ik snap wel een beetje hoe je je voelt
ik had 3 of 4 jaar geleden door drank en wiet en een hooikoorts pilletje een ophol geslagen hart gekregen 250 slagen per minuut. ze moesten m'n hart stil leggen en pas na 2 keer was het gelukt door een of andere injectie toe te dienen om m'n hart stil te leggen, als dat niet lukte moest ik in coma .
nadien heb ik altijd last gehad van hartkloppingen en kon niet slapen kon bijna niets meer zonder dat ik constant aan m'n hart voelde , constant denken dat er iets niet juist is , schrok vaak wakker met hoge hartslag en door de schrik jaagde ik me op en ging ie nog hoger . ik werd bij het minste wat ik moest doen zenuwachtig en durfde vaak gewoon niet meer weg door schrik dat het openieuw zou gebeuren , zowat alle sociale situatie's waren een stuk moeilijker dan ervoor
alle fysieke dingen waren een beetje afgeschreven voor mij omdat ik schrik had telkens m'n hartslag omhoog ging het heeft m'n leven grondig veranderd !
een half jaartje later was ik begonnen met trainen omdat ik gewoon gek werd van dat gevoel dat ik ieder moment als ik nog maar de trap opga iets aan me hart kan krijgen .
ik heb het best moeilijk gehad in de gym ( alle geluk nog een privé gym ) doordat ik vaak hartkloppingen kreeg en moest kappen met de training sessie , als iemand soms binnenkwam in de gym kreeg ik al last van zenuwen en wat nog allemaal
. ik heb mezelf gewoon door die momenten gesleurd en mezelf ertoe gedwingd om die dingen te doen.
Nu ben ik al over een heel deel dingen geraakt waar ik in het begin veel moeite mee had om te doen . hoe meer ik mezelf ertoe dwing om dingen buiten het huis te doen die ik eerst niet echt wou doen hoe beter het gaat nadien .
ik ben vaak nog zenuwachtig voor sommige dingen maar dat is een heeeel stuk minder dan dat ik in het begin had . waar ik wel nog vaak problemen mee heb is sporten/dingen doen waar je sterk uithoudings vermogen voor nodig hebt , dan let ik nog vaak op m'n hartslag en word ik wat zenuwachtig en kap ik er vaak even mee o ja en drinken kan ik ook niet meer echt . krijg ik vaak hartkloppingen van , en zeker de dag nadien
maar ik ben best trots dat ik door die momenten ben geraakt , het heeft me een sterker persoon gemaakt . heb mezelf beter leren kennen. , ik heb m'n levensstijl een heel stuk veranderd dan alleen maar junk food eten zuipen , wiet roken en niet sporten