MuscleMeat

hulp gevraagd training/voeding voor verlaging van mijn bf

livada

Novice
Waardering
1
Lengte
1m68
Massa
64kg
Vetpercentage
18%
Aangezien dit mijn eerste post is zal ik me eerst even voorstellen
Ik ben Linda, 29, 1.68m, 65 kg en mijn bf zit nu op 18-19%
ik wil heel graag naar de 12% (fysiek miss figure / fitness) maar zit al een tijdje vast en heb het vermoeden dat ik iets verkeerds doe met mijn voeding en/of training en zou graag jullie mening willen.
Ik heb nu een jaar keto gedaan 6 dagen eten zoals onderstaand en op zondag een cheatday.
ik ben op dit moment een beetje aan het kijken waar ik me goed bij voel. of doorgaan met keto zoals ik al deed. of carb-backloading op elke trainingsdag of ik beperk het en doe alleen een carb-night als ik er behoefte aan heb (1 a 2 keer per week en uiteraard alleen na een training)

qua supplementen gebruik ik: whey perfection (bodyenfitshop) / amino x (BSN) / EVE Multi vitamine (NOW foods) / groene thee extract (NOW foods) / Dexaprine (Iforce nutricion)

Meal 1.
3 eggs + 2 eggwhites

meal 2.
35 gr of whey proteine + 1 spoon of all natural peanut butter

Meal 3.
100 -120 gr of chicken
halve a hand of unsalted cashewnuts/almonds/walnuts (vary it)

meal 4.
100-120 gr of steak/lean beef
green salad
1 spoon of vinigar
1 spoon of extra virgin olive oil

meal 5.
35 gr of whey proteine with 1 spoon of all natural peanut butter or 3 whole eggs.

wat mijn training betreft...ik train gemiddeld 5 dagen en gebruik nu sinds een maand onderstaand schema. sinds een week doe ik nu ook aan cardio 10-15 min crosstrainer en 10-15 min steppen en op zaterdag een uur spinning

Day 1.
Bench Press. 5/3/1 (3 min breaks)
(1 - 2 min breaks)
Incline press (dumbbell) 3 x 15
Flyes 4 x 6-8
Push ups 4 x FB
Weighted Dips 3 x 5 – 7 (3 min breaks)
(1 – 2 min break)
Push down 3 x 15
overhead barbell extension 4 x 8-10
(30 sec rest)
Hanging Leg Raises 5 x 10 -15
weighted Floor Crunches 5 x 8-10

Day 2
Deadlifts 5/3/1
Wide Grip Pull ups 30 reps
Rows 3 x 8-10 (1 min rust)
Tbar Rows 3 x 6 (2 min rust)
Pull downs 4 x 15 (45 sec rust)
Barbell Curls 4 x 7 (1 min rust)
EZ Curls 3 x 15 (45 sec rust)
Reversed Grip barbell curls 3 x 10 (1 min rust)
Hammer Curls 3 x 12 (1 min rust)

Day 3
Military press 5/3/1
Barbell Front raises 4 x 12 (1 min rust)
Side raises 3 x 15 (45 sec rust)
Bend over flyes 3 x 6 – 8 (90 sec rust)
Barbell Shrugs 4 x 8 – 10 (1 min rust)
Hanging Leg Raises 4 x 15 (30 sec rust)
Side Crunches 3 x 10 (45 sec rust)
Weighted Crunch 4 x FB. (30 sec rust)
Hoovers 4 x 30 – 60 sec (30 sec rust)

Dag 4.

Squat 5/3/1 (3 min rust)
Front Squat/Globlet Squat 4 x 15 (45 sec rust)
Lunge 3 x 12 (60 sec rust)
Leg Extension 4 x 8 (90 sec rust)
Leg Curl 4 x 8 (90 sec rust)
Good Mornings 4 x 6 (2 min rust)

Ik denk dat dit het wel zo een beetje was :)
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen aan tips om z.s.m. die 8% kwijt te raken.

alvast bedankt voor jullie reactie..

