AndroidHealthClinic

Hulp bij Voedingsschema

Remco124

Novice
Waardering
0
Naam - Remco
Leeftijd - 20 Jaar
Lengte - 180 CM
Gewicht – 81.5 KG
Vet Percentage – ??
--------------------------------------------------------
Ik ben nu ongeveer 6 maanden serieus bezig met krachttraining, en ben in deze tijd ook steeds meer op mijn voeding wezen letten. Ook ben ik ondertussen 5 maanden gestopt met roken. Mijn gewicht is in deze 6 maanden van 76 kilo, naar de 83 kilo gestegen. Ik ben nu ook af en toe bezig met cardio, en wil hier ook mee doorgaan. Dit omdat ik mijn vetpercentage op het moment te hoog vind. Vandaag had ik het idee mijn voedings schema maar eens hier te plaatsen. Ik eet dit nu ongeveer op een dag.
Graag hoor ik wat jullie hiervan vinden, en wat ik eventueel aan zou kunnen passen?
Verder zit ik nog met 2 vragen:
Creatine innemen voor maaltijd of erna?
Ongezouten noten, op welke tijdstrippen?

Maaltijd 1 7:00
1x All Day Protein
1x 400ml Melk

8:00 Glas water met creatine

Maaltijd 2 10:00
2x Boterham + Kipfile
1x Glas Water

Maaltijd 3 13:00
2x Boterham + Pindakaas
1x Boterham + Kipfile
1/2 Liter Melk

Maaltijd 4 15:00
2 Crackers + Kipfilet
1x Stuk Fruit
1x Glas Water

Maaltijd 5 17:00
2x Cracker/ of Rijstwafel

Maaltijd 6 18:00
Wat de pot schaft

Tijdens Training 19:00
1x Essential Amino Stack
1x Glas Water

Na De Training 21:00
1x Glas Water + Creatine
Wat te eten?? Tips?

22:00
1x Night Protein + 400ml Melk

Hier wat foto's hoe het er nu bij staat:
Ik denk zelf dat mijn vetpercentage wat te hoog ligt. Wat zouden jullie doen?
Ook zie ik dat mij spieren niet symmetrisch zijn/lijken?

[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je bf naar beneden halen met dit schema gaat niet lukken, verder is de voeding in de middag wel een beetje minder..

Waarom zoveel fruit en vruchtensap? Ik zou dat vooral beperken tot de ochtend en misschien gelijk na je training.

En reken de totalen (g, kcal) even uit ;)

je lichaamsgewicht stijgt. dit betekent dat je boven je behoefte eet. je zet daardoor spiermassa maar ook vetmassa aan. meestal gaat het ene niet zonder het andere (enkele methoden zoals cyclische dieten daargelaten). In een normale bulk waar je elke dag ongeveer dezelfde macros eet, zul je aankomen in zowel spier als vet.

ik persoonlijk vind een bf van rond de 20% wel erg hoog. als je je vet% wilt verlagen, zul je moeten gaan cutten, en dus je totale kcal inname verlagen.

bereken hoeveel kcal het is wat je nu binnenkrijgt. schrap een 600-800 kcal aan megagrow en vruchtensappen en eventueel wat rijstwafels + crackers. (die 600-800 is gebaseerd op dat je nu aankomt en zowieso aardig boven behoefte eet. en je onder behoefte moet eindigen).

Verdeel de rest van de voeding opnieuw zodat je gebalanceerde maaltijden krijgt. met vooral post workout een fatsoenlijke maaltijd. test 2-3 weekjes wat er gebeurt met je lichaamsgewicht.

val je op een normaal tempo af, dan houd je het hetzelfde. val je niet of minder dan een pond per week af, kun je er nog enkele 100 kcal vanaf halen. val je te snel af (een kilo per week of meer. eerste week kan meer zijn ivm vocht), dan voeg je enkele 100 kcal toe.

er zullen wellicht mensen zijn die zeggen dat je je behoefte moet berekenen, en dan een schema moet opzetten waarmee je 500 kcal onder je behoefte gaat zitten. deze overzien het feit dat een berekende kcal behoefte niet altijd overeenkomt met de werkelijkheid, omdat er teveel factoren niet in zoon formule meegenomen kunnen worden.

succes

• Topic Starter Topic Starter
Je bf naar beneden halen met dit schema gaat niet lukken, verder is de voeding in de middag wel een beetje minder..

Wat zou jij aanraden in de middag erbij te eten?

