MuscleMeat

Hulp gevraagd

Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
92kg
Beste leden van BBF

Ik ben weer terug na lange afwezigheid (lees verwaarlozing). Sinds mij laatste bezoek is er veel veranderd. Ik ben namelijk nog meer aangekomen ik weeg nu 103,5 bij een lengte van 176cm ik ben wel
Stevig gebouwd dus een gewicht van onder de 80 kilo zou niet
Goed zijn maar die 103 is echt te belachelijk voor woorden.

De knop moest om er moet iets gebeuren. Daarom heb ik besloten om te gaan afvallen. Mijn training zit redelijk tot goed in elkaar aangezien ik dit met een instructeur en vastgesteld.

Maar ik wil graag wat tips mbt mijn voeding. Ik heb al veel topics gelezen en ik heb gemerkt dat elke vrag anders is dus vandaar dat ik een 'eigen' topic open.

Mijn schema is als volgt.

6 volkoren boterhammen met mager beleg ( kipfilet, rosbief e.d)
Voldoende water (ruim 2 liter)
1 stuk fruit
S'avonds normale maaltijden (bruine rijst, volkoren spaghetti, aardappel/vlees/groente)
In het weekend drink haal ik 1 fles cola en is er 1 junk dag
Waarop ik een gebakken visje haal(lekkerbek) en s'avonds pizza of patat ( niet gezond maar ik heb mij laten vertellen dat je dit ook nodig hebt)

Nou merk ik no niet echt veel en daarom ben ik bang dat ik iets verkeerd doe.
Hebben jullie misshien tips? Als er nog
Meer informatie nodig is dan hoor ik dat heel graag want dan geef ik dat direct.

Alvast bedankt voor de tijd en moeite

heb je bf% laten meten? met een weegschaal alleen heb je niet genoeg info om een volledige conclusie te stellen. en hoe ziet je training schema eruit btw want sommige instructeurs hebben minder verstand dan je denkt.

en de belangrijkste vraag.. hoelang ben je hier al mee bezig? want na een weekje kun je moeilijk zeggen ik merk niks

- Lees de stickies
- Reken je calorie en macro behoefte uit
- Stel een schema op naar deze getallen
- Post dat schema hier en verwerk de feedback
- Volg het schema en pas aan indien nodig

• Topic Starter Topic Starter
heb je bf% laten meten? met een weegschaal alleen heb je niet genoeg info om een volledige conclusie te stellen. en hoe ziet je training schema eruit btw want sommige instructeurs hebben minder verstand dan je denkt.

en de belangrijkste vraag.. hoelang ben je hier al mee bezig? want na een weekje kun je moeilijk zeggen ik merk niks

Ik heb mijn bf% nog niet laten meten, ik zal dit de eerst volgende keer aankaarten bij de sportschool.

Mijn schema is op dit moment gericht op het herstel van een knie operatie van 2 jaar geleden, door omstandigheden heb ik dit herstel traject nooit goed doorlopen.
Daarnaast train ik met de instructeur aan core stability, diverse dynamische loop oefeningen, basis conditie en kracht dmv scheepstouwen, squad en deadlift oefeningen.

Daarnaast train ik 2x in de week een uur op de atletiekbaan. Hierbij richt ik mij (al jaren) op de kracht/werp onderdelen dus kogelstoten, discuswerpen, speerwerpen en kogelslingeren. Hierbij doe ik een warming-up van 800 meter warm lopen en loopscholing oefeningen.

Ik ben met dit voedingsschema begonnen op 19 maart.

ik hoop dat je zo voldoende informatie hebt

Ik ben sinds half maart bezig

hey Maarten,

Stel voor jezelf even een voedselschema op wat je zoal op een dag binnen krijgt.
Ik zal mijn voedingsschema posten die kan je leeg maken en dan gebruiken.
Het is een hele handige excelsheet waar heel veel producten in staan (lees bijna alles) let op het is wel een oud schematje van me waar niks van klopt dus let niet op hoe alles erin staat bij mij.

