertelde bij het corps te zitten van mensen die me verder totaal niet kennen. Je wordt ontzettend gestigmatiseerd als je daar bij zit, maar dat versterkt juist onderlinge band en de behoefte om als groep te profileren. Wat overigens allemaal niet wegneemt dat er idd ook echte kneusjes tussen zitten.

(ik wilde toch even dat misverstand rechtzetten)

Studies zijn erop gemaakt dat je 40 per week met je studie bezig bent, als je dat echt doet word je er niet bepaald vrolijk van nog een drukke bijbaan erbij te hebben

Ja ik ken het verhaaltje; 15 contacturen, 15 werkuren en 15 zelfstudieuren.
Ik ken geen enkele studie die dat daadwerkelijk haalt (op de tentamen weken na dan) dus ik zie geen enkele rede waarom ze de beurs niet kunnen verlagen danwel schrappen.

Basisbeurs afschaffen kan nog wel, maar geen gratis ov is een beetje jammer als er een flink tekort is op (betaalbare) studentenkamers in de studentensteden.

OV afschaffen zou echt belachelijk zijn, kamers in delft zijn zo schaars als wat kan al amper wat vinden.

mong**l, als er ergens op bezuinigd zou moeten worden is het wel het leger.

reported
:jk:

zo dacht ik er ook eerst over, maar toen hoorde ik hoe treurig het er aan toe gaat binnen defensie. Zijn je schoenen op na tig km marsen, tape ze maar dicht of koop van je karige salaris nieuwe. Het is schokkend.

Bovendien is de dreiging van Rusland, Noord Korea, China en Iran niet iets dat je volgens mij moet onderschatten. Dat er geen directe dreiging is betekend niet dat we het leger dan maar moeten afschaffen.

De tweede wereldoorlog dachten we ook wel even neutraal te blijven totdat het handjevol soldaten dat we hadden ineens met handkarren en opa-fietsen als vervoersmiddelen tegenover tanks en vliegtuigen stonden. En natuurlijk zal die situatie zich niet weer voordoen. Het slagveld is veranderd en tegenwoordig willen we ook landen die in opstand komen tegen een dictator of reuzen die kleine landen binnenvallen kunnen helpen. Niet alleen omdat we zo edelmoedig zijn maar omdat internationale handel en onze oliebelangen ook bedreigd worden.

reported
:jk:

zo dacht ik er ook eerst over, maar toen hoorde ik hoe treurig het er aan toe gaat binnen defensie. Zijn je schoenen op na tig km marsen, tape ze maar dicht of koop van je karige salaris nieuwe. Het is schokkend.

bovendien is de dreiging van rusland, noord korea, china en iran niet iets dat je volgens mij moet onderschatten. Dat er geen directe dreiging is betekend niet dat we het leger dan maar moeten afschaffen.

De tweede wereldoorlog dachten we ook wel even neutraal te blijven totdat het handjevol soldaten dat we hadden ineens met handkarren en opa-fietsen als vervoersmiddelen tegenover tanks en vliegtuigen stonden. En natuurlijk zal die situatie zich niet weer voordoen. Het slagveld is veranderd en tegenwoordig willen we ook landen die in opstand komen tegen een dictator of reuzen die kleine landen binnenvallen kunnen helpen. Niet alleen omdat we zo edelmoedig zijn maar omdat internationale handel en onze oliebelangen ook bedreigd worden.

qft

Jezus man hoe lang blijven ze door gaan met nieuwe bezuinigingen. We kunnen net zo goed heel nederland op 2 aardappeltjes en zonder stroom of ander luxe laten leven voor 5 jaar dan de aankomende 30 steeds gemarteld te worden met bezuinigingen.

Eerlijk gezegd ben ik het wel eens over het leger, alsof wij als pietpeuterig landje ons überhaupt kunnen verdedigen tegen die enorme legers van andere landen we mogen van geluk spreken dat Europa ons wel zal verdedigen. Enige nut van leger op dit moment is diplomatieke doeleinden: paar straaljagers naar libië sturen bv. die daar beetje bommen droppen is wel het hoogtepunt. Maar dan is Obama wel heel erg aardig tegen ons en mogen we weer bij de club horen.

Eerlijk gezegd ben ik het wel eens over het leger, alsof wij als pietpeuterig landje ons überhaupt kunnen verdedigen tegen die enorme legers van andere landen we mogen van geluk spreken dat Europa ons wel zal verdedigen. Enige nut van leger op dit moment is diplomatieke doeleinden: paar straaljagers naar libië sturen bv. die daar beetje bommen droppen is wel het hoogtepunt. Maar dan is Obama wel heel erg aardig tegen ons en mogen we weer bij de club horen.

en waaruit denk je dat Europa bestaat helder licht? We zullen moeten samenwerken met andere landen als we door een grootmacht bedreigd worden.

eerlijk gezegd ben ik het wel eens over het leger, alsof wij als pietpeuterig landje ons überhaupt kunnen verdedigen tegen die enorme legers van andere landen we mogen van geluk spreken dat europa ons wel zal verdedigen. Enige nut van leger op dit moment is diplomatieke doeleinden: Paar straaljagers naar libië sturen bv. Die daar beetje bommen droppen is wel het hoogtepunt. Maar dan is obama wel heel erg aardig tegen ons en mogen we weer bij de club horen.
+1

Idd als nederland slim is verkopen ze al hun f16's aan iran. Hebben ze weer een paar miljard euro erbij.

samen met Fr, Dld de UK, Belgie, Denemarken enz. hebben we een leger dat wél van serieus formaat is in het wereldtoneel.
En diplomatieke motieven zijn natuurlijk ook geldige redenen om militaire steun te geven. Als Obama in eigen land kan zeggen dat een heel aantal Europese landen hem steunen staat hij veel sterker, ook al kan het Amerikaanse leger makkelijk zelf een invasie af in bijvoorbeeld Libie.

Terug
Naar boven