Hallo.
Ik ben sinds maandag begonnen met fitness. Ik heb de volgende schema:
4 dagen training:
Maandag: Benen
Donderdag: borst en triceps
Vrijdag: rug en biceps
Zaterdag: schouders en kuiten
Aangezien ik beginner ben heb ik moeite met bankdrukken. Hierbij dacht ik om elke dag de biceps te trainen in setjes van 4 zodat het bankdrukken makkelijker gaat.
In de fitness centrum waar ik train hebben ze geen kuit apparaat. Hoe moet ik die gaan trainen?
En wat betreft cardio. Elke dag wanneer ik ga trainen een minuut of 10 hardlopen voor de trainingen?
Graag jullie meningen.
Met welk trainingsschema zal ik het snelst resultaat boeken?
Ik volg momenteel een 4daags split schema, maar zat te denken aan een 3daags fullbody schema
Ik ben al langere tijd met fitness bezig, maar niet steeds zoals het zou moeten.
Mijn stats zijn niet al te schitterend
- 82kg
- 1m92
Ik hoop dat U uw doel behaalt.. Bent U scheidsrechter in het betaald voetbal?Ik lees al een langere tijd mee op dit forum, maar vond het wel eens tijd om de mensen hier te bedanken voor alle informatie dus maar even een account aangemaakt. Ben zelf scheidsrechter en gebruik een trainingsschema wat gebaseerd is op het full-body schema uit de 1ste post (maar mag graag ook afwisselen met wat oefeningen per training) en dat werkt prima voor mij. Doelstelling is om gewoon een goed gebouwd fysiek te krijgen, maar wel ook nog goed atletisch voor het hardlopen. Voorbeeld van een lichaam waar ik langzaam aan naartoe werk is dat van Rich Froning.
Heb ook veel gehad aan de voedingstips vooraf aan grote inspanningen en voor herstel (mijn grootste probleem is gebrek aan rust).
Nogmaals erg bedankt iedereen hier en zal vanaf nu maar eens wat meer gaan posten!