Reken je vebruik uit en ga daar ongeveer, 500-700cal. onder zitten.

Waar je ook op moet lette, wat ik vertel uit eigen ervaring, een jaar geleden ben ik ook een stuk afgevallen maar de 1e 2 maanden zag ik ook bijna geen verbetering en snapte er niks van omdat ik dacht dat ik goed at en goed sportte.
Ik ging uit van me voedingsschema wat ik opgesteld had, maar maakte mezelf savonds wijs dat een paar handjes chips of een koek even tussendoor als extratje geen kwaad kon, LET OP: DITKAN HET WEL!

Na een tijd gekloot te hebben ben ik serioeus gaan doen en alle tussendoortjes laten staan, geen koek chips cola meer niks.
Hooguit 1x in de week een cheat dag (let op niet de hele dag zo slecht mogelijk eten, maar 1 slechte maaltijd zoals patatje met broodje frikandel ofzo) dus ga niet gelijk een zak chips een fles cola en patat lopen vreten want dit gaat je totaal geen goed doen..

Probeer het zo minimaal te houden.
Probeer je eigen onderhoud uit te reken en zoals ik ga ga er 500-700cal. onder zitten en ga lekker sporten dan kom het vanzelf allemaal goed.

Succes!

Bijlagen

hey Maarten,

Stel voor jezelf even een voedselschema op wat je zoal op een dag binnen krijgt.
Ik zal mijn voedingsschema posten die kan je leeg maken en dan gebruiken.
Het is een hele handige excelsheet waar heel veel producten in staan (lees bijna alles) let op het is wel een oud schematje van me waar niks van klopt dus let niet op hoe alles erin staat bij mij.

Reken je vebruik uit en ga daar ongeveer, 500-700cal. onder zitten.

Waar je ook op moet lette, wat ik vertel uit eigen ervaring, een jaar geleden ben ik ook een stuk afgevallen maar de 1e 2 maanden zag ik ook bijna geen verbetering en snapte er niks van omdat ik dacht dat ik goed at en goed sportte.
Ik ging uit van me voedingsschema wat ik opgesteld had, maar maakte mezelf savonds wijs dat een paar handjes chips of een koek even tussendoor als extratje geen kwaad kon, LET OP: DITKAN HET WEL!

Na een tijd gekloot te hebben ben ik serioeus gaan doen en alle tussendoortjes laten staan, geen koek chips cola meer niks.
Hooguit 1x in de week een cheat dag (let op niet de hele dag zo slecht mogelijk eten, maar 1 slechte maaltijd zoals patatje met broodje frikandel ofzo) dus ga niet gelijk een zak chips een fles cola en patat lopen vreten want dit gaat je totaal geen goed doen..

Probeer het zo minimaal te houden.
Probeer je eigen onderhoud uit te reken en zoals ik ga ga er 500-700cal. onder zitten en ga lekker sporten dan kom het vanzelf allemaal goed.

Succes!

BEDANKT!! ik ga het schema invullen en ik zal het dan proberen te posten.
maar bedankt voor de tips. Ik wil het namelijk zeer serieus gaan doen want er moet echt wat gaan gebeuren!

wat rotterdam zegt! je training zit wel goed zo lijkt me, het enige waardoor je niet zou afvallen is dus je voeding... eten op gevoel kan erg misleidend zijn

---------- Post toegevoegd Tue 17 Apr 2012 om 22:41 ----------

bedankt voor die sheet trouwens komt me erg goed van pas!

wat rotterdam zegt! je training zit wel goed zo lijkt me, het enige waardoor je niet zou afvallen is dus je voeding... eten op gevoel kan erg misleidend zijn

---------- Post toegevoegd Tue 17 Apr 2012 om 22:41 ----------

bedankt voor die sheet trouwens komt me erg goed van pas!

OKe thanks!!

weten jullie misschien of het slecht is om 6 volkoren boterhammen eten per dag?? ik lees daar tegenstrijdige verklaringen over

ik zou niet weten waarom :S.. zolang je voedingsschemahet maar toelaat zit et wel goed

Terug
Naar boven