AndroidHealthClinic

Hulp bij voedingschema.

Vejel

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
68kg
Ik had graag hulp gehad bij het samenstellen van een voedingschema. Ik heb hier heel weinig verstand van dus wees lief. Haha. :D

Even wat meer informatie. Paar maandjes terug had Ik al om advies gevraagd maar ik heb dan een ongeval gehad en heb lang moeten revalideren en nu ben ik weer (volledig?) herstelt. Nu zou ik graag beginnen met het letten op men voeding in combinatie met een iet wat licht fitness schema (aangezien ik pas herstelt ben). DEZE leek me ideaal aangezien ik alle benodigdheden hiervoor al in huis heb. Als dit meevalt ga ik uiteraard een gym abbo nemen.

Mijn stats:
Leeftijd: 20
Lengte: 175 cm
Gewicht: 68Kg
Vetpercentage: +- 17%? Geen idee eigenlijk.
BMR (online berekend): +- 1800 Kcal
TDEE (online berekend): +- 2400 Kcal

Paar vragen:
moet ik beginnen met de cut, bulk of eet ik best gewoon op onderhoud?
Mijn stats houden dus in dat ik ongeveer 135g eiwit en 70g vet moet aanhouden en rest invullen met koolhydraten, klopt dit?
Wat eet ik het best voor en na de training?

Op het moment ziet de voeding voor een dag er ongeveer zo uit:

Morgend:
- 250ml magere melk
- 2 Schepjes havermout (+- 60gr)
- 1 Schep whey (Om smaak te geven aan de havermout)

Middag
2-4 Sneetjes brood met beleg. Meestal kipfilet of plakjes ei of iets dergelijk.
1 glas (250ml) sinaasappelsap zonder toegevoegde suikers.

Avond
Wat de pot schaft. Meestal zijn dit aardappelen met vlees en groenten of rijst met kip en al dan niet gewokte groenten.

Tussendoor
Fruit: Dit zijn dan appels of bananen.
Noten: Vooral walnoten
Water, sinaas en koffie. Geen frisdrank meer voor mij.

Ik had graag hulp gehad bij het samenstellen van een voedingschema. Ik heb hier heel weinig verstand van dus wees lief. Haha. :D

Even wat meer informatie. Paar maandjes terug had Ik al om advies gevraagd maar ik heb dan een ongeval gehad en heb lang moeten revalideren en nu ben ik weer (volledig?) herstelt. Nu zou ik graag beginnen met het letten op men voeding in combinatie met een iet wat licht fitness schema (aangezien ik pas herstelt ben). DEZE leek me ideaal aangezien ik alle benodigdheden hiervoor al in huis heb. Als dit meevalt ga ik uiteraard een gym abbo nemen.

Mijn stats:
Leeftijd: 20
Lengte: 175 cm
Gewicht: 68Kg
Vetpercentage: +- 17%? Geen idee eigenlijk.
BMR (online berekend): +- 1800 Kcal
TDEE (online berekend): +- 2400 Kcal

Paar vragen:
moet ik beginnen met de cut, bulk of eet ik best gewoon op onderhoud?
Als je spiermassa wilt kun je het beste bulken, afvallen kun je het beste cutten en op onderhoud eten doen niks
Mijn stats houden dus in dat ik ongeveer 135g eiwit en 70g vet moet aanhouden en rest invullen met koolhydraten, klopt dit?
Ja dit klopt, 2,5 gram eitwit per BW(bodyweight) kan ook
Wat eet ik het best voor en na de training?
Koolhydraten en eiwitten zelfde geldt voor na de training

Op het moment ziet de voeding voor een dag er ongeveer zo uit:

Morgend:
- 250ml magere melk
- 2 Schepjes havermout (+- 60gr)
- 1 Schep whey (Om smaak te geven aan de havermout)

Middag
2-4 Sneetjes brood met beleg. Meestal kipfilet of plakjes ei of iets dergelijk.
1 glas (250ml) sinaasappelsap zonder toegevoegde suikers.

Avond
Wat de pot schaft. Meestal zijn dit aardappelen met vlees en groenten of rijst met kip en al dan niet gewokte groenten.

Je eet te weinig, bereken je marco's en ga even de stickies lezen om een voedingschema te maken
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/cutten-begin-112937/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/begint-maken-goed-voedingsschema-68557/

Tussendoor
Fruit: Dit zijn dan appels of bananen.
Noten: Vooral walnoten
Water, sinaas en koffie. Geen frisdrank meer voor mij.
Sinas is ook frisdrank..

Succes!

• Topic Starter Topic Starter

Ik weet wel de bedoeling van cut en bulk is, ik vraag me af waarmee ik zou beginnen. Neem nou dak ik 17% vet heb en ga bulken, dan zit ik binnenkort aan een redelijk vetgehalte, niet dan? Maar als ik nu eerst ga cutten om het vetgehalte naar beneden te krijgen, dan heb ik waarschijnlijk niet genoeg spiermassa op het moment om daarmee rond te lopen. Ik twijfel. Kan je gewoon op onderhoud eten en toch een mooi lichaam krijgen?

Vind het persoonlijk moeilijk om zoveel eiwitten binnen te krijgen zonder behulp van shakes, dus aan 2.5g/kg ga ik niet beginnen.

Enige voorbeelden van welke Koolhydraten en eiwitten het beste zijn? En kan je me dan ook vertellen hoe lang op voorhand of naderhand ik deze moet nemen?

Momenteel eet ik best weinig ja daarom ook dat ik nu hulp kom zoeken. :)

Oh, heb nooit sinas echt tot frisdrank gerekend. Neem aan dat er gewoon zoveel natuurlijke suikers inzitten dat het overeen komt met een colatje? Kan ik best stoppen met sinas dan of is dit wel ok aangezien er wel vitaminen inzitten?

Kan iemand me verder helpen?

Ik heb dus besloten om te beginnen met bulken, dit lijkt me het beste. Nou vroeg ik me af of je alleen maar bulkt op je trainingsdagen en bij je rustdagen op onderhoud? eet of eet je nou elke dag best teveel?

Ook zou ik dan graag nog weten welke voeding je het best voor en na je workout eet en op welke tijdstippen dit dan het beste gedaan word.

Gewoon veel eten, ga eerst gewoon eten wat je kan eten en ga je niet druk maken over dingen zoals beste tijdstippen.

Eet eiwit en koolhydraat voor trainen en precies hetzelfde erna.

Sinas is frisdrank dus suikers.
Voorbeelden van eiwitten en koolhydraten? ---> Google

En klopt als je nu gaat cutten blijft er weinig over dus doe een clean bulk.

Gewoon veel eten, ga eerst gewoon eten wat je kan eten en ga je niet druk maken over dingen zoals beste tijdstippen.

Eet eiwit en koolhydraat voor trainen en precies hetzelfde erna.

Sinas is frisdrank dus suikers.
Voorbeelden van eiwitten en koolhydraten? ---> Google

En klopt als je nu gaat cutten blijft er weinig over dus doe een clean bulk.

Bedankt

EDIT: Oh, nog iets. Rustdagen. Bulk of onderhoud?

Terug
Naar boven