XXL Nutrition

Hulp gezocht! Interested in a challenge?

Rvc09

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
72kg
Goede avond allen,

Na maanden gebrowse op websites en verschillende theorien te hebben gelezen, ben ik aan de slag gegaan in mijn kelder met het verbouwen tot een beginners-fitnessruimte.

Ik zou zeer graag deze zomer met veel zelfvertrouwen nogmaals op het strand willen lopen zoals ik dat tot voor enkele jaren geleden kon.
Ik ben in de ganse relatie met mijn vriendin nogal wat verawaard, daar ik altijd een ietwat skinny gast was.
Haar ouders gaan namelijk veel op restaurant wat leidt tot enorm veel vettige sausjes en een vetopname.
Ik ben natuurlijk ook in mijn "uitgaansjaren" en drink toch regelmatig alcohol. ( sinds kort enkel nog gin tonic of het occasionele pintje als er echt niets anders is.)

Nu vraag ik hulp op de enige plaats waar ik dit voor mogelijk zie!

Kunnen jullie mij als semi-fitte twintiger op een 5maand tijd een deftig resultaat helpen leveren?

Ik heb al de stap van frisdrank naar spuitwater genomen ( plat water bevalt me niet) en probeer op mijn alcoholinname te letten.

Nu weeg ik om en bij de 70kilo en ben 1meter 78 groot.
Ik woon nog steeds thuis dus een echt strikt dieetplan kan ik niet volgen aangezien ik overdag ga werken en mijn moeder geen 2verschillende gerechten wil klaarmaken. ( ik kan natuurlijk wel overschakelen op zelf koken) .

Ik beschik thuis over een homegymn apparaat ( een soort van alles in 1) , halter, een sit upbank, een matje en een fiets op "rollen".

Als er nog andere informatie ontbreekt, vraag het mij en ik check zoveel mogelijk dit forum om zo snel mogelijk aan de slag te kunnen gaan.

Ik dank jullie alvast voor het lezen.

Je hebt een powercage nodig.
Met de stickies kun je een voedingsschema en trainingsschema maken.

En ik zou proberen bijkomen.

ik zou willen weten wat ongeveer je doel is.
je weeg nu 70kg, hoeveel wil je na 5maanden wegen, of wil je het zelfde wegen met minder % vet.
aangezien je zei dat je niet echt een dieet kan volgen, Ik zelf woon ook thuis en eet 's avonds wat de pot schaft maar dan kan je nog makkelijk een schema maken om af te vallen. dan moeten je ontbijt en tussendoortjes wat minder zijn.
de sticky's lezen van eet en train schema's en je ben al op de goede weg

In feite zou je prima spieren kunnen kweken met alleen losse gewichten. Zolang de gewichten maar zwaar genoeg zijn kan je kort trainen met hoge intensiteit zodat je spieren groeien. Voeding is natuurlijk belangrijk maar voor normale stervelingen als wij moet je niet zo op voeding letten. Gewoon knallen en zodra je wat spiermassa hebt dan proberen erbij te joggen of zo om je vet % naar beneden te krijgen. 5 maanden moet genoeg zijn om wat resultaat te zien, zeker als je begint met trainen zie je al snel vooruitgang.

• Topic Starter Topic Starter
ik zou willen weten wat ongeveer je doel is.
je weeg nu 70kg, hoeveel wil je na 5maanden wegen, of wil je het zelfde wegen met minder % vet.
aangezien je zei dat je niet echt een dieet kan volgen, Ik zelf woon ook thuis en eet 's avonds wat de pot schaft maar dan kan je nog makkelijk een schema maken om af te vallen. dan moeten je ontbijt en tussendoortjes wat minder zijn.
de sticky's lezen van eet en train schema's en je ben al op de goede weg

Ik wil wat buikvet voornamelijk kwijt. Daarvoor moet ik waarschijnlijk mijn volledige vet% naar beneden halen?
Joggen lijkt me geen goed idee aangezien ik zeer slechte knieen heb. Ik fiets dus veel liever.

Ontbijt neem ik nauwelijks door het werk en tussendoortjes zijn altijd een boterham met beleg i.p.v. chips.

---------- Post toegevoegd Mon 5 Mar 2012 om 19:09 ----------

In feite zou je prima spieren kunnen kweken met alleen losse gewichten. Zolang de gewichten maar zwaar genoeg zijn kan je kort trainen met hoge intensiteit zodat je spieren groeien. Voeding is natuurlijk belangrijk maar voor normale stervelingen als wij moet je niet zo op voeding letten. Gewoon knallen en zodra je wat spiermassa hebt dan proberen erbij te joggen of zo om je vet % naar beneden te krijgen. 5 maanden moet genoeg zijn om wat resultaat te zien, zeker als je begint met trainen zie je al snel vooruitgang.

Ik gebruik nu op mijn halters 8kilo om 4 reps van 10 oefeningen te doen.
Doe ik beter 5 reps van 8 met nog zwaardere?

als je vet kwijt wil, iig van wat mijn ervaring is met vet verbranden.. is veel reps doen. verbeter me als ik fout zit maar dat dacht ik altijd. En cardio om vet in het geheel te verbranden.

ga je inlezen man!
lees de stickies eens!
Want daar zul je wel wat nuttiger info invinden dan wat ze hier zeggen;-) no offence

als je vet kwijt wil, iig van wat mijn ervaring is met vet verbranden.. is veel reps doen. verbeter me als ik fout zit maar dat dacht ik altijd. En cardio om vet in het geheel te verbranden.

Veel reps ga je alleen spieruithoudingsvermogen mee krijgen. Als je onder je vet ook wat grotere spieren wilt kweken kun je beter gewoon zware KT doen gericht op kracht/massawinst en daarna wat cardio voor de vetverbranding.

Terug
Naar boven