Waarom zoveel fruit en vruchtensap? Ik zou dat vooral beperken tot de ochtend en misschien gelijk na je training.
En reken de totalen (g, kcal) even uit ;)

Dus jij raad aan, om alleen in de ochtend en misschien voor het trainen wat vruchtensap te nemen? Ook neem ik mijn megagrow na het trainen met vruchtensap in. Misschien zal ik over moeten gaan op water?
Ook zal ik als ik tijd heb het totalen kcal innamen uitrekenen.

je lichaamsgewicht stijgt. dit betekent dat je boven je behoefte eet. je zet daardoor spiermassa maar ook vetmassa aan. meestal gaat het ene niet zonder het andere (enkele methoden zoals cyclische dieten daargelaten). In een normale bulk waar je elke dag ongeveer dezelfde macros eet, zul je aankomen in zowel spier als vet.

ik persoonlijk vind een bf van rond de 20% wel erg hoog. als je je vet% wilt verlagen, zul je moeten gaan cutten, en dus je totale kcal inname verlagen.

bereken hoeveel kcal het is wat je nu binnenkrijgt. schrap een 600-800 kcal aan megagrow en vruchtensappen en eventueel wat rijstwafels + crackers. (die 600-800 is gebaseerd op dat je nu aankomt en zowieso aardig boven behoefte eet. en je onder behoefte moet eindigen).

Verdeel de rest van de voeding opnieuw zodat je gebalanceerde maaltijden krijgt. met vooral post workout een fatsoenlijke maaltijd. test 2-3 weekjes wat er gebeurt met je lichaamsgewicht.

val je op een normaal tempo af, dan houd je het hetzelfde. val je niet of minder dan een pond per week af, kun je er nog enkele 100 kcal vanaf halen. val je te snel af (een kilo per week of meer. eerste week kan meer zijn ivm vocht), dan voeg je enkele 100 kcal toe.

er zullen wellicht mensen zijn die zeggen dat je je behoefte moet berekenen, en dan een schema moet opzetten waarmee je 500 kcal onder je behoefte gaat zitten. deze overzien het feit dat een berekende kcal behoefte niet altijd overeenkomt met de werkelijkheid, omdat er teveel factoren niet in zoon formule meegenomen kunnen worden.

succes

Ten eerste bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ik vind een percentage van 20% dus ook erg hoog en vraag me zelf ook af hoe ik snel in percentage kan zakken.
Ik zal door dit advies mijn mega grow en vruchtensap in de ochtend laten vervallen.
Maar het schrappen van crackers en rijstenwafels begrijp ik niet helemaal? Dit zijn toch niet veel kcal of vetten die ik binnen krijg. Ik had ergens gelezen dat dit beter is dan brood? Ik ga zodra ik tijd heb mijn totale kcal innamen uitrekenen. Verder zou ik graag nog willen weten wat jullie zouden schrapen/ of toevoegen aan mijn schema. :)

Wat zou jij aanraden in de middag erbij te eten?
Moeten we eerst even weten wat je nu precies wilt doen ;) cutten of bulken.
Imo lijkt het verstandiger als je je eerst concentreert op het verminderen van je BF, om daarna massa erop te plakken.

Wat moet die dan doen? Ook voor mensen die een nogal onregelmatige behoefte hebben? ME:p

Graag meer informatie! :)

Je hoeveelheid water hoef je nie bij te houden.

Gewoon zuipen die handel.

snap bij god niet waarom je creatine sochtends inneemt, om over geldverspilling gesproken.......

snap bij god niet waarom je creatine sochtends inneemt, om over geldverspilling gesproken.......

Bij de oplaatfase word aangeraden 3x per dag creatine in te nemen.
Ik heb dit gedaan, en neem het nu 2x daags in, zon pot kost niks dus over geldverspilling is geen sprake,.
En zou graag willen weten waarom het niet s'ochtends genomen hoeft te worden?

Laatst bewerkt:
Bij de oplaatfase word aangeraden 3x per dag creatine in te nemen.
Ik heb dit gedaan, en neem het nu 2x daags in, zon pot kost niks dus over geldverspilling is geen sprake,.
En zou graag willen weten waarom het niet s'ochtends genomen hoeft te worden?
oplaadfase is achterhaald

Okee, zou verder toch ook willen weten, waarom je het niet in de ochtend zou moeten nemen, maar Crisis weet er denk ik zelf ook geen antwoord op :p
ow dat wou je weten,
Het enige wat ik kan bedenken is dat je in de ochtend niet aan creatine moet denken en zo snel mogelijk je eiwitten naar binnen krijgt. Creatine kan later op de dag nog.

ow dat wou je weten,
Het enige wat ik kan bedenken is dat je in de ochtend niet aan creatine moet denken en zo snel mogelijk je eiwitten naar binnen krijgt. Creatine kan later op de dag nog.

Ik neem dus om 7 uur mijn eiwitten, en 8 uur mijn creatine :cool:
Thanks for the advise :thumb:

ik zou nu gewoon kei hard bulken. en paar maande voor de zomer vakantie. als een gek aan de cardio.:P

Terug
Naar boven