XXL Nutrition

Hulp bij deadlift!! *filmpje*

matthijs93

Dutch Bodybuilder
Waardering
11
Lengte
1m85
Massa
78kg
Vetpercentage
11%
Hallo,

De laatste tijd heb ik nogal wat problemen met mijn techniek met de deadlift. Het lukt me niet m'n rug goed recht te houden, zeker niet tijdens de laatste reps.
Hier het eerste voorbeeld waar het al niet helemaal oke gaat.

http://www.youtube.com/watch?v=VIcK8ekyGLs&feature=youtu.be

Bij een wat zwaarder gewicht gaat het bij de laatste reps de laatste tijd het meest mis
(filmpje van laatste rep)

[Link niet meer beschikbaar]

Dit lijkt mij toch best gevaarlijk?
Hoe zou ik dit kunnen verhelpen

Tips, advies, kritiek is altijd welkom, alvast bedankt :)

Dus lichter gaan.
techniek is het halve werk..........

Misschien moet je iets verder door je knieën gaan? Het lijkt alsof je dat amper doet.

O.a. je setup veranderen, het lijkt alsof je heel "soft" bent zodra de lift-off begint. Rechtopstaan, uitademen, buik aanspannen, inademen en blokkade versterken, naar voren buigen vanuit je heup tot je niet verder kan, dan zakken door de knieën naar voren te doen, stang pakken, kont weer naar achter duwen zodat je helemaal gespannen staat, spanning op de stang zetten en liften maar.

Kont naar achter duwen

en MEER eten!!!

• Topic Starter Topic Starter
oke bedankt! hier kan ik wat mee

---------- Post toegevoegd Tue 19 Mar 2013 om 23:36 ----------

O.a. je setup veranderen, het lijkt alsof je heel "soft" bent zodra de lift-off begint. Rechtopstaan, uitademen, buik aanspannen, inademen en blokkade versterken, naar voren buigen vanuit je heup tot je niet verder kan, dan zakken door de knieën naar voren te doen, stang pakken, kont weer naar achter duwen zodat je helemaal gespannen staat, spanning op de stang zetten en liften maar.

Top, dit ga ik hanteren, bedankt!

Ik zie al meteen dat je teveel gewicht pakt, pak dus minder gewicht en let op je uitvoering.

En maak je reps ook eens af. Je strekt jezelf niet eens uit bovein. Je hoeft niet achterover te gaan hangen zoals je sommige debielen ziet doen, maar rechtop staan is toch wel het minste.

Probeer ook eens enkel singles te doen (dus gewicht neerzetten even loslaten en dan pas weer vastpakken) in plaats van reps om de techniek goed te krijgen. Zo kun je voor iedere rep goed aanzetten voordat je de rep begint.

Vandaag weer een probleempje tijdens de laatste set:
Ik hield volgens wat mensen mijn rug te hol en ik zie dat ik eerst een stukje met mijn kont omhoog ga en mijn knieen niet erg ver laat zakken.
Reps op laag gewicht gaan nu wel net zo als in het gestuurde filmpje gelukkig. Dus nog erg bedankt daarvoor, merk dat het een stuk lekkerder werkt!

http://www.youtube.com/watch?v=b4G9HlALkDM&feature=youtu.be

Ik merk overigens dat mijn core soms nog wat verslapt, maar gaat met elke training lekkerder:)

''Deze video is prive''

This video is private.

Wordt na werken aangepast. Sorry. Over 3uurtjes staat hij online

---------- Post toegevoegd Tue 26 Mar 2013 om 19:56 ----------

Al opgelost. Excuus:)

Goed vanuit je hakken duwen, en stang iets van je schenen af houden wanneer je de lift inzet

Ook hier weer, hou die nek neutraal in het verlengde van je wervelkolom.

Maar staat mijn rug niet te hol?

Nog even één vraagje.
Hoe kan je voorkomen dat je kont bij aanvang van de lift eerst een stukje omhoog gaat.
Mijn rug trekt er nog niet bol door, maar het lijkt me toch geen goede form :)

Nog even één vraagje.
Hoe kan je voorkomen dat je kont bij aanvang van de lift eerst een stukje omhoog gaat.
Mijn rug trekt er nog niet bol door, maar het lijkt me toch geen goede form :)

Door je rug nog verder op te spannen. Je kont schiet omhoog door gebrek aan spanning in je rug.

ook hier weer, hou die nek neutraal in het verlengde van je wervelkolom.

+1

---------- Post toegevoegd 17 April 2013 om 10:57 ----------

Maar staat mijn rug niet te hol?

Door je nek meer neutraal te houden hol je je rug automatisch ook minder.

Ik ben één keer door mijn rug gegaan tijdens het deadliften, en dat kwam door mijn rug te hol te trekken. (Zo komt er teveel puntbelasting op het achterste deel v.d. tussenwervelschijf)

Door je rug nog verder op te spannen. Je kont schiet omhoog door gebrek aan spanning in je rug.

+1

---------- Post toegevoegd 17 April 2013 om 10:57 ----------

Door je nek meer neutraal te houden hol je je rug automatisch ook minder.

Ik ben één keer door mijn rug gegaan tijdens het deadliften, en dat kwam door mijn rug te hol te trekken. (Zo komt er teveel puntbelasting op het achterste deel v.d. tussenwervelschijf)

Bedankt, de nek neutraal houden voelt inderdaad een stuk fijner voor mijn rug :)

Terug
Naar boven