Een jaar keto??
Waarom zo lang?
Wat heb je in dat jaar bereikt?
Je kan niet een jaar lang zelfde eten en denken dat je steeds maar vorderingen blijft maken;)

Welkom trouwens haha.
Zit je onder je onderhoud?

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben met keto ongeveer 10% bf kwijtgeraakt en het heeft me geholpen van mijn eetproblemen af te komen (zo goed als in ieder geval) en ik voel me er beter door.
Ik ben in het afgelopen jaar wel regelmatig terug gevallen in mijn oude problemen, dus ik weet dat mijn resultaten veel beter hadden kunnen zijn, maar het is nu eenmaal zo.

Kan je me je vraag uitleggen of ik onder me onderhoud zit? Voor het geval ik je verkeerd begrijp.

je onderhoud is als je met je totale kcal inname op gewicht zou blijven (het verbruik van je matabolisme + het verbruik van je dagelijkse bezigheden, werk/trainen) dit verschilt dus per persoon. je kunt je onderhoud globaal berekenen via verschillende website's (www.giantpt.com), en daarna is het gewoon uit proberen voor een paar weken of dit voor jou ook klopt. als je met die kcal inname op gewicht blijft is dat je onderhoud, volgens mij is het zo dat elke 100 gram dat je aankomt of afvalt p.w. staat voor 100kcal.. dus van je 100 gram af per week, is je onderhoud 100kcal hoger dan wat je op dat moment eet enz.

als je af wilt vallen eet je 500 kcal onder je onderhoud, wil je aankomen 500kcal boven je onderhoud. dit staat dus weer voor 500 gram. meer dan dat moet je ook niet aan willen komen of af willen vallen, dan gaat het ten koste van je spiermassa of bij het aankomen, van je vetpercentage.

verder over je schema's.. het lijkt heel weinig kwa kcal? hoeveel is het? je zou ook eerst een tijdje weer wat meer kunnen gaan eten (op onderhoud) en je matabolisme herstellen om daarna weer te gaan afvallen.
door je lange afval periode gaat je lichaam op een gegeven moment al het voedsel proberen op te slaan wat je inneemt, omdat hij minder voedingsstoffen binnenkrijgt dan dat hij nodig heeft om je dagelijkse routine te kunnen voorzien van energie.

---------- Post toegevoegd 1 June 2013 om 23:36 ----------

hele nette progressie trouwens! ik zie net je foto's

Dank je wel voor de uitleg :)
Ik ben alles opnieuw gaan uitrekenen.
Ik heb 2584 kcal nodig -500 = 2084
Ik zit nu gemiddeld op 1500 kcal wat ik per dag binnen krijg

Probeer ander wat met bijgevoegd eetschema.
Er staat al wel wat in maar kan je weghalen.
In de cal lijst kan jij de producten aanpassen naar kcal en ekv wat het bevat
een product wat er niet staat kan ej toevoegen op een plek wat je niet eet.

Ga gewoon eens wat rekenen en kijken

Bijlagen

Ow geweldig dank je wel :) hier kan ik wel iets mee
Mag ik alleen vragen wat vvm betekend?

Vet vrije massa.. Dat zijn dus je spieren.. Je lichaamsgewicht zonder vet (en vocht?)

vvm = vervrije massa.. dus gewicht - vet

Tuurlijk...stomme vraag sorry

Dus als ik vvm aankom kan dit ook gedeeltelijk vocht zijn? Dit zit dus niet in mn VP? Of begrijp ik dat verkeerd..

Voor zover ik weet is je vvm het totale gewicht van je weefsel incl je lichaamsvocht en je botmassa.
Dus als je vvm aankomt zou dit ook vocht kunnen zijn.
Vetweefsel bevat geen vocht

Even iets anders.. Je eet heel weinig vezels vind ik . Bij elke meal vezels proberen eten .

