Silvio Dante
Novice
- Waardering
- 0
Ik zal me eerst even voorstellen.
Ik ben Koen en ik ben 20 jaar.
Sinds 2 maanden ben ik begonnen met thuis te trainen met dumbbells.
ik train in 3 reps van 12 - 10 - 8 herhalingen.
De oefeningen die ik doe heb ik via onderstaande link;
[Link niet meer beschikbaar]
+ triceps oefening ( die staat niet op de site )
Mijn huidig schema is als volgt;
Maandag;
Kick back (7,5 kilo)
Biceps Curl (7,5 / 10 kilo)
Concentration Curl (7,5 kilo)
Side raise (5 kilo, zwakke rug)
Front raise (5 kilo)
+ triceps (7,5 kilo)
Dinsdag;
Upright row (10 kilo)
Dumbbell bench press (10 kilo)
fly overs (7,5 kilo)
+ verschillende onderarm oefeningen (7,5 kilo)
Woensdag;
Squat (7,5 kilo in de handen)
Lunges (7,5 kilo in de handen)
Calf raise (7,5 kilo in de handen)
+ pilates 8 minute abs workout
Wanneer het kan probeer ik Donderdag en Vrijdag de oefeningen van Maandag en Dinsdag te herhalen, maar dat is niet altijd mogelijk.
Nu na verloop van tijd begint dit schema te erg routine te worden, en wilde ik nadat ik een tijd niks had gedaan door zonverbranding en een griep die daarop volgde het via een andere manier aanpakken.
Het komt erop neer dat je met een stopwatch de tijd op 5 minuten zet en dan in herhalingen van 15 keer zoveel mogelijk reps probeert te doen in die 5 minuten. Maar halverwege de oefeningen kon ik echt niet meer, ik ben ook nog eens ontzettend verkouden dus ademen was ook al heel moeilijk. Dus ik denk dat ik nog niet hellemaal van die griep hersteld ben.
Daarnaast doe ik als cardio sprinten, ik ren zo hard als ik maar kan voor zo lang als ik maar kan gevolgd door 2 minuten wandelen en dan weer sprinten, in totaal sprint ik ongv 5 keer.
Ik heb hiervoor gekozen na een artikel over Anearobics, wat erop neer kwam dat hardlopen/marathon lopen spier afbouwend werkte. Verglijk maar eens een magere hardloper met een toplevel sprinter als deze;
Hiernaast volg ik een zelf samengesteld voedingschema.
Ik ben overigens 1.80 lang en mijn gewicht schommelt tussen de 63 en 65 kilo. Ik kon altijd al eten wat ik wou zonder verder aan te komen, en ben dan ook vrij mager gebouwd.
Weet iemand hulp bij dit schema waarmee ik in een tijd van 1 jaar redelijk in spiermassa kan groeien?
Alvast bedankt.
Gr Koen.
Ik ben Koen en ik ben 20 jaar.
Sinds 2 maanden ben ik begonnen met thuis te trainen met dumbbells.
ik train in 3 reps van 12 - 10 - 8 herhalingen.
De oefeningen die ik doe heb ik via onderstaande link;
+ triceps oefening ( die staat niet op de site )
Mijn huidig schema is als volgt;
Maandag;
Kick back (7,5 kilo)
Biceps Curl (7,5 / 10 kilo)
Concentration Curl (7,5 kilo)
Side raise (5 kilo, zwakke rug)
Front raise (5 kilo)
+ triceps (7,5 kilo)
Dinsdag;
Upright row (10 kilo)
Dumbbell bench press (10 kilo)
fly overs (7,5 kilo)
+ verschillende onderarm oefeningen (7,5 kilo)
Woensdag;
Squat (7,5 kilo in de handen)
Lunges (7,5 kilo in de handen)
Calf raise (7,5 kilo in de handen)
+ pilates 8 minute abs workout
Wanneer het kan probeer ik Donderdag en Vrijdag de oefeningen van Maandag en Dinsdag te herhalen, maar dat is niet altijd mogelijk.
Nu na verloop van tijd begint dit schema te erg routine te worden, en wilde ik nadat ik een tijd niks had gedaan door zonverbranding en een griep die daarop volgde het via een andere manier aanpakken.
Het komt erop neer dat je met een stopwatch de tijd op 5 minuten zet en dan in herhalingen van 15 keer zoveel mogelijk reps probeert te doen in die 5 minuten. Maar halverwege de oefeningen kon ik echt niet meer, ik ben ook nog eens ontzettend verkouden dus ademen was ook al heel moeilijk. Dus ik denk dat ik nog niet hellemaal van die griep hersteld ben.
Daarnaast doe ik als cardio sprinten, ik ren zo hard als ik maar kan voor zo lang als ik maar kan gevolgd door 2 minuten wandelen en dan weer sprinten, in totaal sprint ik ongv 5 keer.
Ik heb hiervoor gekozen na een artikel over Anearobics, wat erop neer kwam dat hardlopen/marathon lopen spier afbouwend werkte. Verglijk maar eens een magere hardloper met een toplevel sprinter als deze;
Hiernaast volg ik een zelf samengesteld voedingschema.
Ik ben overigens 1.80 lang en mijn gewicht schommelt tussen de 63 en 65 kilo. Ik kon altijd al eten wat ik wou zonder verder aan te komen, en ben dan ook vrij mager gebouwd.
Weet iemand hulp bij dit schema waarmee ik in een tijd van 1 jaar redelijk in spiermassa kan groeien?
Alvast bedankt.
Gr Koen.

.