XXL Nutrition

Huidplooimeter body & fit

Nee idd naja ik ga gewoon door met cutten en hoop dat er nog Iets van spieren overblijft. Ik denk dat de tabel van taste wel redelijk in de buurt komt toch had ik liever gewild dat scooby of de bijgeleverde handleiding gelijk had. Maar nog een vraag als ik 7.5BF wil zakken moet ik bijna 5 kilo afvallen. Dus mocht ik 0.5 kilo p/w cutten ben ik 2.5 maand bezig. Maar waarom kan ik niet gainen in de cut? Vrienden van mij gebruiken geen voedingschemas en die zie ik ook wel vooruitgang maken.

Omdat je lichaam een energie overschot nodig heeft om te groeien......

Grappig ik heb een hele andere tabel die zegt 10%

http://scoobysworkshop.com/body-fat-calculator/

Die zegt ook 10%

http://www.linear-software.com/online.html

Die zegt ook 10%

http://www.dietandfitnesstoday.com/skinfold3Site.php

Deze ook 10%

http://www.weightrainer.net/skinfoldbf.html

En die ook 10%

zal wel allemaal niet kloppen dan.
Inderdaad, die kloppen niet. En als je een beetje realistisch bent en in de spiegel kijkt, zul je ook wel weten dat het niet klopt. Volgens die andere tabellen zit ik al dik onder de 10%. No way dat ik dik onder 10% zit.

Inderdaad, die kloppen niet. En als je een beetje realistisch bent en in de spiegel kijkt, zul je ook wel weten dat het niet klopt. Volgens die andere tabellen zit ik al dik onder de 10%. No way dat ik dik onder 10% zit.

Wil best realistisch zijn maar dat diagram van jou zitten
Ook hele rare dingen in.

Laten we kijken bij de eerste 10 mm tot 18 mm

Dan zie je iets heel raars bij de leeftijden 10 tot 29 klopt het nog
Dan schiet het bij 30 tot 39 omhoog en bij 40 tot 59 keldert het
Naar beneden. Hoe is dat mogelijk dan.

Ook zie je bij verschillende mm diktes dat het bij 10 tot 19 iets staat
En dan bij 20 tot 29 het dan naar beneden gaat ipv naar boven wat je zal
Verwachten naarmate je ouder word om daarna weer terug te gaan naar
Wat je verwacht hebt.

Ook lijkt. ME de stap van 20 tot 29 naar 30 tot 39 lichtelijk overdreven zit soms wel meer
Dan 3 tot 5 en meer procent verschil in en van 40 tot 49 dan. Maar vaak 1 of een half procemt
Te gaan doet vermoeden dat 30 de magische dik grens is en dat je bij 30 meer vet bent dan
40 tot 60 is ook wel beetje vreemd bij 10 tot 18 mm niet?

Ik zal niet beweren dat die tabel exact is en het zal per individu ook zeker verschillen. Die tabel is echter wel de tabel die het dichtst in de buurt komt van de realiteit (die ik tot nu toe tegen ben gekomen).

Vergeet ook niet dat dat ze "ruwe groepen" hebben gemaakt. Je moet hier zelf fictief een lijn in trekken. Als je 21 bent zul je met een schuin oog nog naar de linkerkant moeten kijken en als je 28 bent zul je met een schuin oog naar de rechterkant moeten kijken.

Daarnaast is het volstrekt logisch dat de procenten gaan verschillen naar mate je milimeters veranderen. Deze lijn is niet lineair. Je vetpercentage is iets anders dan vetmassa. Hoe hoger je komt in procenten hoe relatief meer vet (in kilo's) je zult moeten gainen om een procent te stijgen. Het is immers onmogelijk om 100% vet te hebben. Die kromme lijn zal dus naar infinite gaan. Hoe lager je komt in vetpercentage hoe relatief groter de sprongen worden bij iedere 2 mm verschil.

Een ander punt zijn de viscerale vetten. Dit behoort ook meegenomen te worden in het vetpercentage. Dit heeft voornamelijk te maken met leeftijd. Natuurlijk speelt het individu ook een rol. Het is door die "ruwe groepen" dat je wat sprongen kunt zien. Iemand van 62 heeft immers meer viscerale vetten dan iemand van 23.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben 0.7kg afgevallen in de laatste 5 dagen. Is dit verder oke ?

• Topic Starter Topic Starter
Zit nu z'n 10 dagen in de cut en ben 0.7kg afgevallen. Miss toch wat onder onderhoud gaan zitten?

Maar heb ook een nieuwe huidplooimeting gedaan waarbij ik dit keer 1 mm meer had bij chest gemiddeld. Bij been ook 2mm meer en bij buik was het vreemd want ik had het 4 x gemeten en kwam uit op: 24, 25 , 30, 31 moet je dan gemiddeld nemen van buik of het hoogste? Echter heb ik wel t gevoel dat m'n buik wat minder is geworden maarja uit de metingen blijkt dat dus niet echt. Nu kwam ik met de bijgeleverde chart uit op z'n 15% BF wat mij eerder redelijk lijkt dan de tabel van taste of fires waar ik dus 19% BF zou hebben.

Wel is m'n omtrek van buik uitgeblazen 3 cm afgenomen. Al weet ik niet zeker of ik die andere meting savonds met eten op heb gedaan.

Laatst bewerkt:
Je meetverschil is te groot. Probeer nauwkeuriger te meten.

Terug
Naar boven