Wat voor eetprobleem had je?
Ik zou langzamerhand toch wat koolhydraten gaan toevoegen rond je training, kom je ook gemakkelijker naar de 2000kcal die je nodig hebt met cutten.

Boulimia..
Dus als ik carb backloading ga doen zou ik goed uitkomen toch? Dan heb ik de koolhydraten rond de trainingen en zit ik op dagelijkse basis hoger in mijn kcal dan met wat ik nu doe

Boulimia..
Dus als ik carb backloading ga doen zou ik goed uitkomen toch? Dan heb ik de koolhydraten rond de trainingen en zit ik op dagelijkse basis hoger in mijn kcal dan met wat ik nu doe

Tot hoeverre heb je nu nog last van boulimia? Koolhydraten kunnen soms je boulimia 'triggeren' heb ik wel eens van meisjes gehoord. Is dit bij jou ook het geval of heb je om een andere reden voor ketodieet gekozen?
In principe wel. Het is altijd even uitvinden wat voor je werkt, helemaal met achtergrond van een eetstoornis. Vooral als je boulimia hebt gehad zal ik niet te laag gaan in calorieen, kan alleen maar meer eetbuien uitlokken.

Het gaat redelijk goed. Mijn eetbuien zijn beperkt en ben er niet meer 24/7 op een mee bezig.
Keto is een vast ritme en heb standaard dingen waar ik uit kan kiezen wat het voor mij makkelijk maakt. ik heb zo geen hongergevoel en niet veel behoefte aan zoetigheid, maar ben wel blij als het zondag is en ik wel weer slechte dingen mag.
Ik ben met koolhydraten wel bang om terug te vallen. Dat had ik de vorige keer ook met cbl en ben er toen na 2 weken mee gestopt. Ik wil het opnieuw proberen en kijken of het nu wel lukt. Het nadeel is alleen dat je dingen moet eten met een grote glycemische index, waardoor de kans op terugvallen groot is.

Het gaat redelijk goed. Mijn eetbuien zijn beperkt en ben er niet meer 24/7 op een mee bezig.
Keto is een vast ritme en heb standaard dingen waar ik uit kan kiezen wat het voor mij makkelijk maakt. ik heb zo geen hongergevoel en niet veel behoefte aan zoetigheid, maar ben wel blij als het zondag is en ik wel weer slechte dingen mag.
Ik ben met koolhydraten wel bang om terug te vallen. Dat had ik de vorige keer ook met cbl en ben er toen na 2 weken mee gestopt. Ik wil het opnieuw proberen en kijken of het nu wel lukt. Het nadeel is alleen dat je dingen moet eten met een grote glycemische index, waardoor de kans op terugvallen groot is.
Een normaal voedingsschema is toch ook een vast ritme? Snap wel dat het makkelijk is dat je uit bepaalde dingen kan kiezen en dat je dan niet zelf hoeft te kiezen, wat nogal lastig kan zijn met een eetstoornis. Gaat het die zondag wel goed dus? Knap. Lijkt me dan juist extra moeilijk om ineens wel te mogen junken en niet door te slaan hierin.

Je kan kijken naar koolhydraten met lage glycemische index, zijn er genoeg.

Ja dat is waar. Zolang het een vast schema is gaat het goed.
De zondag gaat gelukkig ook goed. Dan is het toegestaan om te eten en dat maakt het makkelijk.

Cbl is juist gebaseerd op voeding met een hoge glycemische index. Dat is het enige nadeel.
Maar aangezien zo een beetje iedereen me aanraad om meer te gaan eten denk ik wel dat dat voor mij een goede oplossing is en de moeite waard om weer opnieuw te gaan proberen. ...Toch? Of zie ik het verkeerd? Ik wil graag weer progressie zien dus er zal iets moeten veranderen.

stap eens van keto af;)

Terug
Naar boven