AndroidHealthClinic

Huidplooimeter

• Topic Starter Topic Starter
3 punts meting komt niet bij de oksel en niet aan de achterkant.
3 punts meting is hij dus wel (zoals eigenlijk alle calipers gewoon) wel geschikt voor.

Je kan gewoon de caliper draaien hoor, zodat het groene gedeelte boven zit en dan knijpen/meten.

Oke, dat is duidelijk.

Zou je met de goedkope variant dus wel een okselmeting kunnen doen,?
Aangezien je met die nergens wat vanaf hoeft te lezen tijdens het uitvoering van.

Even ter duidelijkheid voordat ik eentje ga bestellen.

Ik begrijp je vraag niet goed maar ik zal mijn ervaring nog even op een rijtje zetten voor je:

Goedkopere (klik meter):
Deze kan je uitvoeren zonder te kijken, want hij klikt, alleen heb ik de ervaring dat zodra je hem er vanaf haalt, het schuifje die het cijfer moet aangeven een stukje (of stuk) kan verschuiven. Zo blijf je bezig en uiteindelijk moet je toch met moeite kijken terwijl je meet. Daarbij gaat deze al snel kapot als je ook maar ietsjes te hard ermee omgaat.

Duurdere (met groen vlak):
Deze moet je uitvoeren terwijl je alleen naar het groene vlakje kijkt. Je hoeft niet naar de cijfers te kijken want het schuifje blijft perfect op zn plaats als je klaar bent en de caliper er weer af haalt. Hierdoor is het makkelijker te lezen. Deze gaat niet zo snel kapot en is vrij stevig materiaal.

Mijn vraag hierin is, dat als ik een meting wil doen met die duurdere variant ik het moeilijk kan aflezen als ik onder mijn oksel een meting wil doen.

---------- Toegevoegd om 11:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:06 ----------

Wat is wijsheid met betrekking de maandelijkse meting.

Als ik het nu bij een personal trainer laat doen een goede 7punts meting.
Vervolgens andere maand ervoor kies om zelf een meting te doen met rolmaat of caliper dan klopt mijn jaar overzicht toch niet meer?

Aangezien de maandelijks waardes hierdoor nooit gelijk zullen zijn met deze diverse methodes.
Dan is je progressie toch onbetrouwbaar.

Laatst bewerkt:
Zelf kiezen, je 'luistert' toch niet :)

Is dit dezelfde of zit er nog kwaliteit verschil tussen deze 2?

http://www.amazon.com/Accu-Measure-...sr=8-1&keywords=accu+measure+body+fat+caliper

http://www.bodyenfitshop.nl/afslanken/vetpercentagemeter/sequoia-fitness/metacal-bodyfat-caliper/

---------- Toegevoegd om 11:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:51 ----------

Zelf kiezen, je 'luistert' toch niet :)

Gaat mij er meer om als ik een keer het wil laten opmeten door een personal trainer en de maand erop kies omzelf een meting te doen of ik dan wel betrouwbare progressie heb over het jaar gezien?

---------- Toegevoegd om 21:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:55 ----------

Ik heb het een tijd met een meetlint gedaan, buikomvang en nekomvang.
Alleen als ik dat invoer online, klopt er echt helemaal niks van.

Ik zou met mijn huidige stats op 8,7% horen te staan.
Terwijl ik toch echt nog wel op 13a14% sta.

Wat kun je dan nog eigenlijk uit een meetlint meting opmaken?

Ik ga denk ik geen body caliper bestellen, ik doe het nu met de rolmaat/spiegel/weegschaal en dan vind ik het wel prima.

Als ik ook nog met een body caliper aan de haal ga, word het iets teveel van het goede.
Het moet allemaal wel leuk blijven en geen obsessieve aangelegenheid.

Elke week doe ik even snel met de meetlint en 1x in de 2a3mnd laat ik het opmeten.

Ik ga denk ik geen body caliper bestellen, ik doe het nu met de rolmaat/spiegel/weegschaal en dan vind ik het wel prima.

Als ik ook nog met een body caliper aan de haal ga, word het iets teveel van het goede.
Het moet allemaal wel leuk blijven en geen obsessieve aangelegenheid.

Elke week doe ik even snel met de meetlint en 1x in de 2a3mnd laat ik het opmeten.

Dit interesseert dus echt niemand, waarom blijf je topic's aanmaken? Iedereen geeft advies en probeert je te helpen maar je doet er geen ruk mee

Dit interesseert dus echt niemand, waarom blijf je topic's aanmaken? Iedereen geeft advies en probeert je te helpen maar je doet er geen ruk mee

Iedereen?

Hoeveel verschillende mensen hebben nou daadwerkelijk gereageerd in deze topic, drie?

Als een persoon advies geeft betekent het niet direct dan ik het ook aanneem.

Een forum is om te discussiëren, brainstormen, verschillende meningen naast mekaar te leggen, etc.

Waarom blijf ik topics aanmaken, wie ben jij om te zeggen wat ik wel en niet moet doen?
Je kunt wel op een normale manier iemand ergens op attenderen.

---------- Toegevoegd om 07:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:23 ----------

3 mensen geven mij hier advies om mij te laten opmeten bij een gym ( in dit geval bij een PT ).
Dus ik neem het advies wel aan wat ik krijg.

Je moet eens nadenken en goed lezen voordat je direct je gal spuwt.

Waar is een forum dan wel voor bedoeld, nou?

Tja, je zit op een bodybuilding forum he. Daar zitten nou eenmaal een hoop chronische mondademers tussen die graag laten zien hoe 'alpha' ze wel niet zijn door tegen iedereen hun ongezouten mening kenbaar te maken.

Ik denk meer dat hij bedoelt dat het niet handig van jou is dat als ik advies geef en uitgebreid aangeef wat de verschillen zijn, jij daarna ineens je oude vraag afschijft en begint met een nieuwe vraag.

Het klinkt misschien wat hard, maar niet om ALLES moet je de hulp van dit forum inschakelen, sommige keuzes moet je zelf maken, dat kom je uiteindelijk wel vaker tegen in je leven.

Terug
Naar boven