AndroidHealthClinic

Hulp cutschema

Petah1995

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
78kg
Beste dbbers,

Na 3 jaar aan fitness te doen, laatste jaar pas echt serieus ben ik gekomen van 60kilo best buffy naar 83kilo maar wel met een vetpercentage van rond de 16-18%. Nu wil ik serieus gaan cutten naar +/- 10% zodat ik vanaf die 10% weer heel clean kan gaan bulken en dan niet teveel %vet meer aan te zetten.
Nu heb ik mezelf er verder in verdiept en heb ik goed gekeken naar wat te eten enzovoorts.
Toch is het me niet helemaal gelukt ik ben namelijk allergisch voor pinda's/noten en in mijn schema staat boter en olijfolie niet vermeld wat ik op brood smeer en waar ik mijn kip in bak.

Mijn schema is tot nu toe 2450kcal met een basisbehoefte van +/- 2800 en dit is zonder de boter en olijfolie.
Ook heb ik gelezen voor eiwitten 2gr per lichaamsgewicht 1gr vet per lichaamsgewicht en de rest koolhydraten dit is bij mij dus niet het geval tot nu toe omdat ik niet weet waar ik mijn vetten vandaan moet halen.
Dit verward mij allemaal en weet niet zo goed waar ik nu mee verder moet.
Aangezien mensen op dit forum er veel verstand van hebben vraag ik jullie hulp om mij een klein beetje verder te helpen om mijn doel te halen.

Gr,

Bijlagen

Doe wat olijfolie door je shake

Je zou het volgende kunnen doen:
In plaats van gekookte eieren gebakken ei (levert vetten op)
In plaats van kipfilet pindakaas (vetten en eiwitten)
Kip bakken in vetten
Olijfolie in je shake
Handje noten bij de kwark

Voorbeelden bronnen van vetten:
Eieren
Rundvlees
Advocado
Noten (amandel, walnoot, pecan)
Olijfolie
Zaden
Pindakaas

Opzich helemaal geen slecht schema. als je 1 gram vet per kg lichaams gewicht aan houd, kom je een heel eind. Je zal uiteraard wel wat in de koolhydraten moet schrappen, maar dat is logisch in een cut als je ruimte voor je vet en eiwitten wilt houden.

• Topic Starter Topic Starter
Dank jullie wel voor de tips!
Ik ga indd wat olijfolie proberen door me shake te doen.
2 gebakken eieren ipv gekookt en daarvoor wat brood schrappen.

MCT olie is ook nog een goede optie, kan ook gewoon door je shake of salade bijvoorbeeld. En kokos..

Terug
Naar boven