MuscleMeat

hulp gevraagd bij netwerk

$Money$

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
Mijn bereik van mijn draadloos netwerk valt wel mee, maar op sommige plaatsen niet of onvoldoende, kan iemand me helpen hoe het nu verder moet?

Kheb een snel overzichtje gemaakt van mijn installatie : [Link niet meer beschikbaar]

naam bestandje : voorstelling draadloos.jpg

richt je antenne op het accesspoint (niet met de punt maar over de hele lengte) en vice versa.

wat ook wil helpen is om op een ander channel te gaan zitten ver uit de buurt van die van de buren. (dus als men op 11 zit ga jij op 1 zitten)

• Topic Starter Topic Starter
Peppino zei:
richt je antenne op het accesspoint (niet met de punt maar over de hele lengte) en vice versa.

wat bedoel je hiermee :s welke antenne (die van de sitecom??) en richten naar waar?

zet ook je zender niet te dicht bij elektrische leidingen die nogal veel verbruiken

als er veel bewapening in de beton van je woonst zit is dit ook geen pluspunt

veranderen van kanaal kan je ook eens proberen

in het slechtste geval bouw je een network bridge met een tweede zender

pak een versterker
ik werk bij vobis computerwinkel
je kan in de meeste winkel een antenne kopen die je op je router draait
die van 2db het singnaal meer maakt 4db ofso
dus dan heb je gewoon veel meer bereik
hou ook rekening met betonnen vloeren dat blijft een probleem
als je vragen heb pm me maar

zoals adhd al zegt een versterker , of je koopt een speciale wireless usb stick . Die ontvangen het signaal een heel stuk beter dan de normale wireless netwerk kaartjes. En een andere optie is nog een 2e accespoint eraan hangen , en deze in te stellen als repeater

Draadloze netwerken zijn op zich leuk, maar zodra er een beetje beton en bewapening in muur/plafond zit verwerkt is het al gauw huilen ...

Versterker kun je proberen, werkt het dan nog niet, leg een kabel..... Niks gaat boven een bedraad netwerk :P

Hiekie zei:
Draadloze netwerken zijn op zich leuk, maar zodra er een beetje beton en bewapening in muur/plafond zit verwerkt is het al gauw huilen ...

Versterker kun je proberen, werkt het dan nog niet, leg een kabel..... Niks gaat boven een bedraad netwerk :P
Inderdaad, met tegenwoordige isolatietechnieken etc. is het niet vanzelfsprekend dat je bereik tot 2verdiepingen hoger komt.
Ik heb hetzelfde voorgehad en de enige oplossing was de afstand tussen de 2 gewoon kleiner maken...

Terug
Naar boven